ke
door kessel45 Oct 8, 2017 om 18:06
Computers & telefonie

DIE NARE SPAM HOE KRIJG IK DIE WEG

Op mijn nieuwe laptop heb ik outlook geactiveerd. Nu staat er er een mapje aan de linkerkant met Spam erop. Als ik smorgens opstart staan er binnen n uur wel 100 spams en allemaal hele oude en dezelfde. Een uur later al meer dan bijvoorbeeld 400. Als ik ze wis, wat elke keer veel tijd kost, gooit hij ze in de prullenbak, als ik de prullenbak wis staat er "bestanden worden permanent verwijderd", en een uur later begint het circus weer opnieuw. Kan de hele dag blijven wissen. Ik word er helemaal gek van. Wie weet raad??? Heel graag.
Er staat ook een mapje Problemen met synchroniseren en is opgelopen tot 9083.  Heb gevraagd aan iemand die dacht dat het wel wist, maar kreeg als antwoord: "niks van aantrekken en niet aankomen".  Maar kan er niet zo tegen dat getal te zien groeien. Ook hier dolgraag een antwoord.

1805 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2017 om 18:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen
marita5
door marita5 - Oct 9, 2017 om 06:28
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kessel45 ,

Stel uw vraag eens op Microsoft Community Forum , klik op de rode regel .

https://answers.microsoft.com/nl-nl/?lc=1043

chris74
door chris74 - Oct 9, 2017 om 07:34
564 Antwoorden / 44 Vragen

Wat voor soort mailadres gebruikt u, Hotmail, Gmail of mail van uw eigen provider.
Als het om mail gaat van je eigen provider kan je deze optie na kijken. Bij de accountinstellingen onder kopje algemeen staat de tekst laat een kopie op de server(leave message on the server). Deze moet uit staan anders blijven je berichten op de server bij de provider staan.

ke
door kessel45 Oct 10, 2017 om 12:41
75 Antwoorden / 45 Vragen

Hoi hoi Chris, ik heb g-mail. Maar ondertussen ben ik er achter waar die spam allemaal vandaan komt, tenminste hoe ik hem kan ontlopen en dat is gewoon door aan te geven dat het géén spam is. komt nu geen honderd keer tegelijk dezelfde meer binnen. Bedankt voor het meedenken.

reflecs
door reflecs - Oct 9, 2017 om 13:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Kort:
Wat gebeurt er als u ze niet in Outlook, maar bij de bron, verwijdert? Dus inloggen op internet bij de webmail Ziggo, KPN, Gmail enz.

Langer:
Als u dat mapje Problemen met synchroniseren opent zou u moeten kunnen zien waar het misgaat.
Lijkt me trouwens dat u de meldingen die daarin staan gewoon kunt verwijderen.

U wist de spam; dan komen ze in de prullenbak van Outlook zelf niet?
Is er van uw e-mailaccount geen aparte map daarvoor? Kan b.v. iets als deleted items heten. Dan kunt de spammails daarheen slepen.

ke
door kessel45 Oct 10, 2017 om 14:54
75 Antwoorden / 45 Vragen

Bedankt Reflecs ga ze verwijderen. Het zijn er inmiddels wél 15.000 geworden

crewmember
door crewmember - Oct 9, 2017 om 18:03
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Als er problemen met synchroniseren zijn heb je een groter probleem dan alleen de spam.

Je krijgt dan hoogstwaarschijnlijk ook geen mail binnen of kan niks verzenden. Als dit het geval is probeer dan dit:

1: Check of je wel internet hebt.

2: Check op https://outlook.live.com/ (webmail) of je e-mail daar wel werkt.

Mocht je wel internet hebben en de webmail wel werken, probeer dan je account te verwijderen en opnieuw toe te voegen: Synchronisatieproblemen-in-de-apps-Mail-en-Agenda-in-Windows-10-oplossen

Verder kan je de SPAM gewoon in de SPAM map laten staan,  berichten ouder dan 14 dagen worden daar automatisch uit verwijderd.

ke
door kessel45 Oct 10, 2017 om 12:57
75 Antwoorden / 45 Vragen

Dank je wel Crewmember. Maar ik krijg gewoon mijn mails binnen.
Kan ook gewoon verzenden. Daar ligt het dus niet aan.
Ja ik weet dat na 14 dagen de spams verwijderd worden, maar om altijd tegen duizenden aan te
moeten kijken is niet prettig. Maar dat is gelukkig opgelost. Bedankt voor het meekijken