door 102030 Jul 28, 2005 om 12:25
Computers & telefonie

Errorcode 2341?

Sinds een paar maand verschijnt er steeds frequenter in beeld (om de paar minuten nu); Messenger service

Bericht van Security aan Alert; Stop Windows. Ik heb XP

Requires immediate attention. www.RegScan.net Enz. enz. ieder bericht is anders. De een heeft een grotere afmeting dan de ander.

Ik weet echt niet wat ik moet doen. Eigenlijk is de computer niet meer te gebruiken, je blijft aan het wegklikken.

Wie weet raad?

418 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 28, 2005 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste 102030,

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met 'nadat Home met een PC anti- virusscan kwam'...

Kan je dit wat nader uitleggen?

Virussen en spyware zijn twee héle verschillende dingen en zo'n 'gratis
voor een jaar' programma kan meer ellende aanrichten dan waar het voor
geïnstalleerd wordt, namelijk spyware verwijderen.

Ik durf je niets te garanderen maar ik weet zeker dat Hitman Pro de reclametroep opruimt waar jij nu zo'n last van hebt.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2005 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schakel de Messenger service eerst uit (wordt in Service Pack 2 automatisch gedaan):

rechtermuis op Deze compuyer-> beheren

Onder services en toepassingen klik Services:

Zoek "Messenger", dubbelklik erop en zet opstarttype op uitgeschakeld. Stop de service meteen.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2005 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste drcp ik heb het nu direct uitgeschakeld. Ik hoop en laat het nogmaals weten of het echt weg is! Ik zal de "' routebeschrijving" koesteren voor een volgende keer, want dit was echt niet leuk!

ve
door verwijderd - Jul 28, 2005 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, ik zou toch maar even een anti-spywarescan doen hoor... ;-)

De spywarebestanden die deze Messenger-service 'oproepen' staan nog steeds op je PC hoor...

Daarnaast zal er nog wel het nodige gevonden worden waar je nu niks van weet.

Maar ach, je moet het zelf weten hoor... ;-)

Groet en succes,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2005 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enterprise heeft gelijk

De 'messenger' service uitzetten is  zoiets als "I'm just the messenger, don't kill the messenger"

Het 'probleem' is hier dus niet mee weg, dit is bijna struisvogelpolitiek.  Je zult het probleem moeten oplossen want dit zal je pc ook trager laten zijn,

Okay, Hitmanpro kost  je 1 keer flink wat tijd maar het lijkt me een goede zaak........  Suc6

ve
door verwijderd - Jul 28, 2005 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Ik heb er weinig aan toe te voegen, alleen da ik nie snap dat nie iedereen die een pc heeft standaard met Hitman Pro werkt een fijner of beter progamma is er op het moment nie!!! En er bestaat ook niks makkelijker!!!

S6 en De Groente Dave

ve
door verwijderd - Jul 28, 2005 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste drcp. Ik zou laten weten "after". Heerlijk het is wel weg.

Mocht het niet "blijvend" zijn dan stel ik mijn vraag graag opnieuw.

Ik heb ooit een sterretje verdiend met een antwoord. Uiteindelijk was het het enige en juiste antwoord.

Ik blij. En de ander ook.

Bedankt!!!!!!!

ve
door verwijderd - Jul 28, 2005 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even voor de duidelijkheid: de service "Messenger" heeft niks te maken met chatten. De MSM Messenger en Windows Messenger blijven gewoon werken, en kunnen dus ook gebruikt worden.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2005 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi 102030,

Fijn voor je dat je probleem is opgelost (maar niet verholpen ;-)).

En om het aan- en uitzetten van de 'boosdoener' Messenger wat
makkelijker te maken heb ik hier een link voor je naar een
programmaatje die die met één druk op de knop voor je doet.

Handig hè...?!

Shoot the Messenger

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 08:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo 102030,

Het lijkt me een mooi klusje voor Hitman Pro om deze reclametroep op te ruimen...!

Groet,
Enterprise.

<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 08:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ellende is begonnen nadat Home met een PC anti- virusscan kwam. Gratis voor dit jaar. De gewone (?) spam is verdwenen, dit kreeg ik ervoor terug....

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk hier eens: http://www.clarionmag.com/cmag/v1/v1n1tpserrorcodes.html

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

You can disable the Messenger service by completing the following:

Click Start - Run
Type:  services.msc , Click OK
Find Messenger Service in the list of services
Double Click Messenger
Click Stop
set Startup Type:  to Disabled
Click Ok

suc6

bij mij werkte het

groetjes,jan van dijken

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

'oude' postduif.....

vliegt wat trager, onunair?

