ka
door kalender Nov 28, 2008 om 16:01
Computers & telefonie

Downloaden met utorrent

Ik heb utorrent gedownload om films binnen te halen. Ik heb een conceptronic adsl modem/router. Het downloaden gaat heel traag. Aan de onderkant staat een geel driehoekje dat moet een groen rondje zijn, helaas ik krijg het niet voor elkaar met de instellingen hiervan. Weet iemand waar ik moet zijn om een poort te openen bij de modem/router? Bij firewall heb ik een poort toegevoegd 21 misschien is dat helemaal niet goed, maar ik denk dat ik het allemaal niet begrijp. Kan iemans mij stapsgewijs uitleggen wat is precies moet doen en waar precies ik moet zijn. Ik ben tenslotte maar een leek. Ik werk met vista ultimate.

544 3 Rapporteer

holpen
door holpen - Nov 29, 2008 om 02:20
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Beste kalender,

Het openen van poort 21 in de firewall zal geen effect hebben, want deze poort is gereserveerd voor het ftp-protocol en daarmee werkt utorrent niet.

U beschrijft dat u dit programma gebruikt voor het downloaden van films. Echter, zodra u stukjes film binnenhaalt, wordt het door het downloadprogramma ook meteen weer aangeboden, zodat anderen vanaf uw kun computer bepaalde stukjes kunnen binnenhalen.

De eerste actie - het downloaden zelf - is in Nederland (nog) niet strafbaar. Het beschikbaar stellen van gedownloade films is dat echter wel. En dat doet uw downloadprogramma automatisch.

De regels van deze rubriek verbieden het helpen bij het uitvoeren van illegale zaken. Derhalve laat ik het bij deze waarschuwing maar kan ik helaas geen verdere hulp bieden.

vo
door voordeurknop - Dec 1, 2008 om 21:26
8 Antwoorden / 16 Vragen

beste kalender

kijk hier eens op http://www.duken.nl/content/view/39/24/

sl
door slechtvalk_1 - Dec 1, 2008 om 22:43
9 Antwoorden / 0 Vragen

of kijk, als je engels begrijpt,op

www.portforward.com