janwanschers
door janwanschers Jun 20, 2013 om 13:11
Computers & telefonie

Cd branden

wie o wie help mij ik wil graag liedjes van mijn laptop op c d branden maar welk progamma moet ik dat doen lime wire of zo iets een hoe gaat dat dan

1339 5 Rapporteer

tonjakassa
door tonjakassa - Jun 20, 2013 om 13:53
165 Antwoorden / 0 Vragen

...Google maar eens op "cd branden" en er gaat een wereld voor u open...

met Limewire is het mogelijk om illegaal muziek te downloaden...typ maar eens Limewire in bij Google

me
door mein33 - Jun 20, 2013 om 14:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als uw Laptop voorzien is van een cd/dvd brander, dan is er waarschijnlijk ook een branderprog. aanwezig.

pruijter_1
door pruijter_1 - Jun 20, 2013 om 15:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een Windowsmachine 7 hebt, dan zit er in de Windows Media player een functie waarmee je MP3's en wmv's kunt branden op CD zodat je ze kunt beluisteren in een normale cd-speler.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 20, 2013 om 15:53
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tonjakassa schreef op donderdag 20 jun 2013, 13:53]...Google maar eens op "cd branden" en er gaat een wereld voor u open...

met Limewire is het mogelijk om illegaal muziek te downloaden...typ maar eens Limewire in bij Google

als je niks terug deelt ( kun je instellen met limewire en andere p2p programma ) dan is er niks illegaals, downloaden is sowieso niet illegaal, uploaden daarin tegen wel, maar ook alleen als je de link aanbied, als je het bestand alleen deelt dan ben jij niet degene die als uploader aangemerkt wordt, dat is namelijk de persoon die de torrent maakt en die bestanden dus actief "plaatst"

gompy2
door gompy2 - Jun 20, 2013 om 17:46
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=janwanschers schreef op donderdag 20 jun 2013, 13:11]wie o wie help mij ik wil graag liedjes van mijn laptop op c d branden maar welk progamma moet ik dat doen lime wire of zo iets een hoe gaat dat dan
Je hebt helemaal geen Limewire nodig voor wat jij wilt. Limewire is heel ergens anders voor. Dus vergeet dat maar.

Een paar vragen.
Je hebt liedjes op je laptop. Die liedjes hebben een bepaalde extensie, bijvoorbeeld
naam.mp3, of naam.wma of naam.aac of naam.ogg, de wereld aan audio extensies.
Wat zijn de extensies van die bestanden die je op je laptop hebt.
Dat is vraag 1.
Vraag 2 is, je wilt ze op een CD branden om ze uiteraard op een daarvoor geschikt apparaat af te spelen.
Is dat apparaat een gewone CD-speler die alleen normale CD's kan afspelen?
Of kan dat apparaat ook andere bestanden afspelen, zoals MP3 of WMA muziekbestanden, noem het maar.
Pas als je dat weet en hier vermeld kan er meer advies gegeven worden.

Een gratis brandprogramma is bijvoorbeeld IMGBurn, is ook in het Nederlands.
Klik hier-> IMGBurn