Ma
door Martin van Brandwijk Feb 24, 2023 om 22:23
Computers & telefonie

Casema e-mailadres

Mijn moeder van 71 heeft afgelopen donderdag een e-mail gekregen dat haar Casema e-mailadres wordt opgeheven door Ziggo met de reden dat ze 6 jaar geleden is verhuisd naar een ander adres. Dit e-mailadres gebruikt ze voor alles, dus ook voor belangrijke zaken als DigiD, bankzaken, zorgverzekeraar enz enz. Je kunt je voorstellen dat ze hier best zenuwachtig over is. Mag Ziggo dit gewoon doen?

11673 18 Rapporteer

M2
door M2022 - Feb 24, 2023 om 22:45
33 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo. U zegt dat ziggo dat doet ivm haar verhuizing. Maar is ze ook door die verhuizing geen klant meer van Ziggo? In dat geval lijkt het me logisch en toegestaan dat Ziggo het mailadres opheft, aangezien het casema-mailadres een service is van Ziggo die je krijgt als klant. Misschien kunt u voor haar een nieuw mailadres aanmaken en voor alle instanties een mailwijziging doorvoeren?
Als ze nog wel steeds klant is bij Ziggo lijkt het me niet dat ze zomaar een mailadres mogen beëindigen. Heeft uw moeder al gebeld met Ziggo hierover?

sira
door sira - Feb 24, 2023 om 22:45
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk dat het met al die oude benamingen gaat. Casema bestaat in feite niet meer, dat is Ziggo geworden.

Vroeger had ik planet.nl, dat werd ook op een gegeven moment gestopt.

De ABN AMRO heet ook geen Rotterdamsche Bank meer.

Aanvulling: kan het soms zijn dat ze nu een heel andere provider heeft?

tenormin
door tenormin - Feb 24, 2023 om 22:46
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Gebruikers van een email adres hebben recht op 6 maanden hetzelfde email adres te behouden. Daarna moet uw moeder het afhandelen met Ziggo om een nieuw email adres aan te maken. 71 Jaar is het nieuwe 50+ maar als uw moeder het niet kan veranderen bent u daar, als zoon, toch wel capabel voor om haar te helpen met een nieuw adres (plus) ja, best wel even werk: iedereen op te hoogte te stellen van..... ? Antwoord van een jonge 82+.

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2023 om 22:48
11543 Antwoorden / 51 Vragen

De naam Casema in email zal wel oud en ter dagen versleten, oud enz. zijn.

Als mevrouw slim is of met wat hulp: Maak een gmail adres aan, gratis, neemt u mee naar alle providers. Via google is dat eenvoudig te doen. Maak wel copien of notities van uw contacten.

Franske1958
door Franske1958 - Feb 25, 2023 om 07:46
428 Antwoorden / 2 Vragen

Ik snap niet waarom iemand een mailadres neemt wat bij een provider zoals Ziggo of Casema hoort. Dit levert vroeg of laat bij een verhuizing of overstap naar een ander provider vaak heel veel gedoe op.  Daarom hier dan ook mijn tip:  Maak een Gmail.com of een outlook.com mailadres aan en U heb nooit meer dit soort gedoe.

ro
door ronny530 - Feb 25, 2023 om 08:00
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Als uw moeder nog steeds klant van Casema nu Ziggo is blijft het Casema e-mail account actief ook als ze verhuisd is. Komt het e-mail bericht wel van Casema/Ziggo want het kan ook een phishing mail zijn om inlog code's te bemachtigen. Van uit Ziggo is er niets over bekend maar bijvoorbeeld seniorenweb waarschuwt voor dit soort nep mails en deze zou er één van kunnen zijn. Als uw moeder twijfelt laat haar dan contact met Ziggo op nemen.

1paul
door 1paul - Feb 25, 2023 om 08:26
3153 Antwoorden / 0 Vragen

stap over op microsoft of google, in ieder geval een mail provider die niet zo maar stopt als je overstapt van provider of die "oude" adressen zomaar stopt, daarna zul je alle e-mail adressen moeten veranderen bij verschillende instanties.

antwoord op uw vraag of dit zomaar mag, ja, dat mag men doen!

getty
door getty - Feb 25, 2023 om 09:19
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja, het wordt ook wel een keer tijd, Casema bestaat al heel lang niet mee ( 2008!!)