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

HIJ IS ECHT WEG!

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste 102030,

Hij is niet weg...

Zet Windows Messenger maar weer eens aan... ;-)

Deze spamspyware blijft proberen om Messenger te vinden en te starten, en kan je PC behoorlijk vertragen.

We geven hier alleen maar het écht welgemeende advies om je PC eens
flink op te schonen (met bijvoorbeeld Hitman pro of andere gewenste
antispyware-programma's...

En dan ben je ook gelijk van die www.RegScan.net troep af.

Maareehhh, zoals ik al eerder zei, je moet het zelf weten hoor, ik slaap er niet minder door... ;-)

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde gehad.

Het is een virus, erg moeilijk te verwijderen. Norton systemworks 2005 (antivirus) ziet deze niet als gevaarlijk.

Oplossing bij mij (xp-professional) was het prgramma 'Ad-aware SE Professional'.

Dit is Freeware en dus gratis, legaal te downloaden van internet. En is een erg agressief antivirus programma.

Succes!

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste chiel,

Ad-Aware SE 'professional' is geen freeware, daarvoor moet betaald worden.

Je bedoelt Ad-Aware SE personal edition, deze is wel gratis.

Daarnaast is Ad-Aware ook geen antivirus-programma maar een antispyware-programma.

En die troep van www.RegScan.net  (wat trouwens helemaal geen bestaand
internet-adres is) is spyware die steeds pop-up vensters op je
beeldscherm genereert.

En het is dus geen virus.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2005 om 07:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie in de antwoorden dat Hitman Pro gebruikt wordt en ook aangeraden. Let wel op Hitman Pro is illegaal en is gewoon n koppeling van verschillende Free Ware programmas die je zelf ook kan downloaden ! De maker van Hitman heeft geen toelating van de verschillende programma makers om deze te koppelen. Het bevat ook Spy Sweeper wat maar n trial versie is en na een maand vervalt. Je kan trouwens totaal niet zien wat Hitman allemaal doet en je hebt totaal geen controle wat het moet doen, zodat je na die maand trial een vals gevoel van veiligheid krijgt omdta bepaalde onderdelen niet meer werken. Het is ook zinloos om die hele reeks van programmas je pc te laten controleren. Je kan beter een goede beveiliging zoeken die je trouwens ook free kan downloaden van het net ! gooi weg die rommel en installeer enkele goede programmas die ook doen wat ze behoren te doen.

Bolero

ve
door verwijderd - Jul 30, 2005 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo..weet niet zoveel van computers als ik zou willen maar met de hulp van de experts ben ik er altijd uit gekomen...Weet niet of jij die gratis virusscanner erop hebt gezet en of die er nog op zit maar ik zal mijn ervaring ermee vertellen...Enige tijd geleden heb de GRATIS virus scanner van Home op mijn pc gezet,een paar dagen daarna ging mijn pc gekke dingen doen...Heb van alles geprobeert,niks hielp,tot dat ik 't idee kreeg om dat GRATIS programma eraf te halen,op advies van de experts Hitman Pro er op gezet en alles was weer bij 't oude...Een van de redenen was dat mijn Norton niet meer goed werkte en ik geloof de Firewall ook niet...in ieder geval GRATIS is niet altijd goed...Sinds ik mijn Norton en Hitman Pro laat draaien heb ik een goed werkende pc...Hoop dat mijn ervaring jou kan helpen...Vriendelijke groet.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2005 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bolero

Ik heb na de intallatie van de inderdaad voor dit jaar gratis pc-antivirus programma van HOME geen last meer van spam. Maar kreeg wel, met een frequentie van iedere minuut, die boodschap van de messenger.

Ik heb hem dus kunnen uitschakelen met een van de adviezen.

Wat schetst mijn verbazing NU. Alleen op deze side had ik regelmatig last dat er in beeld verscheen; Er is een runfout opgetreden. Wilt u met de opsporing beginnen. Na veel klikken is die weg.

