co
door coqdeneedle Feb 4, 2004 om 21:06
Computers & telefonie

Automatische Incasso

Ik heb in juli van 2003 mijn gratis abonnement bij Tiscali telefonisch om laten zetten in een Tiscali Compleet abonnement en de goedkeuring gegeven voor automatische incasso. Er werd echter 2x abonnementsgeld automatisch van mijn rekening afgeschreven. Hierover telefonisch kontakt gehad de Euro 40.84 zouden terug gestort worden.
Daarna nog 5 x middels email gevraagd waar mijn geld bleef. De antwoorden waren steeds dezelfde: Er was een terugstorting aangevraagd welke ik z.s.m. zou ontvangen.
Tot op heden geen euro ontvangen.
Zijn er nog meer van deze klachten. Kan ik een incasso-buro inschakelen.

365 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

remosz
door remosz - Apr 16, 2004 om 12:35
6 Antwoorden / 0 Vragen
0

Voor dit soort dingen kun je als particulier geen incasso bureau inschakelen.
Heb je al geprobeert om je bank het geld terug te laten halen? Of is dat al te lang geleden?

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:35
57 Antwoorden / 3 Vragen
0

Een vervelende situatie! Eigenlijk kun je maar 1 ding doen en dat is volhouden. Ik raad je aan de klacht schriftelijk in te dienen. (Tiscali b.v., Postbus 8071, 3503 RB Utrecht). Beschrijf zo duidelijk mogelijk de klacht en voeg copieën van de gestuurde en ontvangen emails bij. Eventueel kun je de brief ook nog eens via email sturen aan finance@tiscali.nl. Een incasso bureau inschakelen is helaas niet mogelijk. Het enige dat je wel zou kunnen proberen is een rechtsbijstandverzekeraar inschakelen als je tenminste zo'n verzekering hebt afgesloten. Succes!

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:35
504 Antwoorden / 8 Vragen
0

Helaas kunt u geen incassobureau inschakelen. Wat u wel kan doen is het probleem schriftelijk (nog een keer) voorleggen en vragen of ze het bedrag willen verekenen met uw aankomende maandelijkse betaling. Heeft u de mailtjes nog, waarin hun schrijven dat het geld wordt overgemaakt? Voeg deze dan bij uw brief. En deze info heb ik ook nog gevonden: Wanneer er misbruik van automatische incasso wordt gemaakt, heeft u het recht om tot 12 maanden na de onterechte afboeking het bedrag terug te laten storten door uw bank. Dit betekent dus dat u de terugboekingtermijnen die hierboven omschreven staan onder het kopje 'verschillende vormen van automatische incasso' kunt negeren wanneer er misbruik van automatische incasso wordt gemaakt. Bij uw bank zult u dan een formulier 'melding onterechte incasso' moeten invullen. Kijk voor aanvullende informatie op: www.stichtingdeombudsman.nl/content/nieuws/archief/010.htm dan kunt u zien of u dit ook kan ondernemen. Succes Gery

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer