jcjoppe
door jcjoppe Oct 6, 2009 om 20:08
Computers & telefonie

Alt toetsen in vista

hallo allemaal, hoe kan je alttoetsen gebruiken in vista??graag jullie reaktie, Johan

980 12 Rapporteer

holpen
door holpen - Oct 6, 2009 om 20:29
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zou je willen met die ALT-toetsen? Je vraag is erg onduidelijk zo.

jcjoppe
door jcjoppe - Oct 6, 2009 om 20:50
279 Antwoorden / 59 Vragen

ik wil in word een e met puntjes typen. bij xp was dit ALT+137, maar bij vista werkt deze sneltoets niet meer, hoe nu te handelen ....?

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Oct 6, 2009 om 21:12
152 Antwoorden / 5 Vragen

Jcjoppe:

de snelste methode om je e met " te krijgen is

<shift> " e dan krijg je namelijk ë

met  ' e dan krijg je é

met ` e krijg je è

enzovoort enzovoort

ç á à ã ó ò õ

gewoon een kwestie van uitproberen

dirck
door dirck - Oct 6, 2009 om 21:17
3201 Antwoorden / 3 Vragen

In Vista werkt linker ALT + 137 ook gewoon in Word. (tenminste bij mij wel)

Anders gebruik je gewoon de standaard manier om de puntjes op de e te krijgen, namelijk, Shift + " en e maakt ë

Je drukt Shift en " tegelijkertijd in, dan laat je deze los en tikt de e in.

jcjoppe
door jcjoppe - Oct 6, 2009 om 23:01
279 Antwoorden / 59 Vragen

bij mij werkt het allemaal niet meer nu ik vista heb, ik heb een lijstje met allemaal alt codes aan de binnenkant van mijn computerkastje hangen die nu niet meer werken, en dat geprobeer om een a of een o enz enz te krijgen moet toch veel makkelijker op te lossen zijn??

aboveoeuf
door aboveoeuf - Oct 6, 2009 om 23:25
143 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien lukt het op deze
manier

Succes

gsm
door gsm - Oct 6, 2009 om 23:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In Vista moet het ook gewoon lukken.
Met het USA-International toetsenbord kun je ook de hier al eerder beschreven combinatietoetsen gebruiken.
Ik zal het dadelijk zelf nog even proberen. Hierbij nog een lijst:

ALT_toetsen_lijst

gsm
door gsm - Oct 6, 2009 om 23:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In Vista werkt bij mij de Alt-toets combinatie ook prima.
Altijd hiervoor de linker Alt-toets gebruiken!

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Oct 6, 2009 om 23:55
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Jcjoppe, u schrijft 'en dat geprobeer om een a of een o enz enz te krijgen moet toch veel makkelijker op te lossen zijn??'

De aangedragen oplossing  (  " vervolgens a  ===>  ä      '  vervolgens a ===> á    enzovoort)   is de makkelijkste. Als dit niet werkt, dan kunt u uw toetsenbord naar USA international zetten, zoals GSM ook al aangaf.

"  ä
'  á
`  à
~  ã

kroonmeester
door kroonmeester - Oct 7, 2009 om 02:20
457 Antwoorden / 45 Vragen

Alt toesten in Vista zijn het zelfde als in de voorgaande edities van het operating system o.a. Windows XP en daarvoor.

Conrtroleer of de instelling van je toetsenbord  - Verenigde Staten - juist is ingesteld.

dirck
door dirck - Oct 9, 2009 om 22:44
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Johan,

Misschien is dit een dom antwoord van mij, maar staat
de Num Lock wel aan?

ci
door cindyv - Oct 13, 2009 om 09:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

En als bovenstaande dan echt allemaal niet lukt kan je ze ook altijd nog uit de symbolenlijst halen en invoegen.