careltje
door careltje Jun 4, 2012 om 12:55
Computers & telefonie

Drivers

Ik wil mijn printer Dell aio 922 aansluiten op mijn nieuwe computer met windows 7. Dell stelt geen drivers beschikbaar. Ook windows heeft ze niet. Het zal toch niet zo zijn dat de printer, die prima werkte op windows XP niet meer gebruikt kan worden. Weet iemand een oplossing?

1023 8 Rapporteer

freya
door freya - Jun 4, 2012 om 13:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo careltje,

Volgens *[u]deze[/u]* pagina kun je ook de Vista-drivers gebruiken. Deze dan wel in de 'compatibility-mode' installeren.

m.vr.gr. Freya

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 4, 2012 om 14:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Anders kun je ook nog altijd virtueel XP draaien, mocht je over de juiste WIndows 7 versie beschikken kan dit ook, dit laatste werkt zo makkelijk dat iedereen het kan gebruiken

gsm
door gsm - Jun 4, 2012 om 15:16
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Vaak werkt een printer vanzelf, door deze eerst op USB aan te sluiten en in te schakelen en daarna pas de Windows 7 PC aan te zetten.

jo
door jorisw - Jun 4, 2012 om 15:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gsm schreef op maandag 4 jun 2012, 15:16]Vaak werkt een printer vanzelf, door deze eerst op USB aan te sluiten en in te schakelen en daarna pas de Windows 7 PC aan te zetten.

TS schrijft dat Win7 de drivers voor deze printer niet heeft. Dan werkt de truc die jij noemt ook niet. Die werkt alleen maar als de drivers aanwezig zijn.

gsm
door gsm - Jun 5, 2012 om 09:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=jorisw schreef op maandag 4 jun 2012, 15:19][quote=gsm schreef op maandag 4 jun 2012, 15:16]Vaak werkt een printer vanzelf, door deze eerst op USB aan te sluiten en in te schakelen en daarna pas de Windows 7 PC aan te zetten.

TS schrijft dat Win7 de drivers voor deze printer niet heeft. Dan werkt de truc die jij noemt ook niet. Die werkt alleen maar als de drivers aanwezig zijn.
Dat klopt. Ik wilde echter slechts aangeven dat aansluiten van de printer en daarna de PC starten, vaak beter werkt dan andersom. Maar als er echt geen goede W7 driver beschikbaar is, dan houdt het op en zal je een driver voor Vista moeten downloaden.

Voor een aio is het vinden van een goede aansturing van de scanner het grootste probleem.

careltje
door careltje - Jun 11, 2012 om 09:30
18 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 4 jun 2012, 14:33]Anders kun je ook nog altijd virtueel XP draaien, mocht je over de juiste WIndows 7 versie beschikken kan dit ook, dit laatste werkt zo makkelijk dat iedereen het kan gebruiken

Ik heb windows 7 premium. En de drivers kunnen volgens het artikel alleen werken met windows professional. Anders leek het me wel een goede oplossing.

dirck
door dirck - Jun 11, 2012 om 10:55
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Beste careltje,

Windows 7 heeft inderdaad geen standaard drivers voor deze printer en DELL heeft geen Windows 7 drivers gemaakt voor deze printer. (maar dat wist je al)

Maar je kunt gewoon de XP of Vista drivers installeren, je moet dan met de rechtermuis op Setup.exe klikken, daarna met links klikken op Eigenschappen.
Dan klik je op Compatibiliteit en kies je voor Windows XP SP3 (met de XP drivers) of Windows Vista SP2 (met de Vista drivers)
Daarna installeer je de drivers voor de printer.

Dit werkt alleen met de Windows 7 32-bit versie en niet met de 64-bit versie.

Dus mocht je Windows 7 Home Premium 64-bit gebruiken, dan kun je beter een andere printer kopen.

Groet, Dirck

careltje
door careltje - Jun 11, 2012 om 11:04
18 Antwoorden / 19 Vragen

Dag Dirck,
Bedankt voor je heldere en bruikbare tips!! Ik heb een 64bits versie. dus de nieuwe printer is in aantocht.
Verder alle andere reageerders bedankt voor hun advies.
Careltje.

=dirck schreef op maandag 11 jun 2012, 10:55: Beste careltje,

Windows 7 heeft inderdaad geen standaard drivers voor deze printer en DELL heeft geen Windows 7 drivers gemaakt voor deze printer. (maar dat wist je al)

Maar je kunt gewoon de XP of Vista drivers installeren, je moet dan met de rechtermuis op Setup.exe klikken, daarna met links klikken op Eigenschappen.
Dan klik je op Compatibiliteit en kies je voor Windows XP SP3 (met de XP drivers) of Windows Vista SP2 (met de Vista drivers)
Daarna installeer je de drivers voor de printer.

Dit werkt alleen met de Windows 7 32-bit versie en niet met de 64-bit versie.

Dus mocht je Windows 7 Home Premium 64-bit gebruiken, dan kun je beter een andere printer kopen.

Groet, Dirck