fa
door fa Feb 8, 2012 om 12:22
Computers & telefonie

Dvd panasonic

Mijn dvd speler van panasonic geeft steeds self check aan naar dat ik er een dvd tje in had gedaan en ik kan de dvd speler ook niet uit zetten of het dvd tje er uit halen.
wie weet raad?

557 6 Rapporteer

freya
door freya - Feb 8, 2012 om 12:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo fa,

Als dit 'probleem' bij elke DVD optreedt, dan ligt het dus aan het apparaat en aangezien 'gewone' DVD-spelers tegenwoordig geen drol meer kosten, zou ik zeggen: 'Dumpen en een nieuwe kopen'.

m.vr.gr. Freya

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 8, 2012 om 12:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Volgende tip is geheel op eigen risico:

- Trek de stekker uit het stopcontact
- Hier na controleer je of de stekker uit het stopcontact is
- Voorgaande check je nog 'n keer ;-)
- Schroef de DVD speler open en kijk of het schijfje klem zit
- Probeer dit heel voorzichtig te verhelpen mocht dit zo zijn

freya
door freya - Feb 8, 2012 om 12:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk eerder dat de DVD niet uit het apparaat te halen is, omdat na het inleggen van het schijfje, de DVD-speler het schijfje probeert te lezen. Dit blijft het apparaat een tijdje proberen en gedurende die tijd krijg je de DVD dus niet uit het apparaat. Kortom, gewoon een paar minuten wachten en dan kun je de DVD gewoon weer verwijderen.

Probleem is waarschijnlijk de laser die aan het einde van zijn latijn raakt. Zoals gezegd, weggooien en iets nieuws kopen......

Freya

aurora1
door aurora1 - Feb 8, 2012 om 13:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag fa,
Heb je al in de gebruiksaanwijzing gekeken of er iets over in staat bij bijv. probleem oplossen?
Je kunt proberen om een aantal minuten de stekker eruit te halen dan weer insteken en zien of dat soelaas biedt. Anders kun je eens kijken op de site van Panasonic bij hulp bij producten en faqs. Ik ben echter bang dat je aan een (dure) reparatie zit of een andere kopen.

vr.gr.

fa
door fa - Feb 8, 2012 om 13:26
107 Antwoorden / 53 Vragen

Hij is nu al meer dan uur aan het checken.
Neem aan dat de dvd speler kapot is dan maar een nieuw kopen .
Bedankt voor alle reacties

freya
door freya - Feb 8, 2012 om 13:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=fa schreef op woensdag 8 feb 2012, 13:26]Hij is nu al meer dan uur aan het checken.
Neem aan dat de dvd speler kapot is dan maar een nieuw kopen .
Bedankt voor alle reacties
Blijkbaar blijft deze speler het dus proberen.....
Als je de DVD er niet uit krijgt, kun je het volgende nog proberen.
Apparaat uitschakelen, even wachten, apparaat inschakelen en meteen een aantal keren op 'eject' drukken. Meestal opent de lade dan, nog vóór de speler de kans krijgt om de schijf te lezen.

Freya