ro
door ronwiedeman Nov 4, 2010 om 09:31
Computers & telefonie

Computeraankoop ongedaan maken

Nieuwe computer gekocht; binnen omruiltermijn teruggebracht omdat printerfunctie niet werkt. MEDIAMARKT verklaart dat computers nooit terggenomen worden. Kan dat zomaar?

12177 40 Rapporteer

freya
door freya - Nov 4, 2010 om 09:40
10999 Antwoorden / 1 Vragen

hallo ronwiedeman,

De computer 'zomaar' even terug brengen gaat inderdaad niet, tenzij er een defect is. Overigens lijkt het mij niet dat de computer 'defect' is. Dan zou er iets met de USB-poorten aan de hand moeten zijn en dan zou je muis en/of toetsenbord het ook niet doen.
Mijn inschatting is dat je een nieuwe computer hebt met Windows 7 en dat je daar je 'oude' printer niet op geïnstalleerd krijgt. Dat is dus een probleem met je printer en ligt verdwer niet aan de computer.

Mocht ik het mis hebben, geef dan eens wat méér informatie over wat je precies voor computer, printer en Windowsversie hebt en wat er dan precies niet lukt.

m.vr.gr. Freya

ikbenik
door ikbenik - Nov 4, 2010 om 09:54
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=ronwiedeman schreef op donderdag 4 nov 2010, 09:31]Nieuwe computer gekocht; binnen omruiltermijn teruggebracht omdat printerfunctie niet werkt. MEDIAMARKT verklaart dat computers nooit terggenomen worden. Kan dat zomaar?

Dat de printer niet werkt, ligt vrijwel nooit aan de computer, maar aan de printer.
En is nooit een reden om de computer terug te brengen.
Ook is Mediamarkt niet verplicht om de computer terug te nemen en als het probleem aan de printer ligt, zijn ze zowiezo niet verplicht om het probleem op te lossen.

ro
door ronwiedeman - Nov 4, 2010 om 10:01
4 Antwoorden / 2 Vragen

De computer is uitgerust met Windows7. De printers zijn een HP Laserjet 5P en een HP Deskjet 710C. Beide werken probleemloos op mijn oude computers o.a. een HP Compaq NX8220 met XP Professional van 2005.
De USB poorten werken correct als het gaat om de muis, keyboard en scanner.

gladdeharry
door gladdeharry - Nov 4, 2010 om 10:08
463 Antwoorden / 14 Vragen

Dan zit het probleem dus niet in de computer maar betreft het de drivers voor de printers.Kijk eerst maar eens op internet of er drivers zijn voor Windows 7 voor deze printers.Zo ja,even downloaden en installeren.

gladdeharry
door gladdeharry - Nov 4, 2010 om 10:11
463 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk maar even op de site van HP. Staan ze beide op volgens mij.

birdies
door birdies - Nov 4, 2010 om 10:14
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Tja, dan toch maar nog even een paar tientjes uitgeven voor een nieuw printertje. Er is niks mis met de p.c., je printer is te oud.

Meer info HP site, klik

ikbenik
door ikbenik - Nov 4, 2010 om 10:16
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Laserjet 5P wordt door HP al niet meer ondersteund en er zijn geen drivers voor Windows 7 beschikbaar.
Ook vereist vaak die printer een parallelle verbinding, en op de meeste nieuwe computers zit die verbinding (LPT) niet meer op.
Als ik me niet vergis, heeft die printer geen USB aansluiting.

Voor de HP Deskjet 710C is geen aparte driver bij HP te downloaden, maar is wel een manier om de printer geïnstalleerd te krijgen:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01892026&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&os=4062&product=59307&sw_lang=

gladdeharry
door gladdeharry - Nov 4, 2010 om 10:27
463 Antwoorden / 14 Vragen

Zover ik kan zien zijn er wel drivers voor.Probeer het maar eens op de engelstalige site van HP.

genius
door genius - Nov 4, 2010 om 21:58
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=ikbenik schreef op donderdag 4 nov 2010, 10:16]Laserjet 5P wordt door HP al niet meer ondersteund en er zijn geen drivers voor Windows 7 beschikbaar.
Ook vereist vaak die printer een parallelle verbinding, en op de meeste nieuwe computers zit die verbinding (LPT) niet meer op.
Als ik me niet vergis, heeft die printer geen USB aansluiting.Wel vreemd dat de HP Laserjet 5 bij mij onder W7 wél gewoon draait! Een printerkabeltje parallel naar USB er tussen, aansluiten en klaar!

