re
door reyes Jun 12, 2014 om 22:22
Computers & telefonie

Computer sluit niet af

Als ik mijn pc wil afsluiten komt er te staan outlook niet afgesloten, afsluiting forceren?
Dan kunnen de niet opgeslagen gegevens verdwenen zijn.
Of afsluiten annuleren, als ik dat doe en outlook opnieuw aanklik en weer afsluit moet ik toch de pc geforceerd afsluiten, dat kan toch niet goed zijn?
Terwijl de outlook wel is afgesloten.
Wie weet er raad??
Alvast bedankt voor de moeite.
reyes

8125 26 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 12, 2014 om 22:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Na het afsluiten van Outlook (en andere programma's) even wachten want de pc moet dat dan allemaal nog doen en verwerken na de opdracht.
Pas daarna de pc afsluiten.

re
door reyes - Jun 12, 2014 om 22:40
26 Antwoorden / 11 Vragen

aurora1
bedankt voor je snelle reactie.
Maar dat wist ik al en ik kan wachten tot ik een ons weeg en het helpt niet.
Toch bedankt voor het meedenken.
reyes

aurora1
door aurora1 - Jun 12, 2014 om 23:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders eens of er soms een mailtje vast zit in de verzendmap. Of misschien staat er veel bij de provider dat Outlook steeds nog probeert binnen te halen?
Of bij processen Outlook uitzetten en bezien of dat helpt voor ook een volgende keer.
Kijk anders eens of u met de tip van dit klik hierforum verder komt.
Anders zou ik foutcontrole proberen.

aurora1
door aurora1 - Jun 12, 2014 om 23:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees ook eens klik hier door over invoegtoepassingen.

ph
door philip36 - Jun 13, 2014 om 07:58
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk eens wat de computer doet als u hem direct weer afsluit na het opstarten.
Ik klik altijd afsluiten forceren aan en nog nooit iets gemerkt dat er bestanden verloren gingen.

crewmember
door crewmember - Jun 13, 2014 om 09:18
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Afsluiten forceren klinkt eng maar doet niks gevaarlijks. Het kapt gewoon programma's die nog iets aan het doen zijn (outlook) meteen af en sluit je pc verder normaal af.

Je hoeft hier verder geen actie voor te ondernemen.

edrick3
door edrick3 - Jun 13, 2014 om 09:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo reyes,

Gewoon op 'afsluiten forceren' klikken.
Maar ik neem aan dat je dat ondertussen al gedaan hebt, waarna de computer normaal gestopt is.
Anders horen we het nog wel.

Met vr.gr.

labren
door labren - Jun 13, 2014 om 11:49
862 Antwoorden / 0 Vragen

hahahahaha gewoon afsluiten , dat staat er altijd bij het afsluiten van een computer

edrick3
door edrick3 - Jun 13, 2014 om 12:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=labren schreef op vrijdag 13 jun 2014, 11:49]hahahahaha gewoon afsluiten , dat staat er altijd bij het afsluiten van een computer

Onzin!
Als dat er bij jou altijd staat is er iets niet helemaal in orde!

tenormin
door tenormin - Jun 13, 2014 om 12:39
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=labren schreef op vrijdag 13 jun 2014, 11:49]hahahahaha gewoon afsluiten , dat staat er altijd bij het afsluiten van een computer

Nou, niet altijd hoor. Als ik 's-avonds wil afsluiten staat er vaak: sluit computer niet af en dan gaat ie 1 van de 16 (weet ik veel) checken. Duurt 5 minuten en gaat dan vanzelf in de slaapstand. Dan kan ik hem afsluiten. Als ik hem geforceerd afsluit doet ie het de volgende ochtend gewoon weer (met een andere opstart module) ben niks kwijt.

ka
door karellodewijks - Jun 13, 2014 om 13:03
4 Antwoorden / 0 Vragen

1 tot 16 zijn vaak update's en dan krijgje de vraag om de computer niet uit zetten.
doe je dat wel dan kan het dat de computer blijft hangen met de update's.
Controleer de update's of er wat in de wacht rij staat.

ka
door karellodewijks - Jun 13, 2014 om 13:05
4 Antwoorden / 0 Vragen

O ja het kan wel een 30 minuten duren . kijk of je HDD werkt.

