mgvrkn
door mgvrkn Dec 1, 2022 om 20:03
Computers & telefonie

Dubbele mail

Sinds een paar weken krijg ik in mijn inbox (gmail)een dubbele mail.

Deze wordt automatisch meegezonden met de 1e mail met tekst alleen de 2e mail bevat geen tekst.Als ik op het pijltje drukt in die mail staat er wel iets.

Dit staat er alleen maar:

van:

aan:

datum:

onderwerp:

verzonden door:

Bij "van" staat er: mijn mailadres.

Bij "aan" staat er: mailadres van de afzender.

Bij "datum" staat er: dezelfde datum als de 1e mail en dezelfde tijd.

Bij "onderwerp" staat er: hetzelfde onderwerp als 1e mail.

Bij "verzonden" door staat er: gmail.

Bij mijn weten heb ik niets ingeschakeld.

Hoe kan ik dit uitzetten?

Heb al op internet gekeken maar kon tot nu toe nog niets vinden.

Het is ook niet bij alle mails.

Als ik een mail aan mijzelf stuur is het geen dubbele??

groet krl

1604 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 1, 2022 om 20:17
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dat kan gewoon een fout zijn. Degene die het heeft verzonden heeft gmail en het kan gebeuren dat iemand een bericht wik maken en al een naam in heeft getoetst en per ongeluk het berivcht dan al verzend zonder de tekst diie bedoeld is. Dat overkwam mij ook wel eens.

Ergo: niets aan de hand, geen spam, een verzendfout,

mgvrkn
door mgvrkn Dec 2, 2022 om 21:02
184 Antwoorden / 61 Vragen

Ik zie dit niet als een fout want het is al een paar weken bij verschillende websites en winkels,marktplaats,ziggo,zorgverzekering???Ik wil het gewoon weg hebben maar hoe.Er is misschien ergens een knop aangezet maar waar?

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 2, 2022 om 22:30
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Herhaald, negeren en wegzetten als spam! U kunt m.b.t. deze kwestie nu u kennelijk twijfelt ook zoeken naar een  computerdeskundige / verkoper ICt die u mogelijk kan helpen om dit op te lossen. Ik zou niet weten wat u zelf gedaan zou kunnen hebben waardoor dit gebeurt.

Mabelle
door Mabelle Dec 3, 2022 om 10:15
453 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, wat is het nou? Om 20.17 uur schrijf je dat het geen spam is, en nu is het weer wel spam?

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 3, 2022 om 10:35
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@MABELLE, ongewenste berichten kun je wegzetten als spam, ook als het geen spam is zoals kennelijk nu het geval is met berichten zonder enige inhoud. (Bij bijv. outlook en ook andere e-mail app's staat als als titel voor de map met de 'wegzetmogelijkheid' niet het woord spam maar ongewenste e-mail. Bij g-mail heeft die map de titel spam!

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 2, 2022 om 21:03
184 Antwoorden / 61 Vragen

Ik zie dit niet als een fout want het is al een paar weken bij verschillende websites en winkels,marktplaats,ziggo,zorgverzekering???Ik wil het gewoon weg hebben maar hoe.Er is misschien ergens een knop aangezet maar waar?

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 2, 2022 om 22:34
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dubbelpost, staat ook als reactie op mijn antwoord.

rj
door rjw - Dec 3, 2022 om 10:28
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Is het geen ontvangstbevestiging die gestuurd wordt naar de afzender van de eerste mail? Omdat bij de tweede mail de van en aan omgewisseld zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 3, 2022 om 14:51
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Bij deze kom ik nog even bij u terug: Kan het zijn dat u zelf bij het openen op een knop beantwoorden drukt waardoor een concept ontstaat? Dat zou dan wel als concept dus in die map terug moeten komen tenzij u per abuis ook op verzenden heeft gedrukt.

Laat s.v.p. weten of hetis  opgelost resp of het nog bestaat.

Een optie indien het nog bestaat kan ook zij: e-mail app opnieuw installeren.

mgvrkn
door mgvrkn Dec 3, 2022 om 15:40
184 Antwoorden / 61 Vragen

@ RJW

Dan zou het toch een ontvangstbevestiging van mijzelf moeten zijn want er staat bij 'van' mijn emailadres en als ik een ontvangbevestiging krijg staat het adres van website of winkel.Ik kan mij niet herinneren dat ik dat ergens heeft ingeschakeld wat ik ook niet weet hoe?Het is ook niet bij iedere post die ik binnen krijg.Het is verder ook een hele lege mail.Geen tekst.

mgvrkn
door mgvrkn Dec 3, 2022 om 15:41
184 Antwoorden / 61 Vragen

@ RJW

Dan zou het toch een ontvangstbevestiging van mijzelf moeten zijn want er staat bij 'van' mijn emailadres en als ik een ontvangbevestiging krijg staat het adres van website of winkel.Ik kan mij niet herinneren dat ik dat ergens heeft ingeschakeld wat ik ook niet weet hoe?Het is ook niet bij iedere post die ik binnen krijg.Het is verder ook een hele lege mail.Geen tekst.

mgvrkn
door mgvrkn Dec 3, 2022 om 15:49
184 Antwoorden / 61 Vragen

@heremietkreeft

Het is nog niet opgelost.Email opnieuw opstarten doe ik liever niet want ik heb er niet zoveel kennis van.Wat u aanhaalt heb ik allemaal niet gedaan en het is niet van een paar dagen maar een paar weken.Het is niet bij alle post.

mgvrkn
door mgvrkn Dec 3, 2022 om 15:50
184 Antwoorden / 61 Vragen

@heremietkreeft

Het is nog niet opgelost.Email opnieuw opstarten doe ik liever niet want ik heb er niet zoveel kennis van.Wat u aanhaalt heb ik allemaal niet gedaan en het is niet van een paar dagen maar een paar weken.Het is niet bij alle post.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 3, 2022 om 16:00
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dan is het toch een kwestrie, naar mijn mening, om voor hulp aan te kloppen bij een specialist. Mogelijk kan dit een weg zijn: https://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief.html  resp. nieuws@schoonepc.nl

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 3, 2022 om 15:51
184 Antwoorden / 61 Vragen

@ RJW

Dan zou het toch een ontvangstbevestiging van mijzelf moeten zijn want er staat bij 'van' mijn emailadres en als ik een ontvangbevestiging krijg staat het adres van website of winkel.Ik kan mij niet herinneren dat ik dat ergens heeft ingeschakeld wat ik ook niet weet hoe?Het is ook niet bij iedere post die ik binnen krijg.Het is verder ook een hele lege mail.Geen tekst.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 3, 2022 om 16:04
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Toch nu ook weer hier nu het opvalt dat ook uw reacties nu twee maal komen, twee reacties met dezelfde tekst (15:49 en 15:50) en ik zie hetzelfde fenomeen inzake de reactie van u richting @RJW die ook meteen is herhaald. Uiterst merkwaardig.

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 31, 2022 om 15:10
184 Antwoorden / 61 Vragen

Na veel zoeken en nog gevraagd bij seniorweb heeft mijn zoon het probleem gevonden.Als ik naar instellingen ga bij gmail en dan klik op alle instellingen bekijken krijg ik het tabblad instellingen en scroll ik naar beneden naar "automatisch antwoord" welke aan stond.Deze heb ik uitgezet en ik krijg nu al een paar dagen geen dubbele mail meer.
Ik weet achteraf dat ik om die tijd dat tabblad heb opgezocht maar ik wist niet dat ik dat heb ingeschakeld.
Allen bedankt voorzover en nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Groet,
krl.