wo
door wolluk Feb 10, 2018 om 16:50
Computers & telefonie

Asus laptop en garantie

Beste,

Mijn  zoon heeft sinds 1,5 jaar een laptop, gekocht bij de Mediamarkt.
Sinds paar maanden doet de backspace toets raar, reageert wat anders.
omdat de laptop nog in de garantie zit teruggegaan naar Mediamarkt.
Na 1,5 week kregen we een reactie dat het probleem ontstaan was door vochtschade, raar wat er is nooit vocht bijgekomen.
Even zoeken op Google levert als resultaat op dat Asus vaker 'vochtprobleem' gebruikt om zodoende onder de garantie uit te komen.

Mediamarkt is stug en blijft bij advies reparatiebedrijf. Hierop contact gezocht met  consuwijzer, welke aangeven dat wij recht op een deugdelijk product hebben.  Mediamarkt geconfronteerd hiermee en getracht om tot een oplossing te komen, Mediamarkt wil nog steeds niet tegemoet komen. Hierop Laptop weer ongerepareerd opgehaald.
Bij thuiskomst blijken nu meer knoppen 'raar' te doen, tevens kan de accu niet gevonden worden.  Nu klacht m.b.t. reparatie verstuurd naar Mediamarkt en ondertussen zijn we bezig met een officiële klacht m.b.t. het defecte apparaat.
Kortom een heel gedoe om je recht te halen.
Zijn er meer mensen die hier lasten hebben en anders bij deze gewaarschuwd. Let op met garantie Asus.

12313 17 Rapporteer

ne
door neodutchio - Feb 10, 2018 om 17:01
5155 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe weet u dat er geen vocht bij gekomen is? Vocht zit in de lucht. Zet de laptop in de keuken naast de aardappelen die lekker aan het pruttelen is, of een gezellig muziekje opzetten in de badkamer is al genoeg om vochtschade te krijgen.
U moet behoorlijk sterk in uw schoenen staan om te zeggen dat het een reden is om onder garantie uit te komen. Maar als u zo zeker bent van uw zaak kunt u het beste de laptop naar een ander bedrijf brengen voor een second opinium. Als het gelijk aan uw kant staat kunt u die kosten weer verhalen op MM.

Ja
door Jannemanpot Feb 12, 2018 om 16:27
2 Antwoorden / Vragen

Omdat ze alles afdoen met waterschade. Dit is algemeen bekend. Mobiel stuk is per definitie waterschade.

opinion

@H
door @HENK@ Feb 12, 2018 om 16:42
159 Antwoorden / 1 Vragen

zonder overleg iemand anders er naar laten kijken is zeker geen goed idee, dat gaat je alleen extra geld kosten.

Natuurlijk betaald MM dat niet wanneer dat zonder overleg is gedaan!!

gerbera
door gerbera - Feb 10, 2018 om 22:51
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Kan er naast zitten maar als het een vochtprobleem zou zijn moeten er toch meer toetsen zijn die vreemd doen. Hoort overigens regelmatig klachten over de garantie methode van deze dozenschuiver. Vraag mij af of de laptop ook echt bij het reparatiebedrijf van Asus is geweest. Zou eens bij een echte computerzaak laten kijken wat er werkelijk aan de hand is.

panter22
door panter22 - Feb 11, 2018 om 09:13
6599 Antwoorden / Vragen

Wat voor recht wil je. Een nieuwe laptop?

gerbera
door gerbera Feb 11, 2018 om 10:25
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Nee hoor de Ts wil gewoon een, onder garantie, gerepareerde Laptop. Er staat nergens iets over een nieuwe.

panter22
door panter22 Feb 11, 2018 om 16:20
6599 Antwoorden / Vragen

Ts wil tot een oplossing komen. Dat kan van alles zijn.

ro
door ron503 - Feb 11, 2018 om 11:25
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De mediamarkt heeft geen invloed op de door de fabrikant gestelde garantievoorwaarden dat moge duidelijk zijn. Wat de mediamarkt wel doet is het apparaat voor u ter reparatie aanbieden bij de fabrikant maar als blijkt dat de fabrikant/ geautoriseerd servicecentrum van mening is dat het defect een externe oorzaak heeft en aan de gebruiker te wijten is dan is de mediamarkt degene die u het slechte bericht mag vertellen. U kunt uw klacht wel bij de mediamarkt indienen maar zij zijn geen partij en kunnen hooguit bemiddelen door uw klacht aan de fabrikant kenbaar te maken in de hoop dat er alsnog garantie wordt verleent.

luppo
door luppo Feb 12, 2018 om 15:11
69 Antwoorden / 0 Vragen

De MM is het aanspreekpunt voor deze consument ,deze heeft niets te maken met het cervice center van asus De MMmoet dit oplossen!!!!