G.

Lsk520
door Lsk520 - Nov 4, 2010 om 23:42
827 Antwoorden / 2 Vragen

Omruiltermijn?
Bestaat die dan....? Koopiskoopiskoopiskoopiskoopiskoop...

de
door default - Nov 5, 2010 om 13:19
5 Antwoorden / 1 Vragen

Allereerst vind ik, dat MM het hele ondersteuning en driver verhaal van
Windows 7 best aan Ronwiedeman had kunnen mededelen
Dit vind ik wel zo netjes, ipv alleen .. met "wij nemen het niet terug "weg te sturen.
Maar misschien is dit een mogelijke oplossing : een parallel PCI kaartje (voor het aansluiten ipv USB) aanschaffen....kosten ..kleine 10 euro?
en daarna bij het installeren van de drivers , kiezen voor comptabiliteit modus :win Xp ??
sux6

ga
door gabberpiet - Nov 5, 2010 om 13:37
136 Antwoorden / 23 Vragen

WAT?????? weer een HP ??die niet goed werkt ?
als een hp goed te installeren is werkt het prima maar als dit niet zo is -is het een ramp en ben je dagen bezig of langer

tucker
door tucker - Nov 5, 2010 om 13:39
136 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=default schreef op vrijdag 5 nov 2010, 13:19]Allereerst vind ik, dat MM het hele ondersteuning en driver verhaal van
Windows 7 best aan Ronwiedeman had kunnen mededelen
Dit vind ik wel zo netjes, ipv alleen .. met "wij nemen het niet terug "weg te sturen.
Maar misschien is dit een mogelijke oplossing : een parallel PCI kaartje (voor het aansluiten ipv USB) aanschaffen....kosten ..kleine 10 euro?
en daarna bij het installeren van de drivers , kiezen voor comptabiliteit modus :win Xp ??
sux6

Ik vind niet dat het de taak van MM is om tekst en uitleg te geven over randapparatuur als je een nieuwe pc koopt, men mag geacht worden daarover zelf zijn licht opgestoken te hebben. En als topicstarter bij MM net zo kort van stof en door de bocht was als hier, dan kan ik me ook heel goed indenken dat MM daar ook geen trek in had.

ro
door ron530 - Nov 5, 2010 om 13:45
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Uh MM een pc laten terug nemen omdat verouderde apparatuur niet werkt, gaat niet lukken natuurlijk. Xp is om en nabij tien jaar op de markt en gedateerd dus is windows 7 standaard geworden. Vraagsteller had bij aanschaf kunnen weten dat oude randapparatuur niet meer werkt. Was bij de introductie van Vista al bekend. Een printer kost tegenwoordig geen drol meer bijna goeiekoper dan navullingen.

mj
door mjurgen - Nov 5, 2010 om 14:16
62 Antwoorden / 19 Vragen

Zie de algemene verkoopvoorwaarden van de Mediamarkt en meer specifiek: art. 11.

https://service.mediamarkt.nl/?a=ticket_faq&ticketcatid=68

audb
door audb - Nov 5, 2010 om 14:23
1668 Antwoorden / 5 Vragen

http://kabeltje.com/computer-usb-usb-verloopkabelsconverters-c-33_337.html
Daar kost een kabetje tussen de €12 en 16 euro en dan werkt de printer wel weer.
Wat de drivers betreft daar zal M$ echt wel nog ondersteuning aan geven en als deze onder vista werkt dan is dat helemaal al geen probleem, Windows 7 & Vista zijn compitable.

wi
door wimzoon1934 - Nov 5, 2010 om 14:51
3 Antwoorden / 9 Vragen

In de regel kun je bij de leverancier een gratis driver aanschaffen voor jouw printer.

