Bv
door Bvltmn Feb 18, 2018 om 16:54
Computers & telefonie

Beperking lease apparatuur

Ik heb een lease laptop aangeschaft voor €200 per maand. Het bedrijf waar ik dit heb afgenomen heeft de laptop beperkt waar door ik niet de laptop kan gebruiken waar ik hem voor zou willen gebruiken.

De vraag is eigenlijk; in hoe verre mag je verwachten van lease apparatuur dat deze ook volledig functioneel zijn zoals gespecificeerd door de fabrikant?

1078 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 18, 2018 om 16:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Duur laptopgebruik. Voor 1,5 tot 2 maanden huur heeft u al een nieuwe voor uzelf in eigendom. Wat voor laptop is het (merk, type)? Welk leasebedrijf gaat het om?
Wat heeft de verhuurder beperkt aan de laptop en welk gebruik lukt u dan niet?
https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/krap-bij-kas-huur-of-lease-geen-laptop

jo
door jorisw Feb 18, 2018 om 19:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Of het duur is hangt helemaal af van de scope van het leasecontract. Bij mij op het werk kost een werkplek (laptop, software, ondersteuning) ca. 300 euro per maand.

aurora1
door aurora1 Feb 19, 2018 om 10:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, maar ik reageerde op de door TS gestelde vraag en niet voor u. Hoe het op uw werk toegaat is volkomen irrelevant. TS vermeldt niet dat hij dat voor op kantoor doet of dat het een peperdure laptop is enz. enz. U lijkt ook vaak te denken dat niemand iets weet behalve u.

tenormin
door tenormin - Feb 18, 2018 om 17:10
16829 Antwoorden / 108 Vragen
jo
door jorisw Feb 18, 2018 om 19:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Of het duur is hangt helemaal af van de scope van het leasecontract. Bij mij op het werk kost een werkplek (laptop, software, ondersteuning) ca. 300 euro per maand.

diumenge
door diumenge - Feb 18, 2018 om 17:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is die beperking dan?

Erg duur trouwens, daarvoor moet u wel een beest van een laptop leasen.

jo
door jorisw Feb 18, 2018 om 19:33
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Of het duur is hangt helemaal af van de scope van het leasecontract. Bij mij op het werk kost een werkplek (laptop, software, ondersteuning) ca. 300 euro per maand.

diumenge
door diumenge Feb 18, 2018 om 19:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, maar dat schrijft TS niet hè?

Cookies
door Cookies - Feb 18, 2018 om 17:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Benieuwd naar 2 dingen.

1. Van welk bedrijf?
2. Wat wil je doen wat niet kan?

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2018 om 18:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor € 200 p/m? Tjonge. Kun je toch beter zelf eentje kopen met de specificaties die je wilt.
Raar verhaal: 'de laptop beperkt'. Kan ik me niets bij voorstellen.

mathijs_b
door mathijs_b - Feb 18, 2018 om 18:16
641 Antwoorden / 77 Vragen

Lease, dus geen afbetaling. De laptop wordt nooit van jou.

De eigenaar wil dus niet hebben dat er rare dingen mee gebeuren.

Daarom heeft hij waarschijnlijk het een en ander beperkt. Kan ik begrijpen.

Een lease-laptop kost normaal zo'n € 30- € 50 p/mnd.
Da's zo'n € 500 per jaar. Van dat geld kun je een ieder jaar aardige nieuwe laptop kopen.
Op Marktplaats staan al aardige laptops voor € 100.
Ik veronderstel dat die € 200 p/mnd een typefoutje is.
Of het moet een massief gouden zijn met op iedere toets een diamantje...dat zal het wel niet zijn.

jo
door jorisw - Feb 18, 2018 om 19:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het hangt helemaal af van wat er is afgesproken in het leasecontract. Als het alleen de hardware betreft mag je ervan uitgaan dat je zelf kunt bepalen wat je er mee doet. Is software onderdeel van het leasecontract dan kan je in veel gevallen niet zomaar zelf dingen doen. De leasemaatschappij levert een werkende laptop en alles wat je er als gebruiker bij zet kan de werking beinvloeden waar de leasemaatschappij dan weer kosten voor moet maken om de boel weer aan de gang te krijgen als er conflicten optreden.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 18, 2018 om 20:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Voor én aantal collegae alhier, na een paar maanden zou je een nieuwe laptop kunnen kopen die wel van jezelf is. Dat lijkt de algemene mening.

Even ter info een medewerker van mij heeft een laptop, onlangs aangeschaft voor €9200.  Dus €200 per maand zou zomaar kunnen.
En wees eerlijk voor €400 a €600 heb je nou niet  echt een knappe laptop waar je wat zwaardere software op kunt draaien.

Cookies
door Cookies Feb 18, 2018 om 20:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als TS een gamer is, zou het wel eens een MSI gaming laptop kunnen zijn. Ben je al gauw wat duizendjes verder.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 19, 2018 om 00:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola nee apparaat is custom build ik kreeg zowat een hartverzakking toen hij het vertelde.
Gekocht voor gaming en video bewerking, maar dat ze zo duur konden zijn wist ik echt niet.