Ga erv samen even voor zitten en geef de wijzigen aan belanghebbenden door.

gerbera
door gerbera - Feb 25, 2023 om 13:40
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Sommige hebben het over een verouderd e-mailadres maar als ik bij mijzelf kijk heb ik in mijn jeugdjaren een e-mailadres bij HetNet, was onderdeel van KPN,  aangemaakt wat ik tot op heden nog steeds kan gebruiken. Dus de vraag van @ronny530 is zo vreemd nog niet, komt de mail van Ziggo.

va
door vanlotjegetikt - Feb 26, 2023 om 09:26
809 Antwoorden / Vragen

Ook hier iemand die een flinke tijd geleden een account had aangemaakt in mijn geval bij Speedlinq. Bedrijf is overgenomen door Telfort en daarna KPN. Heb dit adres nog steeds in gebruik. Vraag mij dus ook af van wie deze mail is gekomen. Zou er een belletje bij Ziggo aan wagen.

ro
door ronny530 - Feb 26, 2023 om 10:14
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Ik gebruik nog steeds het @chello.nl e-mail adres en chello was de naam die sinds de opkomst van kabelinternet door UPC als losstaande dienst in ik meen 2001 geintroduceerd werd en zolang als ik klant van nu Ziggo klant blijf ook actief blijft. Ook ik krijg weleens mailtjes binnen die lijken op een door Ziggo verstuurde mail maar als ik naar het e-mail adres van de verzender kijk dan matcht dat adres niet met die van Ziggo want in plaats van .nl staat er bijvoorbeeld .ru o.i.d. achter. In een grijs verleden kon je aan het taalgebruik al zien dat het een phising mail was maar nu niet meer omdat de vertaalmachines steeds beter worden. Waar ik wel op let is de aanhef als die begint met beste ----@chello.nl dan is vrijwel zeker dat het bericht niet van de provider afkomstig is want die weten mijn voor en achternaam en gebruiken die ook als aanspreek titel.

aadjepiraatje
door aadjepiraatje - Mar 1, 2023 om 11:25
7 Antwoorden / 0 Vragen

Tik eens www.quicknet.nl in je adresbalk en verbaas je.

Quicknet was de voorloper van Chello, de voorloper van UPC, de voorloper van Ziggo.
Alleen de voorloper van Quicknet, namelijk Sonera, bestaat niet meer.
Ik zelf gebruik nog bij sommigen mijn oude chello mailadres.

Rienvh
door Rienvh - Mar 1, 2023 om 12:28
1 Antwoorden / Vragen

De huidige provider hoeft maar een kleine verwijzing in te voeren en je kan je oude mail adres gewoon blijven gebruiken.
Mijn allereerste E-mail adres is in 1998 aangemaakt bij Worldonline en die heb ik nog steeds in gebruik, later is het overgegaan naar Tiscali en ook daar heb ik nog steeds E-mail adressen van in gebruik.
Alleen als je overstapt naar een andere provider moet je een ander E-mail nemen.
Mijn advies maak een Gmail adres aan dan heb je nergens geen problemen meer, je adres blijft bestaan en je raakt ook nooit meer een mailtje kwijt.

ha
door harrybre - Mar 1, 2023 om 12:50
240 Antwoorden / Vragen

Ik heb al van zelfs vóór 1998 een @casema.nl adres. Verhuisd, maar nog steeds Casema/Ziggo klant. Reden zelfs: dat e-mail adres !

gero
door gero - Mar 1, 2023 om 13:54
28 Antwoorden / 1 Vragen

Als mevrouw geen klant meer is van Ziggo, kan ik me voorstellen dat account wordt opgezegd maar is ze nog wel klant van Ziggo is dit zeer klantonvriendelijk, maar ook onjuist. Zelf was ik klant van Telfort (lang geleden), dochter van KPN. Toen Telfort werd opgeheven heb ik het Telfort emailadres gewoon kunnen behouden, nog steeds.

tr
door traveltrudie - Mar 2, 2023 om 03:52
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ook zo'n e-mail gekregen van Ziggo. Heb adres gecheckt en komt inderdaad van ziggo zelf.

Nu op zoek naar wie dit adres allemaal gebruiken... pff
En dan dus weer een nieuw adres aanmaken.

Weet iemand of je mailbox via internet nog wel bereikbaar blijft, zodat je bewaarde mails ook inderdaad terug te vinden zijn?

ro
door ronny530 Mar 2, 2023 om 13:38
2784 Antwoorden / 41 Vragen

U kunt het beste toch contact met Ziggo opnemen want als Ziggo massaal oude .casema.nl adressen op ging heffen had het internet vol met klachten gestaan en had er op de site van Ziggo een aankondiging gestaan.

eva de bruin
door eva de bruin - Nov 10, 2023 om 11:40
7 Antwoorden / Vragen

Het lijkt mij, als ze tenminste bij Ziggo gebleven is, dat dit een fishingmail kan zijn. Even met de rechter muisknop op de extensie kijken en dan zou je meer kunnen weten. Verder raad ik iedereen aan een gmail, icloud, hotmail of ander zelfstandige e mail provider te kiezen. Wanneer je dan verhuisd van internetaanbieder hoef je niets te wijzigen.