Ga naar de website van de leverancier en download de niete printer

Wim

wi
door wielstappers - Nov 5, 2010 om 15:38
18 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=ronwiedeman schreef op donderdag 4 nov 2010, 09:31]Nieuwe computer gekocht; binnen omruiltermijn teruggebracht omdat printerfunctie niet werkt. MEDIAMARKT verklaart dat computers nooit terggenomen worden. Kan dat zomaar?
heb de zelfde HP printer als jij -710c - ook werkte die bij mij niet drivers zijn niet meer voorhanden en bijna voor de prijs van een verbindingskabeltje rijst de vraag of het dan wel werkt ik zou overwegen een al in printer aan te schaffen die up todate is aan de huidige windows 7 een al-in printer is er al vanaf € 49.00 ( aanbieding Its } Canon

he
door henzo - Nov 5, 2010 om 15:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon een versie van Linux erop zetten, en alles doet het weer.

vr1944
door vr1944 - Nov 5, 2010 om 16:08
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Beetje dom advies om Li=nix te installeren.Waarschijnlijk wil ts een echte besturing op zijn PC i.p.v.van een amateur besturing uit het jaar nul.tenzij hij een week of wat wil stoeien om alle hardware van zijn PC aan de praat te krijgen

=henzo schreef op vrijdag 5 nov 2010, 15:39: Gewoon een versie van Linux erop zetten, en alles doet het weer.

vr1944
door vr1944 - Nov 5, 2010 om 16:15
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt de PC al helemaal geinstalleerd en geconfigureerd met oa je persoonlijke instellingen.Of te wel de zegel van de doos is verbroken en daarom is de PC moeilijk weer te verkopen.Een verzegelde doos kun moeiteloos omruilen bij MM.

na
door nanno - Nov 5, 2010 om 16:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik begrijp dit niet.heb windows 7 en printer hp photosmart 7850 werkt er gewoon op.dus toch drivers zoeken.

de
door default - Nov 5, 2010 om 16:48
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tucker schreef op vrijdag 5 nov 2010, 13:39][quote=default schreef op vrijdag 5 nov 2010, 13:19]Allereerst vind ik, dat MM het hele ondersteuning en driver verhaal van
Windows 7 best aan Ronwiedeman had kunnen mededelen
Dit vind ik wel zo netjes, ipv alleen .. met "wij nemen het niet terug "weg te sturen.
Maar misschien is dit een mogelijke oplossing : een parallel PCI kaartje (voor het aansluiten ipv USB) aanschaffen....kosten ..kleine 10 euro?
en daarna bij het installeren van de drivers , kiezen voor comptabiliteit modus :win Xp ??
sux6

Ik vind niet dat het de taak van MM is om tekst en uitleg te geven over randapparatuur als je een nieuwe pc koopt, men mag geacht worden daarover zelf zijn licht opgestoken te hebben. En als topicstarter bij MM net zo kort van stof en door de bocht was als hier, dan kan ik me ook heel goed indenken dat MM daar ook geen trek in had.

Uiteraard is MM helemaal niets verplicht, maar enig begrip voor de klant vind ik en ja nog steeds zeer gepast.Btw. MM hoeft helemaal helemaal geen tekst en uitleg te geven over randapparatuur, het gaat hier alleen om het aansluiten daarvan. Maar idd. van een "dozen verkoper" hoef je niets verwachten Dat is denk ik ook de reden , dat ik nooit bij een dozen verkoper iets zal kopen.

ro
door ron530 - Nov 5, 2010 om 16:50
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Over het terugbreng issue zijn we het wel eens. Linux er op zetten is net zo moeilijk als xp installeren die in mijn opinie het beste is dat microsoft gemaakt heeft.

mi
door midas - Nov 5, 2010 om 21:30
64 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=default schreef op vrijdag 5 nov 2010, 16:48][quote=tucker schreef op vrijdag 5 nov 2010, 13:39][quote=default schreef op vrijdag 5 nov 2010, 13:19]Allereerst vind ik, dat MM het hele ondersteuning en driver verhaal van
Windows 7 best aan Ronwiedeman had kunnen mededelen
Dit vind ik wel zo netjes, ipv alleen .. met "wij nemen het niet terug "weg te sturen.
Maar misschien is dit een mogelijke oplossing : een parallel PCI kaartje (voor het aansluiten ipv USB) aanschaffen....kosten ..kleine 10 euro?
en daarna bij het installeren van de drivers , kiezen voor comptabiliteit modus :win Xp ??
sux6

Ik vind niet dat het de taak van MM is om tekst en uitleg te geven over randapparatuur als je een nieuwe pc koopt, men mag geacht worden daarover zelf zijn licht opgestoken te hebben. En als topicstarter bij MM net zo kort van stof en door de bocht was als hier, dan kan ik me ook heel goed indenken dat MM daar ook geen trek in had.

