ls
door lstienen Mar 21, 2010 om 11:30
Computers & telefonie

Beveiliging site com 341

hallo, Heb net mijn router sitecom 341 aangesloten, alles werkt behalve de beveiliging. weet iemand raad krijg geen icoontje van het slotje.
Alvast bedankt

643 13 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Mar 21, 2010 om 12:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK wat bedoel je hiermee.
Krijg je de draadloze beveiliging niet aan?

ls
door lstienen - Mar 21, 2010 om 18:53
15 Antwoorden / 20 Vragen

Nee er komt geen hangslotje voor te staan, al staat er wel voor beveiligdWPA2

edwardus
door edwardus - Mar 21, 2010 om 18:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wáár komt er geen hangslotje te staan?

Even voor de goede orde: ook al heb je WPA2, dat betekent helemaal niet dat elke webpagina daarmee beveiligd is! WPA2 (of WPA) houdt alleen maar in dat je [u]draadloze[/u] netwerk in huis beveiligd is tegen andere draadloze verbindingen in je direct omgeving. Het signaal vanaf je router/modem is daarmee niet beveiligd.

Als je een webpagina via een beveiligde verbinding opent (https i.p.v. http), dan komt er in je browser een icoon van een hangslotje, ik denk dat je die 2 zaken met elkaar verward hebt.

ls
door lstienen - Mar 21, 2010 om 19:08
15 Antwoorden / 20 Vragen

Het gaat hierbij alleen om de beveiliging van het draadloze netwerk.
Volgens site com moet er in het netwerkcentrum een gesloten hangslotje
voor de verbinding staan.En dit is er dus niet. Maar hoe kan er dan voor staan dat hij WPA2 beveiligd is?

freya
door freya - Mar 21, 2010 om 19:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo stienen,

Zit je dan wel naar de juiste draadloze verbinding in het lijstje te kijken? En toen je voor de eerste keer met je laptop een draadloze verbinding maakte, werd er toen om een 'WPA2-sleutel' gevraagd?

m.vr.gr. Freya

ls
door lstienen - Mar 21, 2010 om 19:22
15 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo, Ik zit wel op de goede verbinding, maar zoals je zegt er werd niet om een WPA2 sleutel gevraagd. Kon de eerste keer zo verbinding maken.Volgens mij heb ik iets niet goed gedaan bij de instelling Maar wat?

freya
door freya - Mar 21, 2010 om 19:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dan heb je de beveiliging blijkbaar toch niet goed ingesteld. Log dus in op je router (http://192.168.1.1 als ik mij niet vergis) en controleer onder het hoofdstuk 'Wireless' of 'Security' of de WPA2 beveiliging is ingeschakeld en voer een sleutel in. Diezelfde sleutel zou je dan nodig moeten hebben, wanneer je voor de eerste keer een draadloze verbinding maakt met je laptop.

Freya

ls
door lstienen - Mar 21, 2010 om 19:38
15 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo, ik ga dit nog proberen lukt het ,hoor je niets meer van mij, en dank ik jullie voor de hulp. Lukt het niet dan misschien tot de volgende keer. Grt.

freya
door freya - Mar 21, 2010 om 20:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als het wél lukt mag je dat ook gerust melden hoor. ;-)

Freya

ls
door lstienen - Mar 21, 2010 om 20:10
15 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo, ik had ingelogd en gekeken op wireless of security
daar stond alles aan, maar nu heb ik op eigenschappen gekeken daar staat
beveiligd WPA2 AES Met sleutel, dus hoop maar dat het nu goed is.
Grt.

freya
door freya - Mar 21, 2010 om 20:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als die optie geselekteerd is, je een WPA2 sleutel hebt ingevoerd in de router (instellingen eventueel opslaan) en je hebt bij het verbinden met je laptop een sleutel moeten invoeren, dan is het inderdaad goed. Als je nog steeds, zonder een sleutel te hebben ingevoerd, met je laptop verbinding kunt maken, dan is het, helaas, toch nog niet in orde.

Freya

edwardus
door edwardus - Mar 21, 2010 om 23:46
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn routers die zowel WPA/WPA2 als onbeveiligd signaal accepteren.
Dit kun je tegengaan door de juiste waarde te kiezen (b.v. WPA2 only). Of dat bij deze router ook het geval is weet ik zo niet.

Een ding, wanneer je de draadloze beveiliging gaat instellen, moet je dat doen via een vaste draad-verbinding en niet draadloos.

ls
door lstienen - Mar 22, 2010 om 10:40
15 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo, Is helemaal in orde gekomen. Moest wel nog een sleutel invoeren, maar dat was voldoende. De eerste keer openen met die sleutel is niet meer. Ik moest hem beveiligen met de knop die op de router zit. Dusssssssssssss alles oké.
Bedankt.