kt
door ktien Dec 6, 2012 om 20:43
Computers & telefonie

Bril

Beste Kassa.
Twee en een half jaar geleden heb ik bij Hans Anders een nieuwe bril gekocht, met lees gedeelte en gecoate glazen.
Wat wil het geval de coating begint los te laten, de garantie is twee jaar en dus afgelopen, hier kon ik het mee doen.
Is dit juist?
Of moeten brillenglazen langer mee gaan dan 2.1/2 jaar?
Wat kan ik doen.
Vriendelijke groeten.
Klaas Tien.
65 jaar.

2031 11 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 6, 2012 om 21:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Hoe maakt u de glazen schoon op welke manier?

jo
door jorisw - Dec 6, 2012 om 22:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Goedkoop blijkt wel weer duurkoop te zijn. Ooit heb ik me ook laten verleiden tot de aankoop van een Hans Anders bril, met dezelfde ellende tot gevolg. Dan geef ik liever wat meer uit voor "echte" glazen (bijv. Hoya, Rodenstock, Essilor, etc). Nu zal de HA verkoper (opticiens durf ik het niet te noemen) zeggen dat het dezelfde glazen zijn maar zonder "duur" merk erop maar de praktijk wijst toch uit dat dat niet het geval is.

aurora1
door aurora1 - Dec 7, 2012 om 00:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben benieuwd naar het antwoord op de vraag van valerius omdat de wijze van schoonmaken en wat je daarvoor gebruikt de coating kan aantasten.
Ik heb overigens al zeker 20 jaar goede ervaringen met HA, en nee, ik werk er niet.

f.weele
door f.weele - Dec 7, 2012 om 09:58
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Ook bij een bril van € 600,= van de gewone opticien kan de coating losraken. Coating opnieuw aan laten brengen en later weer hetzelfde probleem. Opticien kon geen duidelijke verklaring geven, maar dit schijnt dus zo nu en dan eens voor te komen. Vraag of hans anders een nieuwe coating wil aanbrengen.
Voor het schoonmaken kun je vragen wat het beste is voor je bril. Afwassen met zeepsop zou green probleem moeten zijn, maar let wel op de temperatuur van het water (niet te warm). Ik gebruik daarbij een mikrovezel doekje. http://www.homeprofi.com/html/spezialprodukte.html

kt
door ktien - Dec 7, 2012 om 11:51
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb mijn bril steeds schoon gemaakt met een brillendoekje en zo nodig met afwaszeep en handwarm water.
Hoe lang mag ik verwachten dat brillenglazen mee gaan, en wat is hier voor wettelijk bepaald?
Wie kan mij een goede opticien aanbevelen, en welke.
Mijn vrouw en ik zijn zeker 20 jaar klant van H.A. geweest en nu voel ik mij met een kluitje in het riet gestuurd door een jonge opgedirkte dame, waar ik mij afvraag of deze kennis van zaken heeft.

pino123
door pino123 - Dec 7, 2012 om 12:32
2772 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 7 dec 2012, 09:58]Ook bij een bril van € 600,= van de gewone opticien kan de coating losraken. Coating opnieuw aan laten brengen en later weer hetzelfde probleem. Opticien kon geen duidelijke verklaring geven, maar dit schijnt dus zo nu en dan eens voor te komen. Vraag of hans anders een nieuwe coating wil aanbrengen.
Voor het schoonmaken kun je vragen wat het beste is voor je bril. Afwassen met zeepsop zou green probleem moeten zijn, maar let wel op de temperatuur van het water (niet te warm). Ik gebruik daarbij een mikrovezel doekje. http://www.homeprofi.com/html/spezialprodukte.html

Dat is dus niet waar. Indien er bijtende stoffen in de zeep zit, kan dit de coating aantasten. Vooral zeep-afwasmiddel met citroensap kan dit veroorzaken.

gompy2
door gompy2 - Dec 7, 2012 om 13:22
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ktien schreef op vrijdag 7 dec 2012, 11:51]
Mijn vrouw en ik zijn zeker 20 jaar klant van H.A. geweest en nu voel ik mij met een kluitje in het riet gestuurd door een jonge opgedirkte dame, waar ik mij afvraag of deze kennis van zaken heeft.

Mijn ervaring met Hans Anders personeel is nogal divers, geheel afhankelijk welk filiaal. Zowel in mijn vorige als in mijn huidige woonplaats.
Ik weet niet of er meerdere filialen zijn in je woonplaats maar eens ergens anders kijken zou beslist kunnen helpen.

Overigens kan een mail met je klachten aan de klantenservice van hun ook geen kwaad denk ik, desnoods met verwijzing naar dit forum.
Klik hier -> Hans Anders

Overigens zijn er volgens mij maar 8 brillenglazen fabrikanten, te weten:
Carl Zeiss
Hoya
Essilor
Tokai
Rodenstock
Nikon
HOC (Holland Optical Company)
Pentax (onderdeel van Hoya)

dus de kans dat de brillenglazen van specsavers, hans anders, pearle, eyewish en weet ik veel welke, van dezelfde fabrikant afkomstig zijn is erg groot, al die bedrijven zijn massadumpers die zoveel mogelijk willen afzetten tegen zo weinig mogelijk kosten.

gompy2
door gompy2 - Dec 7, 2012 om 13:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeten..
Voor de geïnteresseerden klik hier -> Brillenglazen

kt
door ktien - Dec 7, 2012 om 16:31
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb eeb mail naar de klantenservice van H.A. verzonden en wacht af.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 7, 2012 om 17:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik hoef dus niet meer t vertellen wat de oorzaak zou kunnen zijn. Succes bij H.A

dearagain
door dearagain - Dec 7, 2012 om 19:14
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*bij normaal gebruik, dient dit verschijnsel niet al binnen 2,5 jaar voor te komen

*naar mijn mening heb je recht op gratis nieuwe glazen of als dat kan, nieuwe coating