ha
door harryromijn Feb 12, 2018 om 15:43
272 Antwoorden / 0 Vragen

MM is de enige, waar u als consument aanspraken kunt doen gelden mbt garantie. Hoe MM dat weer op ZIJN leverancier ( ev de fanbrikant) verhaalt is NIET UW PROBLEEM. Dat juist MM zich geen kans voorbij laat gaan om onder hun eigen garantieverplichtinhen uit te kruipen, is een ander verhaal.

clio23
door clio23 Feb 12, 2018 om 17:34
49 Antwoorden / 0 Vragen

Het is juist de MM die dit hoort op te lossen, zij zijn verantwoordelijk voor de garantie.

gsm
door gsm - Feb 11, 2018 om 11:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Typisch gevalletje Dynafix. Alles afschuiven op vochtschade is tegenwoordig in.

Natuurlijk kan er vocht in het toetsenbord van een laptop komen.
Als de laptop bij winterweer vervoerd is en een lage temperatuur heeft gekregen, dan zal bij terugkeer in een warme ruimte vochtvorming door condensatie kunnen optreden, zeker ook in het toetsenbord. In een reparatieomgeving kan dit nog verergerd zijn, na transport en opslag bij koud weer en daarna open maken in een warme werkplaats. De laptop hoort hier gewoon tegen te kunnen.
Daarnaast is het zo, dat de backspace toets relatief veelvuldig gebruikt wordt en deze kan daarom een van de eerste toetsen zijn die het laat afweten.
Dit hele probleem valt naar mijn mening gewoon onder de garantie. Toetsenbord kost vaak niet meer dan €50.

ne
door neodutchio Feb 11, 2018 om 21:27
5155 Antwoorden / 12 Vragen

Vochtschade ontstaat niet van 1 keer versturen naar een reparateur. Aangezien het probleem zich al eerder voorgedaan heeft is het dus al eerder ontstaan.

gsm
door gsm Feb 12, 2018 om 08:31
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het staat er misschien niet zo duidelijk, maar ik bedoelde dat laptops regelmatig meegenomen worden, of vervoerd moeten kunnen worden, door de gebruikers ervan. Daar is het tenslotte een laptop voor. Zelf moet je de laptop dus ook kunnen vervoeren bij koud weer, met daarbij onvermijdelijke kans op condens door de temperatuur wisselingen. Dat mag echter geen reden zijn voor defecten. De condens kan verergert zijn of misschien wel ontstaan zijn bij het vervoer naar de werkplaats.

gsm
door gsm Feb 12, 2018 om 12:21
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@Neodutchio
De eerste keer defect is nog maar de vraag of dat ook echt vochtschade was. Dat kan nooit bewezen worden, tenzij er duidelijk een glaasje water of kopje koffie is gemorst. Bij normaal gebruik is er altijd kans op de aanwezigheid van vocht in apparaten als laptops, tablets en telefoons, zeker bij een telefoon in broek- of jaszak. Dit soort afwijzingen van garantie wordt tegenwoordig door bepaalde herstellers standaard gehanteerd om zo ten onrechte onder de kosten van herstel bij garantie uit te kunnen. Kwalijk is ook dat bij het onderzoek dingen kwijt kunnen raken of niet meer werken, zoals in dit geval een niet werkende of ontbrekende batterij.

Grunnen.
door Grunnen. Feb 12, 2018 om 14:50
509 Antwoorden / Vragen

@GSM

Dynafix heeft geen enkele voordeel om een aparaat niet te repareren .Integendeel niet repareren brengt geen geld op  Mediamarkt claimt de reparatie bij de fabrikant . De spullen die ik daar inbracht , zijn altijd  zonder probleem gerepareerd.

pe
door peentjes - Feb 11, 2018 om 20:57
421 Antwoorden / 0 Vragen

Vocht wordt heel vaak misbruikt als geen-garantie argument. En dan maar een toets? Ik zou mij MM landelijk en bij Asus nog eens aan de bel trekken, want dit lijkt me zeker een garanteizaak. Als uw Asus ook nog een 'morsvrij' toetsenbord heeft dan staat u nog sterker. Kwestie van even in de specificaties kijken.

gy
door gypsyjoy - Feb 12, 2018 om 14:07
28 Antwoorden / 3 Vragen

Media markt deugt niet. Altijd problemen gehad met garantie. En te vaak gehoord dat teruggebrachte media weer verkocht wordt als nieuw en niet als gerefurbished.Ik zet geen voet meer in die winkel.Dan maar wat meer betalen elders en de normale service krijgen.

