le
door lexeman Feb 22, 2009 om 21:47
Computers & telefonie

Detectie draadloos netwerk

Ik heb met mijn laptop vaak problemen met het identificeren. De verbinding wordt of niet gemaakt of met beperkte toegang. Als ik het icoon rechtsonder bekijk, zie ik steeds identificeren. En dit terwijl ik het netwerk ken en de sleutel ervan ook. Ook na een herstart of diagnose en herstel (allemaal VISTA) krijg ik veelal geen verbinding, tenzij ik de draadloze router herstart en mijn laptop herstart. Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen?

1534 21 Rapporteer

gsm
door gsm - Feb 22, 2009 om 22:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zelfde antwoord als kort geleden:
In de router het kanaal niet Automatisch laten bepalen, maar handmatig instellen op een van de kanalen 1 -11).

gsm
door gsm - Feb 22, 2009 om 22:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen
gsm
door gsm - Feb 22, 2009 om 23:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Experimenteer ook eens met WPA, WPA2 of mixed mode (WPA of WPA2).

jvdorst
door jvdorst - Feb 23, 2009 om 12:44
186 Antwoorden / 5 Vragen

Schakel even je beveiliging uit, uiteraard later weer inschakelen. Zet daarna het draadloos kanaal handmatig in op 1 t/m 13 en kijk welke verbinding het beste werkt. Let op dat je niet meer voorkeurkanalen op automatisch insteld die tegelijkertijd bereikbaar zijn, want dat is ook vragen om problemen. Let ook op dat het maken van de verbinding na verandering een paar minuten kan duren.

ba
door bairy - Feb 23, 2009 om 13:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Aan Vista, verwijder Vista en installeer Windows XP

sa
door sanneke1966 - Feb 23, 2009 om 13:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

of je PC I card is stuk of je kan ook eens proberen of je router een update nodig heeft. Het kan zijn dat de router verouderd is en niet op vista functioneer hoe het zou moeten zijn. Heb het dan over een Experiabox van KPN

ni
door niniki - Feb 23, 2009 om 13:33
36 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb weleens vernomen dat je een geaard stopcontact in de buurt moet hebben, dat zou kunnen schelen.

Ik heb er wel zelf geen ervaring mee en er zijn beslist technischere mensen als ik, maar ja, je weet nooit.

ja
door jannigje_1 - Feb 23, 2009 om 13:54
17 Antwoorden / 5 Vragen

ik heb geen vraag over dit onder werp maar over ah waarom ik niet kan stemmen hij geeft steeds aan email onbekend terwijl het wel ons emailadres is mogen wij niet stemmen want ik vind ook dat AH teveel in breng heeft laatst werd er nog gezegt dat steeds meer mensen over stappen naar eigen merk dat kan ook niet anders want AH zorgt er wel voor dat je hun merk moet pakken want ze gooien de A merken gewoon de deur uit de jumbo laat de mensen zelf kiezen A merk of hun merk

mevr hoppenbrouwers

ek
door ekeren - Feb 23, 2009 om 14:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

herken het probleem, heb werkelijk vanalles geprobeerd maar niets hielp... uuiteindelijk de stekker van de router minstens 10 seconden uit stopcontact getrokken en......geen enkel probleem meer sindsdien! De moeite van het proberen waard! Succes!

hu
door hubbersg - Feb 23, 2009 om 14:20
13 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zijn dat op de laptop service pack 3 is geinstalleerd dat kan dan problemen opleveren.mogelijke oplossing sp 3 verwijderen sp 2 kan blijven staan..Als het een targa laptop is staat er op de site targe.de een update voor dit probleem.mocht het een ander merk zijn zal daar misschien ook een update voor zijn.Dus is service pack 3 wel eens de oorzaak.

la
door laptop - Feb 23, 2009 om 14:47
92 Antwoorden / 14 Vragen

probleem herkenbaar! kanaal wisselen en vast zetten helpt niet .er is maar een manier in deze vast ip adres instellen !!

ka
door kassaq - Feb 23, 2009 om 14:51
4 Antwoorden / 0 Vragen

bekend probleem met laptops;de ingebouwde ontvangers zijn niet altijd van optimale kwaliteit; hangt van het merk af; bedraad met een kabeltje rechtstreeks aan de router werkt alles normaal zeker ? het signaal versterken via een tussenliggend accesspoint kan helpen; of een nieuwe en méér geavanceerde USB insteekontvanger; router vervangen naar de nieuwe N norm ook; conflict met andere draadloze apparatuur in de buurt kan ook van invloed zijn; wij hebben hier ter plekke met 2xXP en 1xVista laptops het AirPort Extreme-basisstation van Apple ff mogen lenen van de buren en uitgeprobeerd en die gaat er binnenkort komen want alle problemen opgelost en zonder accesspoint tussenstation !

