pi
door pieterhobma Oct 8, 2004 om 14:11
Computers & telefonie

BackWeb-4448364

Geachte Experts,

gisteravond heb ik Windows XP Update Service pack gedownload.

Nu krijg ik steeds de vraag van Windows of ik een verdacht bestand genaamd backWeb-4448364 moet blokkeren of niet . Voorlopig klik ik maar : LATER OPNIEUW VRAGEN  aan. Ik heb o.a. Norton AntiVirus 2003 en Encarta op de computer zitten. De printer is een HP Deskjet 5150, de computer zelf is een Packard Bell.

Wie kan mij adviseren wat ik moet doen?

Bij voorbaat dank.

335 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 8, 2004 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

backWeb-4448364 is spyware. U moet het bestand idd geen toestemming geven. Probeer het vervolgens te verwijderen met Adaware of Spybot. Meer hierover kun je lezen in het Grote Internet Beveiligingsforum. Als dat niet helpt kun je op de nu volgende website een programma downloaden wat het kan verwijderen: http://www.2-files.com/filename/backweb-4448364-exe

ve
door verwijderd - Oct 8, 2004 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je, Tigertje

Ik heb AdAware gedownload en een scan laten doen, het vond 44 met een rode spin gemerkte objecten, waaronder backWeb-4448364, en ik heb AdAware deze laten "quarantine"waarna ze als het goed zijn zijn verwijderd. Ik heb begrepen dat het vnl. cookies waren

Dank

qqqqqqq

ve
door verwijderd - Oct 8, 2004 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan. Adaware en Spybot zou je eigenlijk elke week moeten updaten en draaien. Meestal worden er cookies gevonden. Maar vorige week was ik bij iemand en die had al een half jaar zonder verdere controles op het internet rondgesurfd. Bij een Adaware controle werden er 654 items gevonden en slechts 10 ervan waren cookies. Dat laatste is meestal wat je vind bij een wekelijkse controle. De rest bij onoplettend computergebruik.

Spybot vond daarnaast overigens ook 12 malefide processen dus ze naast elkaar gebruiken is raadzaam.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2004 om 01:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even opletten.

trouwens even opletten dat als je service packs update er geen vpc32.exe tussendoor knalt ergens in je running processes dat is dus incl vooral de sp2 update.

deze backdoortrojan wordt per 10-10-2004 herkent door de meeste virusscanners.

adaware alleen beschermt je pc dus niet.

gelt ook andersom ook een virusscanner alleen helpt meestal ook niet voldoende.

groetn.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2004 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte experts,

Bij mij is dus wel het bestand vpc32.exe meegekomen met het downloaden van sp2. Iemand een idee hoe ik hier zo snel mogelijk weer van verschoond kan worden????

Bij voorbaat dankt, Sundance

ve
door verwijderd - Jan 19, 2005 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

voordat iemand dit leest en vpc32.exe gaat wissen,het is een proces van norton internetsecurity

    http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/vpc32/

paul