ha
door harmonicspeuler Jan 25, 2020 om 16:04
Computers & telefonie

Eenzijdig verhogen internetsnelheid

Hallo, kan een internetaanbieder eenzijdig je internetsnelheid verhogen en dan daar een hoger berdrag voor in rekening brengen?

Geachte heer, mevrouw Olthuis,

Per 1 maart 2020 voeren wij een aantal wijzigingen door in onze abonnementen.

Wat verandert er voor u?

Het tarief van uw abonnement Alles-in-1 Glas F75 verhogen we van €50,50 naar €53,00 per maand.

U vindt het nieuwe tarief eind februari terug op uw factuur voor maart 2020.

Internetsnelheid omhoog

De snelheid van uw abonnement Alles-in-1 Glas F75 verhogen we van 75 naar 150 Mbit/s. U hoeft hier niets voor te doen.

Tevens verandert hiermee de abonnementsnaam van Alles-in-1 Glas F75 naar Alles-in-1 Glas F150.

7100 10 Rapporteer

jo
door jorisw - Jan 25, 2020 om 16:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt gewoon opzeggen als je dat niet wilt. Geen enkel bedrijf is (gelukkig) verplicht een bepaald product of dienst tot in lengte van dagen ongewijzigd te blijven leveren.

marita5
door marita5 - Jan 25, 2020 om 16:15
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Harmonicspeuler ,

U kunt opzeggen ,

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen of opzeggen?

In verband met de wijziging(en) in jouw abonnement(en) heb je het recht om deze kosteloos tot 1 maart 2020 te wijzigen of eventueel op te zeggen via onze klantenservice. Ook als je een jaarcontract hebt. Je kunt hiervoor met ons contact opnemen , Voor verdere informatie klik op de rode regel.https://www.caiway.nl/wijzigingen2020

Voor verdere informatie , klik op de rode regel https://www.caiway.nl/wijzigingen2020

Voor verdere informatie , klik op de rode regel https://www.caiway.nl/wijzigingen2020

diumenge
door diumenge - Jan 25, 2020 om 16:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Alles wat bedrijven doen is eenzijdig, of verwacht je dat ze met elke klant afstemming zoeken?

En ja het mag, en jij mag als klant dan de overeenkomst verbreken.

br
door brui0929 - Jan 25, 2020 om 16:39
634 Antwoorden / 10 Vragen

U kunt ook een lagere snelheid nemen.

panter22
door panter22 Jan 25, 2020 om 18:19
6599 Antwoorden / Vragen

Het is al de laagste snelheid van Caiway

ne
door neodutchio - Jan 25, 2020 om 17:46
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Goh, de meeste providers verhogen de prijzen eens per jaar zonder dat er merkbare verschillen zijn. U krijgt er een snellere snelheid voor terug. Maar de keuze is aan u, accepteren of opzeggen.

gerbera
door gerbera - Jan 25, 2020 om 22:08
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Als u de mogelijkheid heeft kunt altijd overstappen, vreemde is wel dat KPN (geen glasvezel) ook een hogere snelheid heeft gerealiseerd zonder dat hier een verhoging van het abonnementsgeld is geweest. Maar het blijkt voor glasvezel aanbieders dat men daar een gewoonte van maakt. Ik kom met mijn telefoonlijntje op 100Mbit/s dus 75 Mbit/s voor glasvezel is nou niet echt een topper geweest.

Ka
door Kassagebruiker - Jan 25, 2020 om 22:21
683 Antwoorden / 5 Vragen

Voor welgeteld € 2,50 meer zou ik blij zijn met die snelheid.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2020 om 11:20
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Gelet op de al gegeven reacties lijkt het mij zinvol om na te gaan na te gaan welke andere providers een door u gewenste internetsnelheid leveren en de kosten daarvan. U kunt op basis van de door uw huidige provider voorgestelde verhoging overstappen naar een andere met ook mijnerzijs de aantekening dat m.i. 75 Mbits / sec niet bijster geweldig is bij glasvezel.  Dat indien u geen probleem heeft met 75 Mbits/sec.

diumenge
door diumenge Jan 26, 2020 om 11:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Veel mensen staren zich blind op de grote getallen of vinden het wel interessant om te zeggen dat thuis 500Mbit/s ofzo hebben. Echter, 75 Mbit/s is al behoorlijk snel en bijvoorbeeld bij een of twee gebruikers méér dan voldoende.

Wij (2 personen) hebben thuis Ziggo 50/5 Mbit/s en dat is ruim voldoende om tegelijkertijd via Netflix en Youtube te streamen, en dan blijft er nog truim voldoende bandbreedte over.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 26, 2020 om 11:35
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE ik bedoel dat 75 Mbits/sec niet bijster veel is voor glasvezel maar ik bedoelde ook dat 75Mbits/sec normaliter voldoende is voor een normaal gebruik en er mogelijkproviders die dat aanbieden tegen mogeliijk zelfs lagere kosten. Mijn laatse zin had dus mogelijk beter kunnen luiden: Dat mits u 75 Mbits/s voldoende vindt.

diumenge
door diumenge Jan 26, 2020 om 11:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Heremietkreeft, inderdaad met glasvezel is een veel hogere snelheid mogelijk, maar ben dus helemaal er mee eens dat dat van de persoonlijke voorkeuren van de gebruiker afhangt. Misschien kan TS wel downscalen en is dan uiteindelijk goedkoper uit dan. Ik zat vroeger ook op het middelste pakket van Ziggo, tot de snelheid in het laagste pakket na een snelheidsverhoging op alle pakketten voor mij voldoende was en ik dus een stapje terug kon doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 26, 2020 om 17:46
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Juist!

1paul
door 1paul - Jan 27, 2020 om 11:32
3147 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat mag en dat staat het jouw vrij om over te stappen per die datum...

mo
door mof - Jan 27, 2020 om 12:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De verhoging mag ingevoerd worden als de kosten gestegen zijn, 2.50 € op 50.50 € is niet echt een grote verhoging. Volgens mij doen alle aanbieders dat zo'n eenmaal per jaar.  Verder staat er niet een causaal verband weergegeven. De maximale internet snelheid wordt opgeschroefd, dat kan nooit kwaad, er staat nergens dat dit die verhoging heeft veroorzaakt. U kunt na een prijsverhoging altijd kostenloos opzeggen en ergens anders een abonnement afsluiten.