ruiterj
door ruiterj Feb 10, 2008 om 23:09
Computers & telefonie

Draadlose modem

Goede avond

Ik heb een vraag hopelijk weet iemand het antwoord ik wil een draadlose modem aanschaffen ,internet en bellen TV nu via de kabel van UPC ,nu is mijn vraag als ik in de toekomst over wil stappen naar een provider die  ADSL leverd XS4all bijv: is dat modem daar ook geschikt voor ? of moet ik dan weer een ander modem aanschaffen .

Bijvoorbaat alvast bedankt Joop

263 4 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Feb 10, 2008 om 23:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het kabelinternetmodem is niet geschikt voor ADSL. Ik ken ook geen draadloos kabelinternet modem+router in één, dus al zou die wel bestaan, dan is die niet geschikt voor overstap naar ADSL.

Wat wél zondermeer geschikt is, is een losse draadloze router aansluiten op het kabelinternet modem. Als je dan later zou overstappen op ADSL, dan kies je gewoon een basis-modem en daar sluit je dan je draadloze router op aan.

Een andere keuzemogelijkheid is nu alvat een ADSL modem+router aanschaffen en daarvan nu nog niet de modem-aansluiting gebruiken. Dat doe ik nu in feite zelf ook, omdat ik sinds kort een los VoIP-modem heb, dus gebruik ik nu alleen mijn modem+router nog als wireless accesspoint. Alleen ligt deze keuze wat minder voordehand, omdat je nu nog niet weet welke provider en/of modem je nodig zou hebben.

Voor veel mensen lijkt een modem en een router hetzelfde, maar dat is het dus niet. Er zijn modems, routers en modem+routers.

ruiterj
door ruiterj - Feb 11, 2008 om 00:19
8 Antwoorden / 13 Vragen

Beste Mijnheer Edwardus

Hartelijk bedankt voor uw reactie ik ben hier goed mee geholpen Bedankt

Groetjes Joop

qp
door qpc - Feb 11, 2008 om 19:55
203 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ruiterj,

Een modem 'aanschaffen' bij het overstappen van kabel naar ADSL is niet altijd nodig.....
U noemt zelf al de internetprovider XS4ALL (de beste keuze naar mijn mening) en deze provider bied GRATIS het TOP-modem Fritz!box 7170 aan nieuwe klanten aan.
In dit geval zou u dan EN de beste provider hebben EN het beste DSL-modem.

edwardus
door edwardus - Feb 11, 2008 om 20:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zolang er nog van kabelinternet wordt gebruik gemaakt adviseer ik gewoon een draadloze router aan te schaffen, dat kan nieuw of gebruikt zijn. Indien het budget dat toelaat raad ik meteen een N- of Mimo-router aan vanwege het sterkere signaal.