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 12, 2018 om 14:35
509 Antwoorden / Vragen

"Bij thuiskomst blijken nu meer knoppen 'raar' te doen, tevens kan de accu niet gevonden worden."

Ik ben bang dat het dan inderdaad wel vochtschade is . Dat valt niet onder de garantie .Verder  moet je omdat het apparaat ouder is dan half jaar bewijzen
dat het een fabrieksfout is Met een nieuw  toestsenbord kopen of een extern toetsenbord gebruiken los je dit probleem op. Overigens is het raadzaam  te kijken of een extern toetsenbord dezelfde klachten geeft.Met Asus produkten is bij normaal gebruik niets mis mee.

Mevr. pellikaan
door Mevr. pellikaan - Feb 12, 2018 om 14:43
18 Antwoorden / Vragen

Zo'n zelfde soort geval hebben wij ongeveer 3 jaar geleden gehad met een laptop van Acer, gekocht bij een ander bedrijf, en is ook nooit naar behoren opgelost, wij werden het strijden moe, en hebben het maar opgegeven, dus Asus is niet de enige die dit doet, misschien heb u een rechtbijstand verzekering, en kunnen die u hier mee helpen?

luppo
door luppo - Feb 12, 2018 om 15:07
69 Antwoorden / 0 Vragen

Je koopt geen spullen bij zo'n dubleuze zaak als de mediamarkt.  die zijn alleen op ke geld uit(draaien met verlies trouwens)Electronica koop je bij de vakzaak dan heb je service en bij de MM niet

@H
door @HENK@ Feb 12, 2018 om 16:40
159 Antwoorden / 1 Vragen

oh, en jij weet zaken waar ze het doen omdat ze jou zo aardig vinden ???

zoekster1
door zoekster1 - Feb 12, 2018 om 15:25
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik u was zou ik mijn klacht op de klachtenkompas.nl zetten. Alleen daar krijg je nog wel eens wat voor elkaar bij MM.
Vochtschade is belachelijk tenzij u in de douche heeft zitten surfen.

h.
door h.voogt - Feb 12, 2018 om 15:37
4 Antwoorden / Vragen

Heb vroeger ook zoiets gehad
Daarom koop ik al jaren niet meer bij hun
Bij aanbiedingen maken ze een week van te voren veel hogeren prijzen
zo wordt je bedonderd

Ja
door Jannemanpot Feb 12, 2018 om 16:32
2 Antwoorden / Vragen

Mijn moeder zocht een tablet. Ik stuurde haar (gelukkig) een screenshot, hij was 400 euro en ze kocht hem.

Twee weken later was exact ditzelfde model in de AANBIEDING; voor 450 euro. Ook hiervan een screenshot gemaakt. Mijn Facebook vrienden hebben dit flink gedeeld.

Grunnen.
door Grunnen. Feb 13, 2018 om 15:54
509 Antwoorden / Vragen

Nee toch !!

s
door s vd wijk - Feb 12, 2018 om 16:19
1 Antwoorden / Vragen

Is ons ook gebeurt met een home cinema set net binnen de garantie een hoge pieptoon  terug gebracht voor een eventule reparatie nieuw koste hij ongeveer 125,00 euro  viel wel te reparen kosten plus minus 185,00 euro wilde ik dat dan niet dan kon ik mijn eigen home cinema weer op halen moest dan nog wel even 10,00 euro betalen eerder kreeg ik deze niet weer terug  dus nooit meer wat gekocht bij mediamarkt en zal deze zaak dan ook niet aan bevelen

Ja
door Jannemanpot - Feb 12, 2018 om 16:35
2 Antwoorden / Vragen

Direct Asus bellen. Zij hebben een eigen helpdesk. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
En zeg niets over vocht. Dan kunnen ze dit ook gebruiken.

0591-570290 ma tm vrij 9.30 - 17.00 uur

clio23
door clio23 - Feb 12, 2018 om 17:38
49 Antwoorden / 0 Vragen

Weet u zeker dat Asus uw apparaat aangeboden heeft gekregen? Als Asus uw apparaat nakijkt wordt je keurig op de hoogte gehouden van de stappen die ze zetten en wat er aan de hand is.

qu
door quirll - Feb 12, 2018 om 20:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb een laptop met het zelfde resultaat .Ook bij mij is het vochtschade en breuk.
Ik had er een verzekering op en deze is nu bezig.
Ik hoop dat ik iets vergoed krijg.
Voor mij persoonlijk nooit meer iets van de media markt.
Wel verkopen maar geen garantie geven.

Mvg Quirll

gsm
door gsm - Feb 12, 2018 om 20:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik moet wel zeggen dat mijn defecte ASUS tablet (strepen door het beeld, net binnen garantieperiode) keurig gerepareerd werd via Mediamarkt. Dus het kan wel.