Uiteraard is MM helemaal niets verplicht, maar enig begrip voor de klant vind ik en ja nog steeds zeer gepast.Btw. MM hoeft helemaal helemaal geen tekst en uitleg te geven over randapparatuur, het gaat hier alleen om het aansluiten daarvan. Maar idd. van een "dozen verkoper" hoef je niets verwachten Dat is denk ik ook de reden , dat ik nooit bij een dozen verkoper iets zal kopen.

Default gaat er blijkbaar van uit dat Ron Wiedeman bij MM wel verteld zal hebben dat hij er een printer uit het jaar nul op aan wil gaan sluiten. (dat is toch de schaamte voorbij :) !! ) De jongens die daar werken kun je net zo goed vertellen dat je er een typemachine met margrietschijf op aan wil sluiten.

ga
door gabberpiet - Nov 5, 2010 om 21:36
136 Antwoorden / 23 Vragen

let wel : als je een andere hp printer aansluit is dat je ook problemen KAN ondervinden met installeren omdat niet alles van de oude printer is verwijderd -- mijn advies ?? neem een ander merk

jpm
door jpm - Nov 6, 2010 om 10:49
820 Antwoorden / 28 Vragen

Ik vind MM echt tekort schieten. Een beetje opgeleid personeel moet toch een goed advies geven? Waarom een nieuwe printer kopen als je nog een goede hebt? MM zal wel gedacht hebben: "Ik ben toch niet gek?"
Er zijn voldoende suggesties gedaan. De comptabiliteit herstellen is genoeg.

ikbenik
door ikbenik - Nov 6, 2010 om 11:20
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=jpm schreef op zaterdag 6 nov 2010, 10:49]Ik vind MM echt tekort schieten. Een beetje opgeleid personeel moet toch een goed advies geven? Waarom een nieuwe printer kopen als je nog een goede hebt? MM zal wel gedacht hebben: "Ik ben toch niet gek?"
Er zijn voldoende suggesties gedaan. De comptabiliteit herstellen is genoeg.

MM is niet verantwoordelijk voor printers uit de stenen tijdperk.

Als de fabrikanten van de printers geen nieuwe drivers beschikbaar stellen, kan nooit of te nimmer de verkopende partij aansprakelijk worden gesteld.

MM is aansprakelijk voor de computer zelf, niet voor de randapparatuur die de klant thuis heeft staan, behalve als de koper zeer duidelijk voor en tijdens de koop heeft aangegeven dat de nieuwe computer goed moet samenwerken met de al bestaande randapparatuur (wat ikzelf al eens ben tegengekomen.)

ikbenik
door ikbenik - Nov 6, 2010 om 11:20
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Het probleem van de meeste consumenten is dat zij voor de koop hun bek niet lostrekken, waardoor ze na de koop bij de verkopende partij gaan zitten zaniken.
En daar moeten wij dan massaal medelijden mee hebben????
Dacht het niet.

ikbenik
door ikbenik - Nov 6, 2010 om 11:21
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Klinkt mijn laatste posting grof?

Zeker, maar het is wel de pijnlijke waarheid.

Helaas.

birdies
door birdies - Nov 6, 2010 om 11:37
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zaterdag 6 nov 2010, 11:21]Klinkt mijn laatste posting grof?

Zeker, maar het is wel de pijnlijke waarheid.

Helaas.

