cs
door csmul Sep 27, 2004 om 23:15
Computers & telefonie

Debitel abonnement aflsuiten

Ik heb nu voor de derde keer een abonnement geprobeerd af te sluiten via telecom.nu van Vodafone via Debitel. De 1e keer moest ik bewijzen dat er geen reden was voor afwijzing, omdat de vorige bewoner en schuld had en ik daar geen relatie mee had. Nu heb ik het voor de 3e aangevraagd en na tig telefonntjes en e-mails heb ik nu te horen gekregen dat ik maar een kopietje moet sturen van mijn loonstrookje en vaste dienst contract. (Ik heb al drie keer kopieen gestuurd van een bankafschrift en paspoort en van experian dat er geen reden is van afwijzing). Volgens mij mogen ze dit niet eens vragen. Het is toch geen hypotheek dat ik af wil sluiten!?? Ik wil gewoon een simpel abonnement afsuiten. Maar ze behandelen mij als een wanbetaler. Mogen zij een kopie vragen van mijn loonstrrok en mijn contract?? Op de bankafschrift heb je toch ook het recht om je saldo onleesbaar te maken??

560 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ee
door eentje - Sep 28, 2004 om 22:37
13 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hoi,


Je moet het eigenlijk zo zien: misschien hebben ze het recht niet om het te vragen, maar als je het niet stuurt krijg je geen abo. Het is voor hun een extra bewijs dat je kredietwaardig bent of als je dat niet bent weten ze direkt waar ze loonbeslag kunnen leggen.


Met vr. gr.,


Rene 

sunset_1
door sunset_1 - Oct 3, 2004 om 12:45
265 Antwoorden / 22 Vragen
0

Waarom zou je perse een abo af willen sluiten bij Debitel? Als je de diverse threats op bijvoorbeeld www.telecomvergelijker.nl over deze aanbieder bekijkt gaat je zin snel over ben ik bang. Mijn ervaring is dat klanten die om wat voor reden dan ook bij Debitel niet aangesloten worden wel een abo kunnen krijgen bij KPN/HI, Vodafone, T-mobile of Orange.
Zou inmiddels wel weten wat ik zou doen... Mzzl!

su
door supercrispy - Oct 14, 2004 om 22:15
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Misschien is het dan toch handiger om bij een winkel langs te gaan, dan om het stug via internet te gebruiken. Heel veel GSM winkels nemen genoegen met een pinpasje, alleen maar om te zien of die rekening ook op jou naam staat. als ze moeilijk blijven doen, gewoon naar een ander toegaan.

cs
door csmul - Oct 15, 2004 om 18:51
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor de reacties allemaal, maar onderstussen heb ik alweer ergens anders een abonnement afgesloten; via T mobile.


Helaas ben ik wel dankzij telecom en debitel 10 euro kwijt aan bellen en kopietjes, maar daar kan ik toch naar fluiten. Beide reageren amper op de klachtbrieven.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer