mo
door molspijk Apr 12, 2005 om 18:36
Computers & telefonie

Dvd speler werkt niet goed.?

  Halllo. Ik ben in het bezit van een Packard Bell PC. In deze PC zit een zogenaamde combo CD speler-brander/dvd speler ingebouwd.

  Cd speler?brander werkt goed.

   Wanneer ik probeer een dvd af te spelen,start het plaatje wel, hoort hem draaien. Op het scherm kan ik wel zien wat de naam van de DVD is maar deze wordt niet afgespeeld.

Ik ben maar een leek van 71 jaar, maar zou graag horen dat iemand mij kan vertellen wat ik eventueel fout heb gedaan. Bij voorbaat mijn hartelijke dank. D. Molenaar. Molspijk@cs.com

466 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo D. Molenaar,

Bij de levering van een PC met DVD-speler wordt meestal een CD geleverd met een afspeelprogramma voor DVD's. Meestal is dat dan óf WinDVD óf PowerDVD. Wellicht is deze software nog niet op de PC geïnstalleerd. Als u een dergelijke CD heeft installeer dan deze software en u kunt van DVD's gaan genieten.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Apr 13, 2005 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

   Beste Freya, bedankt voor snelle reactie, maar de dvd heeft eerder al goed gewerkt. Dus graag suggestie, Vr gr . D. Molenaar. P.S. ik denk zelf dat er iets helemaal fout is ingesteld.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2005 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er misschien onlangs een nieuw programma geïnstalleerd? Is het mis gegaan na een update van het één of ander? Als dat zo is zou ik dat weer verwijderen. Welk programma wordt er gebruikt om DVD's te kijken? Dat programma verwijderen en weer opnieuw installeren zou het probleem kunnen oplossen. Er worden geen foutmeldingen gegeven als er een DVD in de speler wordt gestopt? Freya

ve
door verwijderd - Apr 13, 2005 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Freya naar aanleing van je vragen, deel ik je mede dat wanneer ik een DVD in de speler leg, gaat de plaat draaien. Uiteindelijk krijg ik de mededeling: You most have DVD software installed on yoyur computer to play DVD,s.Please ensure the DVD software that came with your computer ..DVD is properly installed,before attempting to oplay your DVD. Ik denk dat ik het een beetje begrijp, maar hoe kom ik aan de software teneinde die te installeren. Hopelijk heb je hier een oplossing voor. Ik wacht in spanning af. Bij voorbaat mijn dank en vr. gr. D. Molenaar

ve
door verwijderd - Apr 13, 2005 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die is (als het goed is) bij de dvd speler geleverd. (windvd/power dvd?)

Even opnieuw installeren en hoppa kijken maar.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2005 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

  Hallo Freya nog een keer dan. Geloof me    zo,n DVD nooit gekregen dus hoe moet hetr nu verder, want ik denk dat ik nu wel erg ver van huis ben. Vr. Gr. D. Molenaar.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2005 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste meneer Molenaar,

Vroeger stonden bij Packard Bell computers zowel Windows als de
bijgeleverde programma's op een paar CD's, uitsluitend geschikt voor
die PB computer. Ik vermoed dat dit nog steeds zo is. Ik kan me ook
herinneren dat veel programma's nog niet voor-geinstalleerd waren, maar
dan stonden de setups (installatieprogramma's) wel ergens in het
startmenu. Ik raad u dan ook aan om eerst in menu start naar uw DVD
software te zoeken. Vooral een setup zou handig zijn.

Als u het niet kunt vinden zal de setup ergens op één van de CD's staan
en zult u handmatig moeten zoeken. Het kan dan belangrijk zijn om de
SHIFT-knop ingedrukt te houden als u de CD in de drive doet, om
automatisch opstarten te voorkomen. Zoekt u dan via verkenner naar het
bestand.

Daarnaast is het verstandig om naar de Packard Bell website te gaan om
te kijken of er geen update is uitgebracht voor uw DVD-software. Vooral
omdat u aangeeft eerst wél DVD's af te kunnen spelen, zou het kunnen
dat na de uitgave van SP2 voor Windows de software is aangepast en de
oude versie nu niet (goed) meer werkt. Zeker weten doe ik dat
natuurlijk niet, maar kwaad kan het nooit.

Als u meer hulp nodig heeft, vermeldt u dan even welke PB computer u heeft en welke DVD-software.

Succes

ve
door verwijderd - Apr 14, 2005 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan allen die gereageerd hebben op mijn probleem in het bijzonder Freya, wil ik hartelijk danken. Aan freya wil ik nog mededelen dat ik alles heb geprobeerd wat gesuggereerd is. Volgens mij mis ik inderdaad de betreffende software.Ik zal dus moeten afzien van hewt afspelen van dvd,s. Nogmaals hartelijk bedankt. D. Molenaar, Molspijk@cs.com.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2005 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo D. Molenaar,

Gezien de foutmelding lijkt het er inderdaad op dat óf de DVD-software is verdwenen óf dat de koppeling naar DVD's is verdwenen. U kunt eens kijken of u via Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Software in de lijst nog ergens de DVD software ziet staan. (PowerDVD of WinDVD) Als dat zo is, is het misschien alleen de koppeling naar DVD's. Deze kunt u als volgt instellen. Dubbelklik op Deze computer en klik met de rechter muisknop op de DVD-speler en kies Eigenschappen. Selekteer vervolgens het tabblad Automatisch afspelen. Kies in het 'pull-down menu' DVD-film en selekteer het 'rondje' vóór de tekst Selekteer de actie die u wilt uitvoeren en selekteer in de lijst er onder de DVD afspeelsoftware. Druk tenslotte op de knop Ok en sluit alle vensters. Mocht dit alles niet werken dan zult u toch op zoek moeten naar de DVD-software. Misschien is er een kennis die een schijf met DVD-software ongebruikt heeft liggen.

suc6, Freya

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onzin! Wij gaan een man van 71 die een probleem heeft toch niet in de steek laten!

Het is heel simpel: die software die u nodig heeft, daar heeft u recht op, die hoort bij de computer geleverd te zijn. Weet u toevallig welk serienummer of type uw computer is (bij een Packard Bell zal dat waarschijnlijk wel ergens aan de voorkant van de kast staan, en anders aan de voorkant van het boekje wat erbij zat). Als u dat hier even wil posten, dan ga ik op de Packard Bell site zoeken voor de benodigde software. Deze is in 99% van de gevallen namelijk alsnog te downloaden, juist vanwege het geval dat mensen nogal eens hun cd's kwijt zijn!