al
door alea - Feb 23, 2009 om 15:01
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ligt zeker niet aan Vista, want ik heb zelf ook Vista op mijn laptop en nooit problemen, Waarschijnlijk ligt dit aan de verbinding met de router. Het kan zijn dat deze te oud is, deze is door ons ook al eens vervangen en sindsdien geen probleem meer. U moet rekenen dat alles iedere keer sneller wordt en zwaarder. Die oude apparatuur moet dit natuurlijk wel kunnen bolwerken. U kunt kijken welke router u heeft en dan navragen in een zaak die deze verkoopt of deze nog geschikt is voor uw computer. Snelheid heeft vaak weer te maken met het pakket welke u van uw Provider afneemt. Dus ook deze vraag meenemen.

jvdorst
door jvdorst - Feb 23, 2009 om 15:12
186 Antwoorden / 5 Vragen

Het lijkt me verstandig om eens te wachten op antwoord van Lexeman, want er komen wel erg veel antwoorden nu die geen deskundige onderbouwing hebben.

sh
door shan - Feb 23, 2009 om 16:18
104 Antwoorden / 37 Vragen

Op mijn notebook zitten easy launch toetsen aan de linkerzijde van het toetsenbord. Met een ervan kun je de draadloze vbg in- en uitschakelen.
Zo eenvoudig kan het zijn om geen vbg te krijgen.
Shan

tienvliet
door tienvliet - Feb 23, 2009 om 17:46
72 Antwoorden / 3 Vragen

Jannigje, je zit in het verkeerde draadje. Let beter op waar je je vragen plaatst.

keessie1
door keessie1 - Feb 23, 2009 om 17:54
138 Antwoorden / 9 Vragen

Netwerkkaart en Router kunnen het beste van het ZELFDE MERK zijn.

Helaas zitten er vaak standaard kaartjes in de laptop gebakken, Ik weet zeker als je een  "losse" insteekkaart (zo'n 15 euro) koopt van het zelfde merk als van je router dat alle problemen zijn op gelost.

Een Wifi USB-Stick van het zelfde merk kan natuurlijk ook.

Ben benieuwd,

Groetjes Keessie

mi
door miezz73 - Feb 23, 2009 om 20:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een soortgelijk iets gehad met een nieuwe laptop met Vista en een Atheros wireless card. Ik heb dit toen opgelost door de drivers van XP te installeren voor deze wireless card en het werkte prima.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

ca
door carolijn_1 - Feb 24, 2009 om 10:28
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb een laptop op Vista in een draadloossysteem met verder 3 appararaten op XP. Alle werken behalve Vista. Soms verbinding, soms niet, soms na een uur wel en dan uren verbinding, soms weer niet. Had nog een insteek PCM-CIA kaartje van een oude laptop op W98.  Die zit nu in de Vista en de verbinding is perfect.

inburger
door inburger - Feb 24, 2009 om 10:29
16 Antwoorden / 0 Vragen

@ekeren

Hetzelfde probleem deed zich bij mij voor: terwijl ik bezig was op de draadloze laptop viel ineens de internet-verbinding weg. Toevallig zag ik (op mijn oude computer) dit onderwerp hier op Kassa voorbijkomen, maar al die technische ‘mogelijke oplossingen’ gaan boven mijn pet, en ik zou tot het weekend moeten wachten tot mijn zoon tijd had…

Maar één mogelijke oplossing snapte ik: even de stekker eruit trekken. Dát kon ik goed!

En ziedaar: probleem verholpen! Ekeren, bedankt voor de tip!

inburger
door inburger - Feb 24, 2009 om 10:32
16 Antwoorden / 0 Vragen

@ekeren

Hetzelfde probleem deed zich bij mij voor: terwijl ik bezig was op de draadloze laptop viel ineens de internetverbinding weg. Toevallig zag ik (op mijn oude computer) dit onderwerp hier op Kassa voorbijkomen, maar al die technische ‘mogelijke oplossingen’ gaan boven mijn pet, en ik zou tot het weekend moeten wachten tot mijn zoon tijd had…

Maar één mogelijke oplossing snapte ik: even de stekker eruit trekken. Dát kon ik goed!

En ziedaar: probleem verholpen! Ekeren, bedankt voor de tip!