be
door berghje Mar 11, 2009 om 14:55
Computers & telefonie

Betalen van smsjes telfort zonder ooit verstuurd te hebben

Hebben meer mensen een hoge sms rekening ontvangen van Telfort???? Mijn vrouw heeft GEEN smsjes buiten de bundel verstuurd en moet toch betalen voor???????????? geen verstuurde smsjes? Telfort is er nu met een soort filter doorheen gegaan maar aan betalen kunnen ze niets veranderen.Rekening loopt 3 weken achter dus op de vraag hoeveel smsjes, €1,29 per stuk, er ondertussen weer zijn "geboekt"konden ze niet beantwoorden. Is onmogelijk om te zien i.v.m. verouderde apparatuur was het antwoord.Wat moeten wij nu nog doen,de rekening betalen? Kan dat allemaal maar zo in Nederland? 1Keer heeft mijn vrouw een ongevraagd smsjes gekregen en gelijk weggegooid omdat ze er niets van begreep, sindsdien is de ellende begonnen.HELP


 


 


 


 


 


 

1704 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ka
door kareuter - Mar 13, 2009 om 12:38
22 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik denk dat dit weer een geval van ongevraagde sms diensten is.


Je hebt dus zelf niets verzonden maar je krijgt, ongevraagd, sms'jes waar je voor moet betalen.


Kijk maar eens op www.gedragscode.nl en op www.prikpagina.nl


Je krijgt een mail, opent het en je zit gelijk aan een abonnement vast. Info vragen en klacht indienen bij www.consuwijzer.nl


Het is bekend dat Telfort dit flikt en het zelfde kunstje wordt ook door t-mobile uitgehaald.


Ik heb inmiddels een proces tegen t-mobile lopen, komt binnenkort voor.


Laat je niet bestelen!


Succes,


Kareuter.


Vermoedelijk zal er ook wel alleen maar als afzender bijv. 9988 staan en verder niets.


Dan zit de provider in ieder geval fout, houdt zich niet aan de regels voor sms diensten.

stacey
door stacey - Mar 13, 2009 om 13:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


--1Keer heeft mijn vrouw een ongevraagd smsjes gekregen en gelijk weggegooid --


Dat zal het probleem zijn, weggooien help niet echt, je betaald hem dan toch als je hem al binnen hebt, in die sms had je de info kunnen vinden om het af te melden, daar dat nu dus niet meer mogelijk is zou je het beste al dit soor dingen kunnen blokkeren.


Dat kun je hier doen; SMS dienstenfilter


Het kan zijn dat er een abo dienst loopt waarvoor de gsm van je vrouw niet geschikt is bv Wallpapers, als je gsm dit niet ondersteund kun je ze dus niet ontvangen/zien maar omdat dat niet het probleem/schuld is van de verzender in zo`n geval betaal je dit, daar ze het wel naar je verzenden/dienst leveren wel.


Succes,

1paul
door 1paul - Mar 13, 2009 om 13:55
3173 Antwoorden / 0 Vragen
0

Even nog een aanvulling op bovenstaande als mosterd na de maaltijd eigenlijk, dit soort berichtjes nooit maar an ook nooit openen doe je dit toch dan niet weggooien, heb je namelijk altijd bewijs dat het echt niet aan je eigen gedrag ligt.

wn
door wnn526358 - Mar 13, 2009 om 15:07
4 Antwoorden / 10 Vragen
0

Ikzelf heb een paar maanden geleden meegemaakt dat er voor 30 Euro SMS diensten van mijn prepaid abonnement werd afgeschreven en dat steeds om de andere dan met 3 Euro. Na vele gesprekken met de helpdesk en heel veel kosten werd ik teneinde raad , na dreiging hiermee naar kassa te gaan, doorverbonden met de z.g. fraude afdeling van Telfort. Hier werd mij gezegd dat ik doodeenvoudig 222 moest intoetsen met als tekst : stop. Dit heeft inderdaad geholpen. Toen ik vroeg waarom ik dit advies niet eerder had gekregen tijdens mijn talloze telefoontjes met de helpdesk ,  gaven ze doodleuk als antwoord: die lui daar weten van toeten noch blazen. Ik was zo kwaad dat ik naar een andere prvider ben overgestapt. R.v.d.H

ne
door neeg - Mar 13, 2009 om 22:01
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Het is vervelend maar er is weinig aan te doen.Bij KPN had ik het zelfde 8 lege smsjes naar een kennis met toetsblokkering aan.


Groetjes Maikel

jo
door johannes1 - Mar 14, 2009 om 19:04
63 Antwoorden / 53 Vragen
0

heb afgelopen jaar hetzelfde gedonderd gehad met Telfort; er werd in juni en nov. telkens een bedrag van mijn prepaidtegoed afgeboekt.


MAANDENlang heb ik er mee gesukkeld, tot het hen schijnbaar ook de keel uit begon te hangen en ik ook Kaasa, Nma, 0pta etc etc. in kennis had gesteld en hen telkens daarvan kopie gestuurd had.


 


kreeg toen ook te horen : sms naar 255 STOP [er bestaat schijnbaar ook 255AAN] heb dat gedaan en tot nu toe zit het goed; alleen wat dat betekend en wat je verder aanricht in die blokkade werd mij helaas niet verteld, noch wat met AAN gebeurt; dat wist de juffouw eigenlijk niet.


jammer dat laatste; heb in 'n paar telecomzaken gevraagd, maar die wisten niets van Telfort.


weet iemand hier meer van ?


dan graag . mvg en m e r  c i .

edwardus
door edwardus - Mar 15, 2009 om 00:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Maakt niks uit, ongeopend of niet, het is geen bewijs.


59
door 5921289 - Apr 2, 2009 om 14:29
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Uw vrouw heeft waarschijnlijk 1 x meegedaan met een spelletje van TV en met een sms beantwoord. Bij sommige nummers wordt je dan gelijk abonnee zonder dat je het zelf weet. Ze moet haar mobiele nummer blokkeren voor betaalde sms.diensten dit kan via www.smsdienstenfilter.nl. Je krijgt sms'jes en bent gelijk € 1,29 excl btw lichter


Trouwens Telfort kan hier niets aan doen maar ik heb deze tip van Tele2 gekregen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer