H.
door H.A.J.vanderPloeg Aug 25, 2010 om 20:05
Computers & telefonie

Back-up

Hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik nu moet doen. Ik heb een back-up gemaakt van de hele C-schijf op dvd-rw.
Nu wil ik graag wat spelletjes terugzetten die daar op staan.
Hoe doe ik dat, kan ik, als de dvd-rw in de pc is geplaatst gewoon kiezen wat ik terug wil zetten, of gaat hij de hele dvd-rw weer terugzetten, wat overigens niet de bedoeling is.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

688 12 Rapporteer

genius
door genius - Aug 25, 2010 om 20:16
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo hilde11,

Met welk programma is de back-up gemaakt? Je kan ook proberen via verkenner de inhoud van de DVD te bekijken.

G.

freya
door freya - Aug 25, 2010 om 20:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo hilde11,

Zoals al aangegeven, hangt het er maar net vanaf op welke manier je die backup hebt gemaakt en ook wat voor programma/spel het precies is wat je terug wilt zetten.

Als je b.v. een spel op de C: schijf geïnstalleerd had staan en toen de backup hebt gemaakt en vervolgens dat spel 'gedeïnstalleerd' hebt, dan kun je dat spel niet 'zomaar' even vanaf je backup terugzetten. Het spel zal dus gewoon opnieuw geïnstalleerd moeten worden.

m.vr.gr. Freya

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Aug 25, 2010 om 20:33
34 Antwoorden / 11 Vragen

via een programma van Ashampo, daar vond ik een programma dat van de hele schijf een back-up maakte, maar helaas kan ik het programma op de pc niet meer vinden. Dit komt omdat hij weg is geweest om hem opnieuw te installeren.
Zij hebben ook een back-up gemaakt maar sommige dingen kan ik ondanks dat niet meer terugvinden.
Ben al in mappen op zoek geweest maar dat heeft mij gisteren ruim 5 uur gekost en vandaag ook nog eens 2 uur, en ben het nu een beetje zat.

freya
door freya - Aug 25, 2010 om 20:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als het spelletjes zijn die standaard in Windows zitten, dan kun je die via Configuratiescherm > Software (of 'Programma's en onderdelen') weer opnieuw installeren. Als het spelletjes zijn die je in het verleden van b.v. het internet hebt gedownload, dan is het wellicht handiger om die gewoon opnieuw te downloaden.

Freya

genius
door genius - Aug 25, 2010 om 20:49
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote]maar helaas kan ik het programma op de pc niet meer vinden. Dit komt omdat hij weg is geweest om hem opnieuw te installeren. Wié hebben de PC gerepareerd, én de back-up gemaakt? Normaal gesproken (althans, daar ga ik van uit) wordt er dan ook de back-up teruggezet. En daarbij: de backup die gemaakt is ten tijde van de reparatie is dat met hetzelfde programma gedaan? Anders zit je met een twee-tal back-up's van twee verschillende programma's. Gaat niet echt werken volgens mij. Wellicht heeft freya hier nog een optie / antwoord op?

G.

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Aug 25, 2010 om 21:01
34 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb hem weggebracht naar een reparatie bedrijf, die hebben een back-up gemaakt en Windows opnieuw geïnstalleerd.
Daarna hebben ze de back-up weer op de pc gezet, maar ik zoek mij een ongeluk naar alle programma's die ik er op had staan, misschien moet ik hem nog eens terug brengen en vragen of ze ook alle andere dingen er weer op willen terugzetten?
Maar mijn bureaublad was zo goed als leeg. De spelletjes die ik via Zylom had en anderen zijn wel terug te halen, en opnieuw te installeren, maar spelletjes die ik had gekregen van iemand, die ben ik kwijt.

genius
door genius - Aug 25, 2010 om 21:20
886 Antwoorden / 4 Vragen

Wat was er aan kapot? Hebben ze er soms een nieuwe harde schijf ingezet? Als je oude HD meer dan één partitie had en de nieuwe HD niet (één dus) kan een backup programma een inhoud van twee HD's niet terugplaatsen op één HD. Of ze hebben alleen de C: teruggezet en de rest voor gezien gelaten (dat zou mooi zijn zeg). Er zijn eigenlijk legio mogelijkheden te bedenken. Ik denk dat jouw optie helemaal niet verkeerd is. Lekker terug gaan en laten ze het daar maar rechtzetten. Hun fout uiteindelijk!

Ik denk dat freya dit ook wel zal beamen. Anders krijg je wel een andere optie door.

Succes!

G.

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Aug 25, 2010 om 21:37
34 Antwoorden / 11 Vragen

Heel dom van mij, ik was oude rommel aan t opruimen en toen heb ik iets van het besturingssysteem weggegooid, waardoor ik ineens allemaal velletjes op mijn bureaublad had staan in plaats van normale iconen, ook mijn muis maakte rare capriolen, had overal nieuwe batterijen in gezet omdat ik dacht dat het daaraan lag.
Ander toetsenbord en muis aangesloten, maar iemand vertelde mij dat het dus daaraan lag en dat het niets met andere dingen van doen had.

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Aug 25, 2010 om 21:47
34 Antwoorden / 11 Vragen

Sorry allemaal, maar als ik op de link klik in mijn postvak in, kom ik niet meer op de kassa site om jullie antwoorden te lezen.
Ik zal proberen om opnieuw in te loggen misschien lukt het daarna wel.
Alvast bedankt voor alle moeite.

freya
door freya - Aug 25, 2010 om 21:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt mij toch raadzamer om iemand uit je kennissenkring (iemand die een beetje handig is met computers) te raadplegen. Een reparateur is nu eenmaal niet verantwoordelijk voor de programma's die op je computer staan, dus die programma's zijn wellicht óf verdwenen óf gewoonweg niet van je backup terug te halen. Bovendien kost zo'n reparateur je waarschijnlijk klauwen met geld en als het resultaat dan minimaal is, wordt het allemaal wel erg kostbaar.
En zoals ik al eerder aangaf, kijk of je die spelletjes nog ergens anders vandaan kunt halen, want de spelletjes die op je backup staan, zijn geïnstalleerde versies en die kun je niet 'zomaar' op je huidige configuratie terugzetten.
Of zoek gewoon andere leuke spelletjes, er zijn er zat te vinden op de bekende spelletjes-sites, dat bespaart je een hoop frustratie.

Freya

genius
door genius - Aug 25, 2010 om 21:53
886 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben bang dat ik het helemaal met freya eens moet zijn. En inderdaad, er zijn volop spelletjes te spelen en te downloaden. Kijks eens rond en misschien vindt je jouw lievelings-games wel weer opnieuw.

Heel veel succes en spel-plezier toegewenst!

Gr.

G.

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Aug 25, 2010 om 21:59
34 Antwoorden / 11 Vragen

Hartelijk bedankt allemaal voor jullie moeite en reacties. Het lijkt mij inderdaad verstandiger als ik een kennis van mij naar de pc laat kijken. Want ik kom er toch niet uit.
Hartelijke groeten hilde 11