crewmember
door crewmember - Jun 13, 2014 om 13:21
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 13 jun 2014, 12:39][quote=labren schreef op vrijdag 13 jun 2014, 11:49]hahahahaha gewoon afsluiten , dat staat er altijd bij het afsluiten van een computer

Nou, niet altijd hoor. Als ik 's-avonds wil afsluiten staat er vaak: sluit computer niet af en dan gaat ie 1 van de 16 (weet ik veel) checken. Duurt 5 minuten en gaat dan vanzelf in de slaapstand. Dan kan ik hem afsluiten. Als ik hem geforceerd afsluit doet ie het de volgende ochtend gewoon weer (met een andere opstart module) ben niks kwijt.

Dit is heel wat anders. DIt zijn updates die hij aan het installeren is.

Waar TS het over heeft zijn programma's die nog open staan. Je krijgt deze melding op het moment dat je bureaublad nog zichtbaar is. Die van jouw pas daarna.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 13, 2014 om 16:29
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Toets control + shift + escape
Tabblad processen
Zoek Outlook o.i.d. en beëindig het proces (en nee je kunt niets stukmaken!)
Schakel dan de PC nog maar eens uit

labren
door labren - Jun 13, 2014 om 21:50
862 Antwoorden / 0 Vragen

je kan de computer gewoon afsluiten hoor waar die ook mee bezig is want als je hem weer opstart gaat die gewoon door waar die mee bezig was hahahaha

labren
door labren - Jun 13, 2014 om 22:05
862 Antwoorden / 0 Vragen

er staat op iedere computer wel op de achtergrond 1 of ander programaatje te draaien die je niet ziet , gewoon afsluiten

re
door reyes - Jun 14, 2014 om 08:32
26 Antwoorden / 11 Vragen

Beste Meedenkers
Sorry, maar ik heb mijn vraag denk ik verkeerd gesteld.
Dat ik de laptop geforceerd kan afsluiten dat wist ik al.
Ik bedoelde eigenlijk of het voor de laptop zo slecht is, dat ik binnenkort aan een nieuwe laptop zou moeten en niet meer werkt.
Deze is pas twee en een half jaar oud en dat vind ik wel erg snel als er nu al een nieuwe zou moeten kopen en ze zijn nou ook niet zo goedkoop.
Daarbij wordt het dan denk ik een windows 8 en ik hoor van anderen dat die weer ingewikkelder is, voor de jongeren is dat niet zo`n probleem maar voor mij en mijn man 70 en 80 jaar is het weer ingewikkelder.
Hopelijk weet iemand hier iets over.
Alvast Bedankt
reyes

curious
door curious - Jun 14, 2014 om 09:53
45 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=reyes schreef op zaterdag 14 jun 2014, 08:32]Beste Meedenkers

Daarbij wordt het dan denk ik een windows 8 en ik hoor van anderen dat die weer ingewikkelder is, voor de jongeren is dat niet zo`n probleem maar voor mij en mijn man 70 en 80 jaar is het weer ingewikkelder.
Hopelijk weet iemand hier iets over.

Beste Reyes,
Het meest logische antwoord is lid worden van Seniorweb en daar, je door seniore vrijwilligers verder laten informeren.
Vergeet de meeste reacties hier, en ga naar www.seniorweb.nl om je juist te laten informeren.
Succes. ]

pi
door pieterwolters - Jun 14, 2014 om 13:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=reyes schreef op zaterdag 14 jun 2014, 08:32]Beste Meedenkers
Sorry, maar ik heb mijn vraag denk ik verkeerd gesteld.
Dat ik de laptop geforceerd kan afsluiten dat wist ik al.
Ik bedoelde eigenlijk of het voor de laptop zo slecht is, dat ik binnenkort aan een nieuwe laptop zou moeten en niet meer werkt.
Deze is pas twee en een half jaar oud en dat vind ik wel erg snel als er nu al een nieuwe zou moeten kopen en ze zijn nou ook niet zo goedkoop.
Daarbij wordt het dan denk ik een windows 8 en ik hoor van anderen dat die weer ingewikkelder is, voor de jongeren is dat niet zo`n probleem maar voor mij en mijn man 70 en 80 jaar is het weer ingewikkelder.
Hopelijk weet iemand hier iets over.
Alvast Bedankt
reyes

Als de laptop fysiek niet defect is hoef je voor softwareproblemen sowieso nooit een nieuwe laptop te kopen. Opnieuw alle software installeren lost die softwareproblemen weer op.

