th
door theebukker Nov 12, 2006 om 10:09
Computers & telefonie

Budgetphone company

wie heeft er ervaring met budgetphone company.

ik bel via internet met de spa 2002 via de caiway.

zelf hoor ik alles duidelijk maar de andere beller hoord kraken en vertraagd praten.

ik heb alles al geprobeerd maar niets helpt

vr groet e valk

380 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voip,  zo heet het, Voice Over Internet Protocol... en zowel de headset, als de PC kunnen beinvloeden,  de koptelefoon zal wel goed zijn, maar die microfoon, als die veel goedkoper is, dan word het aan de andere kant...

De geluidskaart heeft ook nog een in en uitgang, maar die zijn meestal wel gelijk van kwaliteit, en meestal beter als de KPN telefoon, ook het programma waarmee je belt, dat kan verschilllen..

Telefoon KPN; werkt met lage tonen over het draadje

Internet ADSL; werkt met hoge tonen over hetzelfde draadje...

Splitter; maakt de lage tonen voor telefoon weer normaal, en de hoge tonen worden appart gezet voor het modem...

Hoewel ik begrijp dat je via de TV kabel werkt,  zal het ongeveer gelijkwaardige techniek zijn, maar deze vervorming van geluiden als boven beschreven, zowel deze splitter/filters als de koptelefoon als het programma kunnen beinvloeden.

Probeer eens Skype, als dat goed werkt is het dus de software, en kun je dat melden, zodat jou firma waarmee je nu belt het kan verbeteren...

Leen een Headset van een ander, of een losse microfoon, zodat je het geluid kunt beoordelen, ook de huidige op je stereo aansluiten, en maak jezelf eens belachelijk met niet aan te horen Sintmaarten liedjes of zo...   je kunt dan jezelf eens horen, zelfs deze Nachtegaal is dan vreselijk!

Draden, niet alleen het telefoon gedeelte, ook de kabels naar PC moeten van goede kwaliteit zijn, dus van pc naar modem, en soms helpt het als deze erg stug en dik zijn, liefst van masief koper, en geen gevlogten, want die wil ik nooit meer...

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lierernaar,

Heb je niet de telefoon van caiway zelf , ik gebruik ook caiway,
werkt prima.

groet

ve
door verwijderd - Jan 10, 2007 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al eens gebeld met hun helpdesk ? Zelf heb ik ook problemen met Budgetphone Internetbellen gehad, gebeld met hun helpdesk (nu eens een keer een bedrijf waar je een gewoon telefoonnummer draait en niet 10 cent per minuut. Als je via VOIP belt, bel je zelfs gratis) en daar heeft een zekere Kees me prima geholpen met het oplossen van mijn probleem.

Wat ook het probleem kan zijn als je internet over de kabel en niet over ADSL hebt, is dat je kabelprovider je meestal niet de snelheid geeft waarvoor je betaalt... en voor internet bellen heb je wel een snelle verbinding nodig...

ve
door verwijderd - Jan 10, 2007 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Trouwens Gozik : Leuke uiteenzetting over VOIP, maar het klopt niet... de SPA (zelf heb ik een 2100) is een soort 'telefoonrouter' en geen splitterachtig iets.... en daar sluit je gewoon een telefoon op aan, zonder dat je komputer aan hoeft te staan.