us
door ushuka Mar 30, 2008 om 18:59
Computers & telefonie

Beelden van computer naar TV

Ik probeer zelfgemaakte videos en fotos via mijn laptop op de TV te bekijken

Ik heb een verbinding gemaakt via een S-video kabel tussen de laptop en de tv

Ik krijg echter alleen de afbeelding die ik als bureaublad gebruik op de TV , verrder geen fotos o.i.d.

Heeft iemand een oplossing?

501 16 Rapporteer

freya
door freya - Mar 30, 2008 om 21:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ushuka,

Kijk bij je beeldscherminstellingen hoe de configuratie van de twee schermen staat ingesteld. Het hangt een beetje van de videodrivers af, maar die optie heet dan b.v. kloonmode of dualview.
Klik dus met de rechter muisknop op het bureaublad en kies Eigenschappen. Via het tabblad Instellingen en Geavanceerd krijg je dan een nieuw venster. Meestal staat die optie ergens op het tabblad van je videokaart. Als je die optie goed hebt ingesteld zie je op de TV precies hetzelfde als op het scherm van je laptop.

Het helpt vaak ook als je éérst de TV aansluit op je laptop en pas daarna de laptop aanzet. De TV wordt dan automatisch goed herkend.

m.vr.gr. Freya

us
door ushuka - Mar 30, 2008 om 21:04
24 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Freya,

Ik heb jouw advies opgevolgd maar alles blijft zoals ik het ook al had ingesteld

Alsnog bedankt voor het advies

freya
door freya - Mar 30, 2008 om 21:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Zie je op de TV dan niet precies hetzelfde als op je laptop? Als je het goed hebt ingesteld zie je op beide schermen hetzelfde.

Freya

laaglander
door laaglander - Mar 30, 2008 om 21:15
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ushuka,

in sommige vallen kan het zijn dat de tv een verlengde is van je laptop scherm. Dit houdt zoveel in dat het beeld vande tv denkt dat deze rechts van je laptop bevind. Je ziet dus gewoon je bureaublad, maar het plaatje dat je op de laptop ziet zie je dan niet op de tv. Om dit uit te proberen zet een plaatje op je laptop en verplaats deze naar rechts (oppakken met je muis en hem uit beeld verplaatsen van je laptop) verplaatsen, wanneer het goed is verschijnt hij nu in beeld van je tv.

succes Laaglander

us
door ushuka - Mar 30, 2008 om 21:39
24 Antwoorden / 9 Vragen

Nogmaals hallo Freya,

Ik zie op de laptop en de tv dezelfde afbeelding van mijn afbeelding als bureaublad, in mijn geval Stonehenge.als ik deze afbeelding wijzig verandert de afbeelding op de tv ook wel.

Ik kan echter geen eigen fotos of videos op de tv ontvangen

us
door ushuka - Mar 30, 2008 om 21:41
24 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Laaglander,

bedankt voor jouw reactie op mijn probleem. Ik heb zojuist Freya een antwoord gegeven, ik denk dat dit ook voor jouw oplossing geld.

Toch bedankt

laaglander
door laaglander - Mar 30, 2008 om 21:59
473 Antwoorden / 1 Vragen

@ushuka,

sorry maar ik denk dat ik toch niet helemaal duidelijk ben geweest. De achtergrond blijft hetzelfde, moet gewoon een willekerig plaatje aanklikken en die verplaatsen

us
door ushuka - Mar 30, 2008 om 22:16
24 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Laaglander,

Ik ga e.e.a. morgen proberen

BVD

freya
door freya - Mar 30, 2008 om 22:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Een tweede scherm kun je op verschillende manieren configureren. De makkelijkste manier is de, door mij eerder beschreven manier van het klonen. Je hoeft dan niet op het tweede scherm te letten, want het beeld op het tweede scherm is identiek aan het eerste scherm.
De tweede manier is die van het 'extended' beeldscherm. Je plaatst als het ware een tweede scherm naast het eerste scherm. Je kunt dit instellen alsof het rechts of links naast het eerste scherm staat. Je maakt dus, als het ware, één breed bureaublad. Je kunt dus vensters van het ene scherm 'slepen' naar het andere scherm. Hoewel die extra ruimte wel makkelijk is, is het wel wat lastig om mee te werken wanneer het om een laptopscherm en een TV gaat. Ze zijn verschillend van grootte en staan waarschijnlijk ook niet netjes naast elkaar. Dat is dus even wennen.

Probeer dus het venster met de foto's  de slepen naar het andere scherm (dit kan dus naar links of naar rechts zijn). Staat het venster eenmaal op het andere scherm, dan kun je door even te dubbelklikken op de titelbalk het venster beeldvullend maken.

Freya

labren
door labren - Mar 31, 2008 om 13:14
862 Antwoorden / 0 Vragen

wat dacht je van een hdmi kabeltje , gaat bij mij perfect.

labren

gladdeharry
door gladdeharry - Mar 31, 2008 om 13:43
463 Antwoorden / 14 Vragen

HDMI zit op de meeste laptops niet.Alleen de nieuwere met een goede videokaart.

ro
door roelet - Mar 31, 2008 om 14:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Bij mij werkt het als volgt.. ik doe de kabels in de tv en laptop (volgorde van aanzetten maakt geen verschil) en klik met de rechtermuisknop op het bureaublad, - grafische uitvoer naar - en dan kies ik uitgebreid bureaublad..dan krijg ik het bureaublad op mijn tv zoals jij beschrijft..dan doe ik hetzelfde nogmaals en dan staat 'televisie' in het lijstje bij -grafische uitvoer naar-. Dat aanklikken en je kunt de filmpjes etc. bekijken

Succes!

dt
door dtommasini - Mar 31, 2008 om 18:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Ushuka,

een oplossing die bij na veel informatie zoeken werkt: van DVI poort achter in laptop naar HDMI in LCD TV. Je moet wel een een speciale kabel, rond €30 aanschaffen, maar geeft een zeer goede beeldkwaliteit. Vervolgens met de kloonmodus FN+F3 kun je schakelen tussen beeld op je TV, of op je laptop of op beide.

Of indien op je TV geen HDMI aanwezig dan moet/kun je gebruik maken van de Svideo (indien deze ondersteund wordt) en de audio (rood en wit) ingang op je TV. Ik heb ook een Scart adapter gekocht met daarin een Svideo, een gewone video ingang(geel) en audio ingang(rood en wit), werkt ook op oudere TV's. Scartadapter achterin de TV en met een tulpkabel naar je laptop (evt mbv een tulpstekkeradapter) en een Svideokabel (evt mbv een Svideo adapter) in je laptop. Beeldkwaliteit is iets minder. Kloonmodus TV of laptop (niet beide) met FN+F3.

Afh van de TV en laptop zijn er meerdere mogelijkheden. Succes.

us
door ushuka - Mar 31, 2008 om 20:58
24 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo ,

Iedereen bedankt voor de reacties op mijn vraag. Ik ga kijken wat de beste oplosssing is.

Gr. Uschka

re
door rebo - Apr 2, 2008 om 14:32
66 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo
roelet,

gaat het ook voor vista of geldt het alleen voor xp systeem?

Mvg,

rebo

ro
door roelet - Apr 2, 2008 om 14:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

rebo, ik heb xp op mijn laptop staan dus weet niet of het ook zo werkt bij vista