indian
door indian Apr 11, 2008 om 17:42
Computers & telefonie

Digitalecamera

Hoi, ik heb een filmpje van de digitalecamera in mijn map met foto's gezet, nou is het probleem, dat als ik de map open, windows meteen met "DEPP" komt, met de tekst dat er mogelijk een virus aanval is en de map gesloten word.Zet ik er gewoon foto's in van dezelfde camera is er niks aan de hand.Het filmpje word dus als bedreiging gezien,verwijder ik het filmpje dan is de map gewoon weer te openen,wat is "DEPP" ?

840 6 Rapporteer

pceetje
door pceetje - Apr 11, 2008 om 19:05
15 Antwoorden / 1 Vragen

Het is volgens mij niet DEPP maar DEP (Data Execution Prevention) bij XP doe je dat als volgt;
1. U opent Systeemeigenschappen als volgt: klik op Start, klik op
    Configuratiescherm en dubbelklik op Systeem.
2. Klik op Instellingen onder Prestaties op het tabblad
Geavanceerd.
3. Klik op de tab Preventie van gegevensuitvoering.
Lees eerst "Hoe werkt dit?" om inzicht te krijgen hoe dit werkt.

Om toch jouw filmpje te bekijken selecteer je het rondje voor "DEP voor alle programma's en services inschakelen, behalve voor de hieronder geselcteerde:" zet vervolgen het programma waarmee je het filmpje wilt openen in het tekstvak en klik op "Toevoegen, nu moet het filmpje te bekijken zijn.
Waarschuwing: dit is alles op eigen risico.

freya
door freya - Apr 12, 2008 om 09:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo indian,

Heb je die map met de naam DEPP zelf gemaakt? Probeer het filmpje eens in een andere map (eventueel op een andere schijf) te plaatsen. Schakel de virusscanner eens 'uit' en kijk of dat het probleem oplost. Het lijkt me toch stug dat een filmpje uit een digitale camera besmet is met één of ander virus.

m.vr.gr. Freya

indian
door indian - Apr 12, 2008 om 09:36
8 Antwoorden / 4 Vragen

pceetje, je zit helemaal goed, weet je ook waar DEP voor is dan? en waarom dat DEP op een fimpje reageerd.wat is dan het ricico als je DEP uitzet?en of het vaker voorkomt, je camera moet dan iets geven wat je pc niet kent denk ik dan.heel erg bedankt voor je antwoord, hier kan ik wat mee.

freya
door freya - Apr 12, 2008 om 09:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Via onderstaande link kun je meer vinden over dit onderwerp.

Data Execution Prevention

Het is geïntroduceerd in Windows XP (SP2). Zelf gebruik ik nog SP1 en kon de bewuste instelling van pceetje dus niet vinden. Maar als je de aanwijzingen van pceetje opvolgt zal het waarschijnlijk wel weer werken. Het is in ieder geval niet iets om je zorgen over te maken.

Freya

pceetje
door pceetje - Apr 12, 2008 om 14:05
15 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt DEP ook geheel uitschakelen, als je dat doet maak dan eerst een herstelpunt aan.
Ga via Start naar "Deze Computer" klik daar met de rechter muisknop op en kies Eigenschappen.
Open het tabblad "Geavanceerd" en klik op de instellingen van "Opstart en herstelinstellingen".
Klik op de knop "Bewerken" om het bestand boot.ini te openen in kladblok.
Zoek de regel /noexecute=Optin en verander deze parameter naar /noexecute=AllwaysOff om DEP uit te schakelen, sla het bestand op en herstart de PC.

indian
door indian - Apr 15, 2008 om 14:50
8 Antwoorden / 4 Vragen

O.K. bedankt allebij hier kom ik wel uit, ik ben er reuze mee geholpen, kan ik eindelijk de filmpjes van de digitale camera op de pc zetten en gewoon bekijken.