co
door coline Nov 12, 2007 om 20:19
Computers & telefonie

Canaal digitaal!!

Hi,

Zomer 2006 woonde ik bij mij zus en daar hadden we geen kabel. We hadden wel een schotel, maar konde geen nederlandstalige canalen ontvangen.

Via canaal digitaal was het wel mogelijk en ook nog goedkoop. Ik heb dus opgebeld om een abonnement aan te sluiten en mijn gegeven door gegeven.

Mijn canaaldigitaal card moest geactiveerd worden zodat ik beelden kon ontvangen. ontdanks dat er meerdere keer m kaart geactiveerd werd, heb ik nooit een beeld ontvangen. ik belde terug met de mededeling dat ik geen enkele beeld ontvangen heb. Het werd mij gezegd dat het misschien aan mijn schotel lag. Dat kan niet diwerkt perfect..

dus wou ik toch geen abonnement, maar toen hoorde keer dat het te laat laat was, dat het abonnement al aangesloten was voor een jaar.

Ik heb nooit het abonnement schriftelijk aan kunnen sluiten, ook dus geen machtiging om geld van mijn rekeing af te schrijven, tovh wordt het al meer dat een jaar geld van mijn rekening afgeschreven.

ik heb al twee keer schriftelijk contact opgenemen met canaal digitaal, maar geen reactie ontvangden.

Zijn er hier mensen die toevallig dezelfde hebben meegemaakt met die dieven van canaaldigitaal?

Colinette

1017 6 Rapporteer

gery
door gery - Nov 15, 2007 om 19:07
504 Antwoorden / 8 Vragen

Kan je wel BVN-TV ontvangen? Het kan namelijk zijn dat je naar een verkeerde satelliet zit te kijken. De juiste satelliet is de ASTRA 19,2.

co
door coline - Nov 15, 2007 om 19:11
3 Antwoorden / 2 Vragen

IK ontving BVN-tv  ik was op de goede satellite, maar ontving geen andere NL zenders die mijn pakket stonden.

jl
door jlaarts - Nov 16, 2007 om 22:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit toch niet uit dat u wel BVN kunt ontvangen maar dan wel via de Hotbird (13,5 Oost). Of dat het geval is, kunt u eenvoudig nagaan: er zit op die transponder geen teletekst signaal.

Verder is eenvoudig na te gaan of uw smart-card wel of niet geactiveerd is door de geldigheidsduur daarvan in het menu van de ontvanger na te zien (die zal nu op 30-11-2007 staan).

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een smartcard niet geactiveerd kreeg (u kunt het zowel via internet als telefonisch doen). Maar: iemand zal wellicht toch eens de eerste moeten zijn. Om verdere discussie met CanalDigitaal voor te zijn, zou ik u toch adviseren eventueel een schotelantenne leverancier de zaak te laten nakijken.

tr
door trappist - Nov 16, 2007 om 23:15
240 Antwoorden / 0 Vragen

wanneer de receiver/cam combinatie niet goedgekeurd is door CD kan dat de oorzaak zijn dat het activeren niet lukt; de leverancier van uw apparatuur is de aangewezen weg om hier uitsluitsel over te krijgen. Het kan ook nog aan de instellingen van de receiver liggen. Bij het aangaan van zo'n contract gaat CD er van uit dat u over een door hen goedgekeurde receiver beschikt. Wijkt u daar van af, ja dan blijft het een gok of het werkt of niet.

xandor020
door xandor020 - Nov 17, 2007 om 00:14
180 Antwoorden / 8 Vragen

Uw satelliet ontvanger heeft een zoek functie

Kunt u met deze zoekfunctie de kanalen niet vinden, dan is er iets mis met uw installatie. (verkeerde sat? Hotbird?)

Ook zonder kaart zal de ontvanger deze kanalen vinden, echter een sleutel tonen om aan te geven dat het een encrypted kanaal is.

Met andere woorden, u zoekt eerst Ned1 op, daar krijgt u dan de melding dat het een encrypted (Irdeto/mediaguard) kanaal is. U ziet dan geen beeld, dan activeerd u uw kaart en binnen een korte tijd heeft u wel beeld.

Het activeren van de kaart is uw begin van het contract.

gery
door gery - Nov 17, 2007 om 05:33
504 Antwoorden / 8 Vragen

Heeft u de ontvanger opnieuw laten zoeken? Het kan natuurlijk ook zijn dat de nederlandse kanalen er in het verleden door de eigenaar zijn uitgehaald, vandaar even opnieuw zoeken naar zenders. In menu vind u deze optie, in dat zelfde menu is ook te zien op welke satalliet de ontvanger momenteel gericht staat.

Een willekeurige schotelverkoper zit meestal niet te wachten op iemand met smartcard problemen, zoek daarom, als het nog niet werkt, naar een dealer van canal digitaal.