De waarheid kan ook gezegd worden zonder ordinair/platvloers woordgebruik.

ro
door ron530 - Nov 6, 2010 om 11:41
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ron Wiedeman is allang afgehaakt want die reageert niet meer. Al zou MM een xp computer uit het magazijn kunnen vinden krijg je het gezeur weer in de trand van " MM heeft mij een gedateerde pc verkocht "

Off topic, het valt me de laatste tijd wel op dat consumenten pas mondig worden NA aanschaf terwijl ze bij aankoop oorverdovend stil zijn. Moet een groot winkel bedrijf dan overal waarschuwings borden op gaan hangen om consumenten tegen zich zelf te beschermen?

jpm
door jpm - Nov 6, 2010 om 11:47
820 Antwoorden / 28 Vragen

Wat ik bedoelde te zeggen is dit: Op dit forum worden goede suggesties gedaan, niet moeilijk te begrijpen voor een "leek", lijkt me. MM kan toch gewoon met personeel werken die dit niveau aankunnen? Wat zou het zijn, MBO? Een goed advies bindt de klanten zou ik zeggen.

ro
door ron530 - Nov 6, 2010 om 12:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen

MM is een veredelde dozen schuiver, als Ron één simpele vraag had gesteld omtrent de huidige rand apparatuur was die naar behoren beantwoord. Op de afdeling pc lopen echt wel verkopers met verstand van zaken, maar als je niet vraagt krijg je ook geen antwoord.

ioannes
door ioannes - Nov 6, 2010 om 17:55
20 Antwoorden / 3 Vragen

Koop geen PC met een voor-install en never bij MM..........Voor een habbekrats zijn er mensen met verstand van zaken die je voor een betere prijs een betere PC leveren - bah, alles moet kant en klaar uit welke nebbish-shop dan ook komen, en dan verwachten dat je spullen werken. Zie hoe het gaat met de nieuwste Routers: kopen, inpluggen: hé, ik ben niet verbind baar? Portfoward - nooit van gehoord. Googlelen? Ja, maar waarheen? Niet naar de site van een leverancier.....Eindeloos gezever van een eindeloos verwend publiek........

pi
door pimpelmees_1 - Nov 6, 2010 om 17:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bekend probleem onder Windows 7. Had er ook last van. Gewoon de HP driver installeren van de HP Laser 2200 en alles werkt als een trein ( heb ik ook gedaan...)

pi
door pietgenee - Nov 7, 2010 om 08:37
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ook mijn printer (All in One C8180). De software was niet meer geschikt voor Windows 7. Heb toen nieuwe software van HP gedownload. En daarna was het probleem keurig opgelost. Waarschijnlijk is het bij jou ook zo. groetjes Piet

ro
door ronwiedeman - Nov 18, 2010 om 11:18
4 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo forumleden.
Na twee vergeefse bezoeken aan MM heeft men de computer ter reparatie aan Packard Bell gestuurd, want ook met een splinternieuwe printer (HP Photosmart) weigerde de PC te printen, zelfs geen testpagina. Commentaar van MM:Dat hebben we nog nooit meegemaakt!
Inmiddels zijn we precies 1 (een) maand verder.
Eigenlijk zou ik de koop willen ontbinden, want de PC heeft nog niet gewerkt en ik heb mijn twijfels of ik niet een "ziek" exemplaar in de maag gesplitst krijg.
Wie heeft suggesties?
ronwiedeman

ro
door ronwiedeman - Nov 18, 2010 om 11:19
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 6 nov 2010, 11:41]Ron Wiedeman is allang afgehaakt want die reageert niet meer. Al zou MM een xp computer uit het magazijn kunnen vinden krijg je het gezeur weer in de trand van " MM heeft mij een gedateerde pc verkocht "

Off topic, het valt me de laatste tijd wel op dat consumenten pas mondig worden NA aanschaf terwijl ze bij aankoop oorverdovend stil zijn. Moet een groot winkel bedrijf dan overal waarschuwings borden op gaan hangen om consumenten tegen zich zelf te beschermen?

ro
door ronwiedeman - Nov 18, 2010 om 11:36
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=pietgenee schreef op zondag 7 nov 2010, 08:37]Ook mijn printer (All in One C8180). De software was niet meer geschikt voor Windows 7. Heb toen nieuwe software van HP gedownload. En daarna was het probleem keurig opgelost. Waarschijnlijk is het bij jou ook zo. groetjes Piet