timber_1
door timber_1 Feb 18, 2006 om 18:55
Computers & telefonie

Data foto verkleinen voor op gsm

Mijn vraag is : hoe kan ik makkelijk een foto van mijn PC van ongeveer 800kB JPEG  (afmeting 2048 X 1536) omzetten naar ongeveer 50kB?

Dit is nodig omdat mijn telefoon aangeeft dat het " bestand te groot'' is nadat ik het via een infraroodpoort verstuurt heb.Ik kan de foto dan ook niet openen.Het versturen van GSM naar PC werkt goed.

Het vebruikte geheugen  van de gsm is 5%.

Het betreft hier om een Mitsubishi M341i.

Ik kan van de telefoon niets terug vinden wat betreft de groote van een te ontvangen foto (bestand).

De foto's gemaakt met de gsm beslaan ongeveer 50Kb,vandaar dat ik denk aan a' 50kB per foto.

Mogelijk dat mijn gsm iets niet ondersteunt van deze foto's wat dan verandert moet worden.

Mischien is er nog een mij onbekende mogelijkheid (aanpassingen) om een groter foto bestand toch direct te downloaden, graag wil ik dat dan ook weten.

1455 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 18, 2006 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.i. het makkelijkst met Microsoft Office Picture Manager.

Hier is het met een paar seconden gedaan.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Feb 18, 2006 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met het programmaatje i-view gaat het snel en goed, te downloaden op de volgende link.

IrfanView

Je kan dit ook voor vele andere zaken gebruiken.

Oracle

ve
door verwijderd - Feb 18, 2006 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi timber, je foto is nu 2048 x 1536. Open je foto in je fotoprogramma en zoek in je werkbalk om de foto te bewerken naar resize (of iets dergelijks) Als je een windowtje krijgt met de gegevens 2048 x 1536, kan je deze waarden veranderen in bijvoorbeeld 400 x ??? . Als je van 2048 bijvoorbeeld 400 maakt, veranderd het getal 1536 automatisch in bijvoorbeeld 250. Als je deze fotoveranderingen afsluit en opslaat als: mijn documenten/ enz. enz. zal je zien dat de 800 Kb veranderd is in veel lagere waarden. voor verdere vragen, reageer gerust... Johan

ve
door verwijderd - Feb 18, 2006 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeg, dit lees ik wel zo
en nu wil ik niet de wijste wezen maar........
Als ik een foto op mijn scherm heb staan dan kan ik het, ik heb het net hiervoor ook al gezegd, met Alt-Printscreen als het ware een copie van die foto maken en die bijv. in Word openen.

Als ik die foto in Word verklein op de gebruikelijke manier wordt het totaalbestand van die foto toch ook kleiner?

Verzend ik dat en wordt dat bestandje weer in Word geopend, kan ik dan niet dat bestandje zonder verlies weer vergroten tot het oorspronkelijke bestand?

Zo ja, dan is dat m.i. de gemakkelijkste optie.

'k Weet ook niet alles!

zei de oude Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Feb 19, 2006 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Thea bedankt voor de oplossing ik heb de foto tot 25% verkleint wat ongeveer 50kB opleverde zodat mijn gsm ze wel accepteerde

Hartelijk dank hiervoor

ve
door verwijderd - Feb 19, 2006 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om een foto te verkleinen kun je Paint gebruiken.

Tabblad Afbeelding: Uitrekken / Hellen

Hier verander je de de %, let er wel op dan zowel Horizontaal als verticaal dezelfde marge wordt aangehouden, anders krijg je een vertekend beeld.

Het beste programma om het te doen is Photoshop, maar met Paint lukt het ook.

Eventueel kun je het proberen met Microsoft Picture It.

Veel succes, laat even weten of het gelukt is.

Gr Thea de Boer