ko
door kopman2006a Jan 25, 2010 om 19:14
Computers & telefonie

Drachten

Compaq-Presario KT327AA-ABH SR5411NL

mischien komt het door de servicepacks 1 en 2 van vista
maar het branden met nero
gaat zeer moeizaam

3 van de 5 keer branden mislukt

hoe kan ik deze servicepacks
verwijderen?
het branden ging altijd prima
maar nu niet meer...

354 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u xp home als O.S.?
Zo ja ik ook en totaal geen last met branden dus het dan toch ergens anders aan liggen.
Haal eens een GRATIS brand programma van internet af. Of neem het brand programma van media player bekijk dat eens of dat wel goed werkt.
Met vrgrt.
Valerius

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat het aan SP1 en SP2 van Vista ligt, lijkt me sterk.
Laat daarom liever die Servicepacks met rust.

De meeste problemen met het branden van CD's ligt aan de snelheid waarmee gebrand wordt en aan het merk van de CD's.
Ook de lens van de brander kan vies zijn.

Welke versie van Nero gebruik je?
Welk merk CD's gebruik je altijd en op welke snelheid brand je meestal?

En welke foutmelding geeft Nero als het branden mislukt is?

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stop voor en tijdens het branden zoveel mogelijk loze programma's, zoals de virusscanner.
Klik met de rechter muisknop op de pictogrammen in het systeemvak van de taakbalk en probeer het programma af te sluiten of tijdelijk uit te schakelen. Daarna proberen of het branden beter gaat.

Belangrijk, vooral bij HP en Compaq, is om, na alle Windows updates, de laatste stuurprogramma's van HP voor deze Compaq Presario te installeren.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

aanvullende info

foutmelding nero

powercallibratiefout

ongeldige schrijfstatus

gebruik nero 7 en ashampoo free

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Advies van Nero:
1) Zorg voor de nieuwste firmware (controleren op de website www.compaq.nl)

2)Probeer of een ander merk CD's / DVD's wel goed gaat.

3)Zorg dat de brander goed en bij voorkeur als enige is aangesloten op de power kabel.

4)Ingeval van IDE bus, zorg dat de recorder als enige op de IDE connector is aangesloten.
Bij SATA kun je eens een andere SATA kabel proberen...

5) Als van bovenstaande niets helpt:
Kapotte recorder. Koop een nieuwe of maak aanspraak op de garantie.