Overigens is Windows 8 niet ingewikkelder, wel anders. Wat ik er van gezien heb bij mijn vader, ook in de 70, is dat het in gebruik uiteindelijk makkelijker is.

re
door reyes - Jun 14, 2014 om 13:52
26 Antwoorden / 11 Vragen

pieterwolters
Het is misschien voor u makkelijk, maar ik weet niet hoe je alle nieuwe software zoals u bedoeld moet installeren en eventueel moet deinstalleren.
Verder werkt mijn laptop goed.
Dus een nieuwe is dan ook niet aan de orde.
Wat gebeurt er als ik met outlook blijf aanmodderen??
reyes

borg queen
door borg queen - Jun 14, 2014 om 14:51
127 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou outlook gewoon de-installeren en een account maken bij gmail. Hoef je nooit meer je e-mailadres te veranderen en met afsluiten zijn er geen problemen. Ik heb dat jaren geleden al gedaan , na veel problemen met outlook en en email adressen van allerlei providers.

gompy2
door gompy2 - Jun 14, 2014 om 15:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=reyes schreef op zaterdag 14 jun 2014, 13:52]Het is misschien voor u makkelijk, maar ik weet niet hoe je alle nieuwe software zoals u bedoeld moet installeren en eventueel moet deinstalleren.
Verder werkt mijn laptop goed.
Dus een nieuwe is dan ook niet aan de orde.
Wat gebeurt er als ik met outlook blijf aanmodderen??
reyes
Zoals al eerder beschreven heeft het geforceerd afsluiten van een computer geen nadelige invloed op het wel en wee van de computer zelf, alleen de software die op dat moment bezig is met afsluiten kan corrupt raken, maar daar is al sowieso al iets mis mee.
Ik begrijp dat je zelf niet zo goed met het fenomeen "computer en aanverwanten" uit de voeten kunt en daarom een soort advies wat Curious al eerder gegeven heeft, is er geen computerclub voor senioren of überhaupt een clubje of vereniging of bekende bij je in de buurt waar je raad kunt vragen?

Een mogelijk oorzaak van je probleem zou op de site kunnen staan waar ik je zo de link van geef.
Het is in het Engels en misschien kun je er mee overweg, maar het gaat er meer om dat degene die jou eventueel helpt er mee overweg kan, maar dat zal meestal wel lukken.
Misschien staat de oorzaak er wel bij.

Klik hier-> Outlook doesn’t close
Suc6

aurora1
door aurora1 - Jun 15, 2014 om 02:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aansluitend op @reyes en @gompy2: in de meeste bibliotheken is een spreekuur van Seniorweb. Dat is meestal wel op de site van de bibliotheek te vinden, is ergens in de bibliotheek vermeld of weet het personeel meestal wel iets over.

gompy2
door gompy2 - Jun 15, 2014 om 10:13
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Een dikke groene duim Aurora ;-)

tenormin
door tenormin - Jun 15, 2014 om 10:43
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 15 jun 2014, 10:13]Een dikke groene duim Aurora ;-)

En de mijne + nog toevoeging: ik zal (kan) toch niet de enige zijn met een wijkcentrum? Wijkcentrum. Er zijn o.a. computer cursussen met een begindatum maar men kan er, op bepaalde dagen, gewoon binnenlopen om een en ander te vragen of afspraak maken voor een ochtend/middagje "bijles". Want, b.v. in "onze" bieb is het dan weer niet ? !

re
door reyes - Jun 15, 2014 om 11:12
26 Antwoorden / 11 Vragen

gompy2 en aurora1

Er is hier wel een wijkcentrum maar geen seniorweb en ook geen bibliotheek meer.
Wegens bezuiniging van de gemeente,die bezuinigd op de verkeerde dingen.
Anders ging ik daar wel naar toe.
Maar iedereen bedankt voor het meedenken, ik zal wel kijken wat ik er mee ga doen.
reyes