th
door thelen26 Feb 18, 2010 om 10:44
Computers & telefonie

Dvd branden

ik heb een sony vio laptop als ik een dvd video maak kan ik hem alleen maar afspelen op de laptop hoe kan ik hem zo branden dat hij ook op een dvd speler kan zien

464 4 Rapporteer

pino123
door pino123 - Feb 18, 2010 om 11:10
2772 Antwoorden / 14 Vragen

Zelf gebruik AVS moviemaker DVD, gratis te gebruiken, maakt prima DVD's. Anders Nero.

Ik zou eerst Moviemaker proberen, dvd branden en daarna kijken of het goed gaat op de dvdspeler.

Succes

magicscanman
door magicscanman - Feb 18, 2010 om 11:13
261 Antwoorden / 0 Vragen

Daar heb je een Brand programma voor nodig ,zoals NERO
Er zijn ook gratis brand programma' te downloaden van het internet , eff googlen

freya
door freya - Feb 18, 2010 om 12:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo thelen26,

Ik weet niet welk programma je gebruikt hebt om de DVD-video te branden, maar heb je bij de opties voor het branden wel aangegeven dat de DVD 'afgesloten' moet worden?

m.vr.gr. Freya

sprinsdavids
door sprinsdavids - Feb 18, 2010 om 18:01
7 Antwoorden / 0 Vragen

weet niet welke bestanden je brand, maar deze moeten wel beschikbaar zijn voor je dvd speler, kijk hiervoor in je handleiding. Gebruik geen video bestanden of ISO bestanden , deze kan je alleen op je computer afspelen. De meest gebruikte bestanden voor DVD zijn avi / divx bestanden sommige hebben xvid bestand. ook kan je soms mpg4 bestanden afspelen. Maar zoals ik al zei kijk even in je handleiding welke bestanden hij kan afspelen. Oja let ook op de regio ,Nederland heeft standaard regio 2. Goed brandprogramma is Power2Go. voor o.a dvd / mp3 en data bestanden.
veel succes