bi
door bijtje Oct 15, 2008 om 15:42
Computers & telefonie

E-mail lezen op ander adres

Ik heb Outlook 2003 en zou graag mijn e-mail kunnen lezen op een ander adres als ik een paar dagen niet thuis ben. Iemand raadde me aan een g-mail-account aan te maken maar dat vind ik ingewikkeld. Kan het ook directer?

2214 8 Rapporteer

ph
door phinder - Oct 15, 2008 om 15:47
433 Antwoorden / 4 Vragen

Als het aanmaken van een gmailaccount al te ingewikkeld is, dan zou ik het verder er maar bij laten.
Alle andere opties zijn op z'n minst even ingewikkeld, zo niet ingewikkelder ...

Gr. Phinder

bi
door bijtje - Oct 15, 2008 om 15:53
11 Antwoorden / 2 Vragen

Beste phinder,
Ingewikkeld vind ik het lezen van g-mail en die later thuis opnieuw te moeten lezen en eventueel verwijderen. Dubbel werk toch? Dus als je een manier weet om Outlook te lezen op een ander adres dan lees ik die graag.

ph
door phinder - Oct 15, 2008 om 16:00
433 Antwoorden / 4 Vragen

Ik neem aan dat je geen exchange-server thuis hebt staan en dus outlook nooit elders kan uitlezen, dan op je eigen pc.

Wat je dus ook verzint ( ook elders via webmail lezen ), betekent dubbel werk. Tenzij je het daar meteen weggooit. Maar dan ben je de mail definitief kwijt en heb je de hele outlook niet meer nodig.

De mailbox van thuis elders uitlezen is helaas niet zonder allerlei technische poespas mogelijk. Het blijft dan altijd behelpen met andere omzwervingen.

phinder

gsm
door gsm - Oct 15, 2008 om 16:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt gebruik met IE, of met een andere webbrowser, gebruik maken van Webmail bij je eigen provider.
Wat je dan steeds nodig hebt is:

                   Gebruikersnaam
                   Wachtwoord

Zoals je deze van de provider hebt gekregen en ook ingesteld hebt in Outlook 2003.

Het gebruik van webmail buiten de deur is echter niet zonder risico!

Je kunt daarom in Hotmail, of Gmail een (tijdelijk) account maken.
Maar dat wordt al iets ingewikkelder met doorsturen van berichten e.d.

GSM

labswans
door labswans - Oct 15, 2008 om 16:26
1918 Antwoorden / 10 Vragen

er heet ook zoiets als webmail van uw eigen provider .

Dan hoef u alleen in tel oggen op uw homepage van uw provider en dan web mail aan te klikken.

Daarna gebruikersnaam en wachtwoordt intypen en u kan overal te wereld uw mail inlezen

ben u weer thuis dan kan u uw mail definitief binnenhalen thuis

labswans

bi
door bijtje - Oct 15, 2008 om 16:37
11 Antwoorden / 2 Vragen

Beste GSM, goede vriend,
Ik ga met je beide suggesties aan de slag. Zal daar als digibeet best wat hulp bij nodig hebben, maar die ga ik vinden.
Hartelijk dank!

bi
door bijtje - Oct 15, 2008 om 16:40
11 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Labswans,
Blijkbaar zijn er vele wegen die naar Rome leiden.
Hartelijk dank voor je advies!

gsm
door gsm - Oct 15, 2008 om 16:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Nog een mogelijkheid vormen de zogenaamde Portable Applications. http://portableapps.com/

Met het programma Thunderbird kun je dan e-mailen.
In Portable Thunderbird moet je dan instellen dat de berichten (in elk geval meerdere dagen) op de POP server moeten blijven staan.

GSM