r14voges
door r14voges Nov 11, 2005 om 20:20
Computers & telefonie

Computer spelletjes

Als ik een spelletje speel,maar niet bij alle,dan stop hij er mee en komt er een zwart beeld.Dan staat dat zelfde spelletje in de werkbalk onderin.Als ik hem weer aan klik in de werkbalk dan kan ik het weer tien minuten spelen.Maar ik heb er nu een waar de p.c van vast slaat,ik moet dus de p.c op nieuw opstarten.Wie heeft hier een oplosing voor.

2605 18 Rapporteer

dirck
door dirck - Nov 11, 2005 om 21:19
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk dat je videokaart te langzaam is.

Als je eerst eens vertelt wat de specificaties van je computer zijn en om wat voor spelletjes het gaat.

Wat voor processor zit er in.

Wat voor videokaart of heb je onboard-video.

Hoeveel geheugen.

Groeten, Dirck

r14voges
door r14voges - Nov 11, 2005 om 22:43
12 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb Media center mijn vidio kaart is de NVIDIA Geforce fx570 le mijn geheugen 512 mb Pentium 4 3.20 ghz  klok snelheid.is 3.25ghz.en de spelletjes. Zijn Magic Ball: Musikapa:Jewel Quest. Van Reflexive.net

dirck
door dirck - Nov 11, 2005 om 23:08
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Je computer is in ieder geval snel genoeg.

Heb je al eens andere drivers voor de videokaart geprobeerd?

Ik heb zelf ook een FX 5700TD en die draait toch het best met de
originele NVIDIA drivers die op de cd staan, namelijk versie 52.16.

r14voges
door r14voges - Nov 12, 2005 om 00:14
12 Antwoorden / 3 Vragen

Ja er is twee weken geleden door de fabriek een complete updete gedaan omdat er toen nog meer problemen waren.dus eigenlijk is alles nieuw wat er op staat.en toen heeft alles gewerkt zoals het hoort. + twee weken en toen begon dit weer met die spellejes,nu weet ik niet meer wat ik moet doen ???????????????

va
door vanderijdt01 - Nov 16, 2005 om 13:45
4 Antwoorden / 0 Vragen

wat voor grafische kaart heb je in je pc zitten?

mischien is je grafische kaart wel te licht voor het spelletje dat je aan het spelen bent,kijk eens op de hoes van het spelletje naar systeemvereisten en vergelijk die eens met je pc.

grafische kaarten zijn heel makkelijk in je pc te installeren

va
door vanderijdt01 - Nov 16, 2005 om 13:48
4 Antwoorden / 0 Vragen

sorry je vraag was al beantwoord,maar kijk ook eens hoeveel programma,s er op de achtergrond meedraaien mischien is dat het wel

va
door vanderijdt01 - Nov 16, 2005 om 13:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

is het ook een legaal spelletje?

r14voges
door r14voges - Nov 16, 2005 om 21:16
12 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben aan het zoeken geweest naar de grafiche kaart en ik denk dat dit het is Hauppauge win tv pv1 2.Verder zijn het legaale spelletjes. en draaien er ook geen ander progamma's mee.

va
door vanderijdt01 - Nov 16, 2005 om 21:50
4 Antwoorden / 0 Vragen

wat jij bedoeld is waarschijnlijk  je kaart voor je tv tuner.

je moet weten welke grafische kaart erin zit en hoeveel mb die is.

kijk hiervoor bij DEZE COMPUTER/RECHTSE MUISKNOP/EIGENSCHAPPEN/HARDWARE/APPARAATBEHEER.

tigertje
door tigertje - Nov 16, 2005 om 22:19
402 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje opletten jongens, hij heeft het al gezegd: NVIDIA Geforce fx570 le

r14voges
door r14voges - Nov 16, 2005 om 22:33
12 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is inderdaad Nvidia geforce Fx 5700 Le. ik had een nul vergeten sorry

r14voges
door r14voges - Nov 16, 2005 om 22:41
12 Antwoorden / 3 Vragen

Het is zoals gezegt NVIDIA Geforce Fx 5700 le. sorry ik had een 0 vergeten

dirck
door dirck - Nov 16, 2005 om 22:58
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb Jewel Quest ook even gespeeld en het vergt wel veel rekenkracht van je processor.

Tijdens het spelen is het CPU-gebruik bijna constant 80%.

Het kan zijn dat je processor te heet wordt tijdens het spelen en dat je computer daarom vast slaat.

r14voges
door r14voges - Nov 16, 2005 om 23:11
12 Antwoorden / 3 Vragen

Dat kan ook niet.want ik kan de zelfde spelletjes wel spelen op de laptop,zonder dat er wat gebeurt ???????? en die heeft minder geheugen en kleinere harde schijf. het blijft dus een raadsel

dirck
door dirck - Nov 16, 2005 om 23:23
3201 Antwoorden / 3 Vragen

De ene processor wordt heter dan een andere.

Bij ons op het werk staat een 400 MHz computer waarvan het CPU-gebruik
constant op 100 % staat, toch blijft dat ding jaren doordraaien zonder
vast te lopen.

Nu het kouder is heb ik er met mijn computer geen last van, maar zomers
wordt mijn processor ook te heet, vooral met spelletjes, hij heeft dan
gewoon te weinig koeling. Hij slaat dan ook vast of start opnieuw op.

r14voges
door r14voges - Nov 17, 2005 om 21:21
12 Antwoorden / 3 Vragen

Om je eerlijk andwoord te geven ik zou het echt niet weten wat de echte oorzaak is,maar ik zoek het verder uit mocht je toch nog een oplosing weten of iemand die zegt o nou dan moet je dat of dat doen ik hoor het dan wel in ieder geval bedankt voor jullie moeite.

         Henk sr

pv
door pvdiggel - Dec 5, 2005 om 12:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Jewel Quest en andere spelletjes van Reflexive.net zijn nou niet de games die erg veel van je systeem vergen, dus daar zal het niet aan liggen lijkt me. Ik zou toch nog even proberen die nieuwste drivers te installeren voor je GeForce kaartje. De kun je vinden op http://www.nvidia.co.uk/page/drivers.html. Kies vervolgens voor "Graphics Driver" --> "GeForce & TNT2" --> "Windows XP / 2000" (als u een ander besturingssysteem heeft moet u hier uiteraard de corresponderende optie kiezen). Klik vervolgens op "GO" en dan onder "Downloads" op "Primary Site". Klik in het popup scherm vervolgens helemaal onderaan op "Accept". Er verschijnt dan een melding of u het bestand wilt openen of opslaan, de keuze is aan u. Als u het bestand hebt gedownload en geopend kunt u de instructies volgen, waarna u de computer opnieuw opstart.

Mochten de spelletjes hierna nog niet werken, dan schort er misschien iets aan de hardware van uw pc. Neem dan contact op met de fabrikant of de winkel waar u de pc heeft gekocht.

Mvg,

Pieter van Diggele

r14voges
door r14voges - Dec 5, 2005 om 16:45
12 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Pieter ik heb gedaan wat je voorstelde,maar ook dat werkt niet.Hij blijft het doen.Waarom ik het niet snap is omdat een maand geleden de complete p.c een update heeft gehad van de Fabriek,omdat er toen ook een fout in zat,dat werkte nu weer.Maar wat dit is blijft een raadsel ??????????? Okee ik blijf zoeken in ieder geval bedankt voor de moeite.