ra
door radriaensen Feb 28, 2013 om 10:08
Computers & telefonie

Cookies

waaromgebruiken jullie cookies? dacht dat jullie er zelf tegen waren?

378 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo radriaensen,

Voor een vraag aan de redactie:
scroll op deze pagina naar beneden en klik onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.

Overigens: cookies zijn (nog) wettelijk verplicht:
Sinds 5 juni 2012 moeten op grond van de Telecommunicatiewet websites u informeren als zij cookies willen plaatsen die bijvoorbeeld uw surfgedrag bijhouden. Zij mogen deze alleen plaatsen als u hiervoor toestemming geeft.

Websites hebben uw toestemming niet nodig voor cookies die noodzakelijk zijn om een dienst of webshop te laten functioneren. Dit zijn bijvoorbeeld bestanden die bijhouden wat u in uw virtuele winkelwagentje heeft.
(Bron: klik hier)

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op donderdag 28 feb 2013, 10:16:
Overigens: cookies zijn (nog) wettelijk verplicht

Cookies zijn wettelijk verplicht?????

Ik denk dat jij er toch even naast zit.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

wittechoco schreef op donderdag 28 feb 2013, 11:12:
edrick3 schreef op donderdag 28 feb 2013, 10:16:
Overigens: cookies zijn (nog) wettelijk verplicht

Cookies zijn wettelijk verplicht?????

Ik denk dat jij er toch even naast zit.

Cookies zijn uiteraard niet wettelijk verplicht op een PC.
Ik denk dat Edrick3 zich hier wat ongelukkig uitdrukt en misschien bedoelt te zeggen, dat voor de meeste cookies van een website wettelijk verplicht toestemming moet worden gevraagd aan de gebruiker, voor het plaatsen van de cookies op de computer. Dat vragen om toestemming is vrij irritant voor de meeste gebruikers en eigenlijk ook helemaal niet zo nodig.
Cookies kunnen al geweerd worden, bijvoorbeeld met IE (klik), indien gewenst.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bijna elke website gebruikt cookies, of kan deze gebruiken, om informatie op de PC vast te leggen, of informatie te verzamelen. Dat kan heel handig zijn voor het functioneren van de website. Daar is in principe dus niets mis mee, zolang er maar geen privacy gevoelige gegevens worden doorverkocht.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gsm,

.....Ik denk dat Edrick3 zich hier wat ongelukkig uitdrukt en misschien bedoelt te zeggen, dat voor de meeste cookies van een website wettelijk verplicht toestemming moet worden gevraagd aan de gebruiker, voor het plaatsen van de cookies op de computer.....

Inderdaad. Bedankt voor de aanvulling.

@wittechoco.
In de volgende regel(s) stond de 'verduidelijking' (Telecommunicatiewet).

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door de site van kassa te bezoeken maakt jouw computer ook verbinding met;
AddThis
Google
Nedstat

Lees even wat het precies doet en dan kun je zelf een conclusie trekken wat dit voor jou als persoon inhoudt. Eventueel onderneem je dan actie.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op donderdag 28 feb 2013, 12:10:
In de volgende regel(s) stond de 'verduidelijking' (Telecommunicatiewet).

Dat is geen "verduidelijking". Dat is iets compleet anders. Dat gaat over het feit dat websites jou moeten laten weten dat ze een cookie plaatsen. Dat heeft niets te maken met het feit dat jij schijnt te denken dat cookies wettelijk verplicht zijn.