jb
door jbieleveldt Feb 19, 2016 om 12:44
Computers & telefonie

Email wel/niet gelezen door ontvanger ?

hoe kan ik zien of een verzonden email is ontvangen en gelezen ?

8448 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2016 om 12:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat kunt u niet zien. U kunt wel om een leesbevestiging vragen. Of men daaraan gehoor geeft, is een tweede.

zoekster1
door zoekster1 - Feb 19, 2016 om 13:00
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als u een ontvangstbevestiging krijgt, weet u alleen dat de mail is ontvangen, niet of deze daadwerkelijk is gelezen. Als uit een reactie van de persoon/het bedrijf in kwestie blijkt dat de mail is gelezen, dan bent u weer een stap verder.
Mocht het belangrijk zijn, dan is een aangetekende brief nog altijd de beste weg om te bewandelen. Mocht het minder belangrijk zijn, dan is bellen een optie.
Een fax is ook een mogelijkheid, of eventueel een gesprek opnemen.

gerbera
door gerbera - Feb 19, 2016 om 15:16
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Indien u gebruik maakt van LiveMail en een leesbevestiging meestuurt ontvangt u een bericht terug dat de mail is weergegeven op het scherm van de ontvanger. Of die dan ook daadwerkelijk is gelezen is dan nog wel de vraag. U vindt de leesbevestiging rechts boven bij bezorging onder de (rode)uitroepteken. Betekend wel dat de afzender akkoord moet gaan met het sturen van de bevestiging

r.kemperman
door r.kemperman - Feb 19, 2016 om 15:23
423 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt bijvoorbeeld gebruik maken van een betaalde derde partij zoals bijvoorbeeld Readnotify.
Achter het e-mailadres van de ontvanger plakt u dan een extra stukje tekst.
De ontvanger ziet dit niet, maar het wordt wel geregistreerd of en hoe vaak de e-mail wordt geopend.