co
door cordevries Apr 5, 2005 om 11:10
Computers & telefonie

CANAL+ incasseert automatisch..........een extra kaart !!

Sinds ik  Canal+  , in verband met de absurde kosten van maandafrekening( 1,95€ bij een abonnement van 6,95) automatisch liet incasseren, brachten ze vanaf dat moment ineens een mij onbekend abonnementsnummer in rekenuing tbv 55,90 en daarna telkens wisselende bedragen.


Schrijven helpt niet, bellen op betaalnummers kan ik niet ( en waarom zou ik moeten betalen voor andermans fouten ??)  en het Incassobureau  TRANSFAIR INNING  reageert ook al niet !!


Maar wel schrijven ze maandelijks geld onterecht af ( dat ik weer laat terugboeken overigens)


Wie heeft soortegelijke ervaring


 


Inmiddels heb ik hier zeeën van tijd , in zitten, postzegels aangetekende schrijven, internationale telefoonkosten  etc ,


 


Wie heeft soortgelijke ervaringen ??  En wat kun je er aan doen om ze te stoppen ?? 


 


 

359 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

brynnar
door brynnar - Apr 5, 2005 om 11:27
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

Beste mijnheer de Vries,


Heeft u al geprobeerd de machtiging van Canal+ stop te zetten middels een "rode kaart" ("intrekking machtiging"), te verkrijgen bij uw bank?


Brynnar

sp
door spekske - Apr 29, 2005 om 01:40
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als rechtenstudent irriteer ik me mateloos aan bedrijven die misbruik maken van de moeite die het de consument kost om dingen te regelen, daarom een leuke tip als aanvulling op de vorige:


Als zij onterecht geld afschrijven simpelweg een aangetekende brief sturen (adres heeft u blijkbaar) met een soort van laatste waarschuwing: als ze dat nog een keer doen, dan gaat u het niet meer via uw bank terug boeken, maar dan gaat u het terug VORDEREN, inclusief wettelijke rente (waar u trouwens nu al recht op heeft over alle verkeerd geincasseerde bedragen). Geloof me, dat kan lekker oplopen en ik heb al meerdere bedrijven meegmaakt die hierdoor ineens heel snel worden!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer