jo
door joeyt90 Dec 8, 2015 om 13:51
Computers & telefonie

Contractbreuk Vodafone

Beste,

Ik zit nu al enkele jaren bij Vodafone met een mobiel abbonement. (€45,- p.m.)
Deze heb ik december 2014 verlengt met 2 jaar, inclusief een Huarwei P7 model telefoon.
Hier heb ik een standaard verzekering bij genomen, voor het geval dat ik hem zou laten vallen. Dit was afgelopen juni/begin juli het geval.
Het voorscherm was totaal kapot en er zat een kleine, diepe kras op het achterscherm. Ook het frame van het toestel was in de hoek licht beschadigd.

Ik heb mijn telefoon via Vodafone opgestuurd naar Dynafix. Binnen 10 dagen had ik mijn telefoon alweer terug. Ik was dolblij met de snelle service! Ik was echter iets te vroeg met lachen. Ze hebben het voorscherm, achterscherm en intern was vervangen. (Wat precies is mij een raadsel.) Binenn 48 uur begon het achterscherm los te raken. Ik ben daarom opnieuw naar Vodafone gegaan. Allereerst wilde ze mij de schuld geven van het probleem, maar al snel zagen ze in dat dit na de eeste reparatie is gebeurd.

De plakstrips aan de binnenkant zouden het probleem zijn en zo werd mijn telefoon opnieuw opgestuurd. (Dit wel nadat ik eerst zelf Dynafix moest bellen, waarop Dynafix weer zei dat ik bij Vodafone moest wezen.) Ook na de tweede reparatie ging de achterkant los binnen enkele dagen. Opnieuw naar de Vodafone dan maar. Hier werd ik bewonderingswaardig heel fijn geholpen en de jongen in kwestie was er ook boos om. Hij besloot een 'Swap' aan te vragen. Binnen 5 werkdagen zou ik gebeld worden of een mail ontvangen met de uitslag.

2 weken later en nog steeds niet gebeld ging ik zelf maar weer naar de winkel. Ze hadden al geruim 10 dagen antwoord, maar waren vergeten mij hiervan op de hoogte te brengen. Het antwoord was een duidelijke 'NEE'! Want.. Ik had het toestel pas twee keer opgestuurd en om in aanmerking te komen voor een swap, moest hij eerst drie keer opgestuurd worden.

Ik was woedend. Ook vooral om het feit dat zij hem dus opnieuw wilde opsturen, maar ik mijn brood verdien met mijn telefoon. (Als artiest gebruik ik vele apps, social media, streaming,etc) Ze zouden hem opnieuw opsturen, maar dit keer om een 'speciaal onderzoek' vragen. Op mijn vraag of dit de tweede keer niet al kon, werd enigzins lacherig gedaan. Nou, weer 2 weken wachten.

Na het ophalen van mijn toestel waren de eerste twee/drie weken veelbelovend. De achterkant bleef goed vastzitten. Echter, na twee/drie weken kwam hij toch weer los. Voor de derde keer kwam er ontzettend veel stof in het toestel, deed de camera het haast niet meer en 'poef' ging opeens het (led)scherm op zwart, terwijl het toestel wel nog aan was. We hebben het inmiddels over midden/eind september. Ik ben tekeer gegaan in de winkel en was er helemaal klaar mee. Door al het gedoe, was ik inmiddels flink wat inkomsten kwijt en Vodafone heeft hier op geen enkele manier ierts mee gedaan, terwijl ik wel elke maand gewoon mijn vaste kosten mocht betalen.

Ik vroeg opnieuw om een swap aanvraag, want nu was het toestel al drie keer opgestuurd geweest. Het antwoord van opnieuw een andere vodafone medewerker was dat het onmogelijk was deze aanvraag te doen, want dat kan alleen als het toestel binnen  3 maanden 2keer is opgestuurd en dit was net niet het geval. Woedend was ik. Ze komen iedere keer met nieuwe regeltjes. De enige oplossing was opnieuw opsturen en hopen dat ze het nu wel konden maken. Ik heb dit in eerste instantie niet gedaan. Ik ben naar een oud collega van mij geweest die bij Telefoonmaken.nl werkt en binnen 10 seconden zei ze dat het om het framewerk ging. Deze was licht gebogen en dus kon het scherm niet goed terug worden gezet. Met deze informatie heb ik het toestel opnieuw via Vodafone, naar Dynafix gestuurd. Met daarbij het verzoek om te kijken naar het framewerk van het toestel. Gisteren kon ik m'n toestel eindelijk ophalen.

Hij lag al een tijdje in de winkel, maar ik heb geen melding gekregen. Dynafix vertelde op Social Media dat het al enkele dagen hevig onder een cyber-attack was. Ik kon het toestel hierdoor ook niet tracen. Of ik dit moest geloven, geen idee. Maar ik ging mn toestel maar gewoon op de gok ophalen. Op nieuw zat er speling in het achterscherm. Was er niks gedaan met het frame, want ik zag nog steeds dezelfde slijtage. Ik heb geweigerd het toestel te accepteren en ervoor te tekenen. Ze hebben nu wel opnieuw een swap aanvraag gedaan, ondanks het feit dat dit volgens de vorige medewerker plots niet kon. (Vreemd!)

Ik ben nu aan het wachten, maar gok eigenlijk al op een 'NEE' van Vodafone om het toestel te swappen met een nieuwe. Kan ik met dit maandelijkse gezeur contractbreuk aanvragen? M'n contract loop nog iets van een jaar door.Maar ik ben het echt helemaal ZAT! Ze (vooral Dynafix) weigeren mij voldoende te helpen en op duidelijke verzoeken (o.a. te kijken naar framewerk) werd niet geantwoord. Het is een probleem onstaan na de eerste reparatie.

Mvg,

Joey

1001 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 8, 2015 om 13:59
11614 Antwoorden / 51 Vragen

Los van uw probleem lijkt het mij méér dan verstandig om een reserve telefoon te hebben, u loopt, zo u schrijft, inkomsten mis als artiest. Dus koop een tweedehandsje en zet in geval van storing even de simkaart over. Ook los van alles, als u "Flink tekeer bent gegaan" heeft u mogelijk de nodige credits verspeeld.U heeft zelf de telefoon laten vallen, en Dynafix heeft kennelijk niet goed hersteld, dus moet u Dynafix aansprakelijk stellen, Vodafone is in deze geen partij om uw contract te ontbinden.

jo
door joeyt90 Dec 8, 2015 om 14:13
Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard heb ik een reserve telefoon. Echter kan deze niet de grootste apps aan , zoald de P7 wel kan.
Even een 'tweede handsje' kopen, die gelijkwaardig is, is voor u misschien financieel mogelijk. Maar voor mij niet zo snel.

Flink tekeer gegaan, als in dat ik het raar vind dat ze telkens met nieuwe 'regeltjes' komen. Had het dan meteen eerlijk en goed uitgelegd. Het feit dat elke Vodafone medewerker iets anders zegt/doet, maakt dit wel ongeloofwaardig. Ik geef verder ook aan dat het probleem vooral bij Dynafix ligt, maar Vodafone wilt perse dat ik alles via hun communiceer.

Het feit dat ik zelf mijn toestel heb laten vallen lijkt mij verder n.v.t.! Ik betaal €5,- per maand om deze service te krijgen en deze is onvoldoende. Plus het feit dat de achterkant pas na de eerste reparatie steeds losgaat, maakt het verhaal alleen maar maffer. Tuurlijk word er bij een second opinion gezegd dat het om het framewerk gaat van mn telefoon, maar dit is een korte blik , zonder het toestel open te maken. (Want dan zou mijn verzekering bij Dyna komen te vervallen.) Dyna wilt dit echter niet onderzoeken en veegt het meteen van tafel en blijft stug steeds nieuwe achterschermen op mijn toestel zetten, zonder het probleem op te lossen. Op het verzoek bij vodafone om het elders te laten repareren, hebben ze dit geweigert. Het is dus ook helemaal niet zeker dat het probleem per definitie komt door het laten vallen van mijn kant. Wellicht is het wel na/tijdens de eerste reparatie gebeurt bij Dyna.

Ik zit nu alleen tussen twee partijen in, die elkaar maar blijven dekken met smoesjes,etc terwijl ik wel door blijf betalen. Dat lijkt mij niet fair, toch?

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2015 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt het over december 2015. Dat moet dus een abuis zijn. De kwestie met uw telefoon heeft dus, zoals gezegd, niets met Vodafone van doen. Wat zegt uw verzekeraar over die reparaties?

Reserve mobieltje is altijd handig,

jo
door joeyt90 Dec 8, 2015 om 14:19
Antwoorden / 1 Vragen

2014 ! ;-) Excuses. Was een typfout. Dynafix komt via telefoon met geen antwoorden, dan moet ik bij Vodafone zijn. Vodafone krijgt inderdaad van Dynafix telkens een reparatie rapport. Maar de taal die daar in staan, maakt het voor iedereen lastig om te weten wat er precies is gebeurt. Dingen als 'verschillende onderdelen vervangen',etc. Ja, wat is er vervangen dan? Verder niks over het feit of ze ergens anders naar gekeken hebben,.

mahadma
door mahadma Dec 8, 2015 om 14:24
11614 Antwoorden / 51 Vragen

Ja, wat is er vervangen dan? Dan krijgt u misschien een code van C 33 vervangen, G 45 afgeregeld. Wat weet u dan?

jo
door joeyt90 Dec 8, 2015 om 14:44
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, geen verdere uitleg. Bij de eerste reparatie stond: - Interne onderdelen vervangen, scherm voor-en achter vervangen. - Tweede keer: Onderdeel vervangen, telefoon door standaard test gekomen - Derde keer: onderdeel vervangen, telefoon door standaard test gekomen. (Niks over het 'speciale onderzoek' van een interne 'speciale afdeling'.) - Vierde keer: Exacte verwoording geen idee. Alles ligt bij Vodafone ivm de tweede swap aanvraag. Maar in principe van wat ik kon zien, achterscherm en het LED-scherm. (Maar aan de binnenkant gen stof verwijderd! Kon ik zien door in de cameralens te kijken.)

igmelig
door igmelig Dec 9, 2015 om 15:45
11 Antwoorden / 1 Vragen

Cookies
door Cookies Dec 9, 2015 om 15:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@igmelig: zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

Cookies
door Cookies - Dec 8, 2015 om 14:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het probleem is, dat je een consumenten overeenkomst hebt, terwijl je het toestel zakelijk gebruikt. Als je bij Dynafix een zakelijke overeenkomst had afgesloten (weet niet of dat voor 1 toestel mogelijk is) dan wordt 1) het toestel dezelfde dag nog bij je opgehaald (mits aangemeld voor bepaald tijdstip) en 2) krijg je dan direct een vervangend, gelijkwaardig toestel te leen.

De Huawei Ascend P7 is ondertussen een stuk goedkoper dan 1 jaar geleden, nl. 269,- bij MM (is daar nu het goedkoopste) Is het geen optie om een nieuwe te kopen en het gerepareerde toestel als reserve te houden? De aanschafkosten daarvan zijn volgens mij aftrekbaar als bedrijfskosten.

Begrijp dat je dit hele gedoe goed zat bent, maar het is geen reden om zonder kosten je contract eerder beëindigen.  Het is heel wat verstandiger zelf een simlockvrij toestel te kopen en een sim only abonnement af te sluiten. Dan ben je van die koppeling mobiel / abonnement verlost.

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2015 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij wie loopt die verzekering eigenlijk?

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Dec 9, 2015 om 09:58
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste JoeyT90,

Wat vervelend dat u al zo lang bezig bent om het toestel gerepareerd te krijgen. Ik wil u graag verder helpen. Echter begrijp ik dat er op dit moment een nieuwe aanvraag voor een swap in behandeling is, klopt dat? Ik raad u dan aan de uitkomst daarvan even af te wachten.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet, Jackie

Vodafone 24/7 Web Crew