he
door heilko Dec 12, 2004 om 21:57
Computers & telefonie

Digitale modems chello

sinds 23 11 2004 hebben wij digitale tefonie van upc

we hebben ook al bijna een jaar internet van chello licht

we hebben 5dagen internet gehad met de digitale modem daarna was het afgelopen met mijn verbinding na 8 dagen en heel veel telefoontjes met de helpdesk van chello weer verbinding .

nu is het geval dat ik geen twee pc s meer kan aansluiten met een ruiter . het ip nummer van mij begint met 23 en mijn ruiter met 19 wie heeft een oplossing? mijm verbinding is ook trager geworden sinds de aansluiting van de digitale telefonie.

208 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 12, 2004 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is toch vreemd dat er nog steeds mensen trappen in de mooie praatjes en advertenties van UPC / Chello? Hoeveel websites en magazines moeten er nog gevuld worden met klachten over dit bedrijf voordat men twee keer nadenkt met hen in zee te gaan?

ve
door verwijderd - Dec 12, 2004 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste felix

dit is niet helemaal een antwoord op mijn vraag maar wet jij mischien meer over de wanadoo livebox abonement

ve
door verwijderd - Dec 12, 2004 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, Wanadoo is er nog zo eentje.
Mooie praatjes en advertenties, maar in de praktijk laat er veel te wensen over helaas. Doe zelf eerst uitgebreid onderzoek op internet naar de mogelijke providers en raadpleeg vrienden, kennissen en collega's. Ga nooit op mooie reclames op TV af!

ve
door verwijderd - Dec 12, 2004 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Il begrijp dat je de PC nu rechtstreeks zonder router ertussen op de Chello-modem hebt aangesloten.

Als dat werkt moet je via het DOS commando:  ipconfig /all

er achter komen wat het "Fysiek adres" is. Die 6 getallen van elk twee cijfers moet je noteren.

In je router moeten deze getallen ingevoerd worden als MAC adres, omdat de Chello modem dat adres controleert.

Daarna zou alles via de router met de WAN aansluiting op de modem en een LAN aansluiting op de PC's moeten werken.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2004 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals gsm al zegt, jhe moet het MACadres van het modem kopieeren naar
de router, bij de meeste routers kan dit via de software in de router
zelf, door op clone macadress te klikken. Het 23.nogwat adres is je
'externe' ipadres, het unieke adres waarmee je  on line bent. Het
192 adres, waarschijnlijk 192.168. nogwat is het adres van het interne
netwerk.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2004 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Felix, veel consumenten hebben geen keuze voor het
kabelinternetabonnement. Waarschijnlijk ben je hier niet van op de
hoogte ;-) maar internet via de tvkabel wordt per 'tv-regio'  door
1 provider verzorgd, erg weinig te kiezen dus, tenzij je adsl neemt. En
op iedere provider valt wel wat af te geven, van kabelfoon tot @home,
Nederlanders zijn en blijven toch een klaagvolkje nietwaar?

ve
door verwijderd - Mar 12, 2005 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai je router kan je wel aansluiten en dan twee pc's of meer gebruiken maar dan moet je de router  het zelfde ip adres geven als de hoofdpc dus je ip adres kopieeren en dan in de router zetten en dan werkt dat als een speer.

Succes

ve
door verwijderd - Mar 12, 2005 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

bejaard draadje