Nou die is NU weer terug!

ve
door verwijderd - Jul 31, 2005 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nadat ik dit interessante stukje over de “messenger service” had gelezen heb ik zelf ook nog een aardige vraag die denk ik goed hierop aansluit en is eigenlijk ook gericht aan Enterprise de expert na mijn idee in dit hele verhaalJ Ik had hier twee weken terug een PC staan die op onverklaarbare wijze (lees: kids klikken overal op dus eigenlijk was het niet onverklaarbaar) al de mail van mams had verwijderd. Met een recover programma kon ik ook niks meer terughalen, wel veel andere zooi….dus uiteindelijk heb ik een eerder gemaakte (schone) Ghost backup er overheen gezet en natuurlijk heb ik hierna een virus scan laten draaien en voor de zekerheid ook nog ff spybot en Ad-Aware gedraaid. Kortom een fris een schoon systeem was het resultaat. Bij mij thuis draaide hiernaar het hele systeem perfect zonder lastige “Messenger service” popup schermpjes. Alleen nadat ze de PC weer had opgehaald, kreeg ik al gauw een foontje dat ze steeds allerlei meldingen op dr PC kreeg….De Messenger service dus! Nou is mijn vraag, zou het niet zo kunnen zijn dat het IP adres van haar thuis ergens is opgeslagen samen met vele andere IP adressen van surfers die ooit ergens op een site zijn geweest en waar ze dus steeds die berichtjes naartoe sturen?? Als het spyware op het systeem zou zijn dan had ik toch ook diezelfde berichtjes moeten ontvangen, toen de PC bij mij thuis stond wat ik dus niet kreeg, misschien omdat ik een ander IP adres heb??

ve
door verwijderd - Jul 31, 2005 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Terry,

Nadat jij het systeem had geschoond waren die kids natuurlijk hun
'leuke links' kwijt en ze zijn direct weer de websites gaan zoeken waar
ze vaker opkomen of graag naartoe willen, met alle kwalijke gevolgen
van dien.

Ik vermoed dat ze direct nadat ze de PC terugkregen MSN Messenger weer
hebben geïnstalleerd, dit is de grootste verspreider van deze
rotzooi...

Ook al is er een site waar,zoals jij aangeeft, de IP-adressen worden
bijgehouden van eerdere bezoeken, dan nog moet er op de bewuste PC een
stukje spyware staan (vaak is een cookie al voldoende om contact te
maken) om hierop te kunnen 'reageren' (tweerichtingverkeer).

De eventueel aanwezige cookies zijn uiteraard verwijderd door het terugplaatsen van de Image.

Daarnaast, en dit is de belangrijkste reden om aan te nemen dat de kids
weer hebben zitten 'spelen', veranderd een IP-adres dat je krijgt
toegewezen van een provider regelmatig, dus de kans dat ze deze rommel
krijgen via alleen hun IP-adres is klein, maar wel aanwezig als ze nog
steeds hetzelfde IP-adres hebben.

Ik hoop dat mijn antwoord voldoende duidelijk is,

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2005 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Enterprise, hier had ik zo gauw niet an gedacht, en zou veel verklaren haha. Gelukkig kan het systeem snel weer worden terug gezet met Ghost :-)

ve
door verwijderd - Jul 31, 2005 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Terry,

Het is wellicht wat 'overdreven' om bij iedere spywaremelding of
spamprobleem het systeem te gaan terugzetten d.m.v. een ghost-image.

Alle software e.d. die na de vorige Image-backup is geïnstalleerd ben
je weer kwijt en moet dan weer opnieuw geïnstalleerd worden.

Het lijkt me makkelijker om een paar goeie antispyware-programma's of
desnoods gelijk Hitman Pro te installeren en deze de troep te laten
opruimen.

Groet

Enterprise

ve
door verwijderd - Jul 31, 2005 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Enterprise,

Nee het zeker niet de bedoeling om dit regelmatig te doen. Ik bedoelde eigenlijk als laatste redmiddel he. En dan is het wel een prettige gedachte dat je binnen 10 minuten het systeem weer goed hebt.

grtzz

ve
door verwijderd - Aug 1, 2005 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb even de posts gelezen omtrent die messenger service problemen.

Ik denk dat er ook 2 zaken door elkaar worden gehaald. Enterprise zegt op een gegeven moment dat MSN Messenger de grootste boosdoener is. Natuurlijk zijn MSN Messenger en de Messenger Service 2 verschillende dingen. De Messenger Service die in windows xp zit ingebouwd (en eerdere versies) is een onderdeel van windows en wordt onder andere gebruikt voor netwerken. Ik moet eigenlijk zeggen WERD want sinds vrij lange tijd is de messenger service uitgeschakeld d.m.v. van een windows update. Dit om misbruik te voorkomen vanaf internet. Zodat andere kwaadwillende gebruikers via die service zaken kunnen doen die niet bepaald gewenst zijn.

Msn messenger heeft bij mij never voor problemen gezorgd wat betreft spyware en adware. Zoals voor vele dingen geld; ga er op de juiste manier mee om, en kijk gewoon uit wat voor bestanden je uitwisselt.

Groeten,

Robert