delay
door delay Mar 27, 2006 om 18:36
Computers & telefonie

Beeldscherm

Hallo,

Ik heb een probleem met het beeldscherm. Hij vind geen connectie, hoewel de kabel wel staat aangesloten (goed). Ik heb de volgende vragen:

- Hoe los ik dit op?

- Wat is de mogelijke oorzaak?

Dank u voor uw tijd, hulp en reactie.

Greetx Little

682 11 Rapporteer

freya
door freya - Mar 27, 2006 om 18:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Little,

Om maar met het laatste te beginnen, een oorzaak is vaak niet te vinden, tenzij je zelf nog precies weet wat er op dat moment gebeurde. Installatie van bepaalde software of hardware?

Om te beginnen kun je eens kijken bij Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Systeem -> tabblad: Hardware -> knop: Apparaatbeheer. Kijk in de lijst bij monitors en verwijder daar de aanwezige monitoren. Vervolgens de computer opnieuw opstarten en Windows de nieuwe hardware laten detekteren. Daarna kun je de eventuele drivers met instellingen voor dat type monitor nog installeren. (als je die hebt tenminste)

m.vr.gr. Freya

hu
door huubhuub - Mar 27, 2006 om 21:07
4 Antwoorden / 0 Vragen

hoi little,

ze je beeldscherm aan een kaart die je in he moederbord schuift. Dan zou het kunnen zijn dat die kaart niet goed erin zit.

Anders als je nog een nader beeldscherm hebt staan moet je die erop proberen aan te sluiten.

edwardus
door edwardus - Mar 27, 2006 om 23:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Controleer in elk geval of de VGA connector geen pinnetjes scheef heeft of een afgebroken pinnetje heeft.

delay
door delay - Mar 30, 2006 om 23:33
35 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo,

Dank u voor uw tijd, reactie en hulp.

Maar het ligt niet aan de driver, (ik heb een andere monitor aangesloten). Waar kan het nog meer aan liggen? De pinnen zitten niet scheef oid.

Greetx Little

edwardus
door edwardus - Mar 30, 2006 om 23:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja dat verandert de zaak. Je zal de juiste driver moeten gebruiken voor je videokaart en deze vertellen wat hij dan op het 2e beeldscherm zou moeten tonen.

edwardus
door edwardus - Mar 31, 2006 om 00:00
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Of heb ik net verkeerd gelezen en is er geen 2e beeldscherm? Was dat andere beeldscherm in-plaats-van of een duo scherm?

Het kan ook liggen aan de refresh-rate. Als deze te hoog staat voor de monitor, dan krijg je meestal ook geen beeld.

edwardus
door edwardus - Mar 31, 2006 om 00:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry, het lijkt een beetje een monoloog zo (VARA WAAR BLIJFT DIE EDIT KNOP?!?!!), maar ook de resolutie kan te hoog zijn. Is net Mario van de pizza he .... moet onderaan beginnen.

delay
door delay - Mar 31, 2006 om 08:32
35 Antwoorden / 61 Vragen

Dank u voor uw tijd, reactie en hulp.

Sorry dat ik een beetje onduidelijk was, ik bedoel dat ik een scherm van een andere computer heb gesloopt en het op de computer heb gezet die het niet doet. Die doet het wel. Die andere scherm die ligt  ergens onaangesloten. Daardoor kon ik zien of er een ? bij de driver stond van die scherm driver die het niet deed.

Greetx Little

edwardus
door edwardus - Mar 31, 2006 om 09:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Goed, zet dan de resolutie en de refresh-rate eerst terug naar een stand die elke monitor zo'n beetje zou moeten aankunnen: 800x600 bij 60Hz. Vervolgens sluit je de andere monitor aan (het wordt altijd aangeraden dit te doen met de apparatuur uit).

Krijg je dan wel beeld, dan kun je de juiste driver voor het scherm kiezen/installeren en dan de resolutie/refresh-rate kiezen die het scherm wel aankan.

dirck
door dirck - Mar 31, 2006 om 09:54
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Delay,

Krijg je met dat (kapotte) scherm in eerste instantie wel beeld met het
opstarten van de computer en als het Bureaublad moet verschijnen van
Windows, is het beeld dan weg?

Je moet ook niet vergeten dat als je een hoge resolutie ingesteld hebt
voor een TFT monitor bijvoorbeeld die op 1280x1024 draait en je sluit
er nu een 14" CRT monitor op aan die bijvoorbeeld maar 800x600 aan kan,
dan krijg je dus ook geen beeld.

Als je dus bij het opstarten eerst wel beeld krijgt en later niet meer,
start dan de computer eens in de veilige modus op, dan gaat de computer
namelijk in een lagere resolutie draaien.

st
door stropie - Apr 5, 2006 om 16:44
10 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een breuk in de monitor kabel. Test de monitor eens op een andere pc