ma
door makozie Nov 12, 2005 om 10:28
Computers & telefonie

Ervaring met optibel

Wie heeft ervaring met de provider optibel??Zij stunten met een aanbieding met onbeperkt internetbellen voor 12.95 Euro per maand.Is dit een betrouwbaar alternatief voor KPN????Zij beweren,dat ze je helemaal los kunnen koppelen van KPN is dit zo??Bij voorbaat dank voor een reactie!


 

1039 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ko
door koekman - Nov 18, 2005 om 14:23
18 Antwoorden / 0 Vragen
0

Optibel werkt via een Router en een internetverbinding.


Nu weet ik niet of in uw regio ook kabel-internet mogelijk is, maar als dit niet zo is, is het niet verstandig de KPN compleet de deur te wijzen (aangezien u ADSL heeft).


Als u ADSL gebruikt via de KPN lijn, en u zegt uw abbonnement op betaalt u namelijk ongeveer 10 euro in de maand extra aan uw provider (die dit weer aan KPN geeft om "het koper in stand te houden"). Nu kost een bel-budget abbonnement van de KPN net geen 10 euro, dus dat verschil is miniem. Als u wel kabelinternet heeft, kan KPN inderdaad de deur uit.

hw
door hwijnen - Feb 12, 2006 om 00:16
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Optibel is redelijk betrouwbaar. Mijn advies: bij KPN het goedkoopste abonnement zonder toeters en bellen. Hou ook gewoon je nummer van KPN. Via OPTIBEL  krijg te een nieuw nummer erbij die eventueel vervangen kan worden door je KPN nummer, maar dan ben heb je geen KPN nummer meer en is er later geen weg meer terug. Via het KPN nummer ben je altijd berijkbaar, zelfs als je router, modem of je provider problemen heeft. In geval van nood kun je altijd nog bellen met de KPN lijn, zij het tegen iets hogere kosten. Voor je eigen uitgaande gesprekken gebruik je OPTIBEL. Je kunt met deze constructie ook nog gebeld worden op je KPN lijn terwijl je zelf uitbelt via OPTIBEL. De gesprekken zijn geheel gratis, zelfs geen starttarief en dat 24 uur / dag. Het extra optibel nummer kun je gewoon naast je KPN nummer in stand houden. Voor het zogenaamde porteren van je KPN nummer naar OPTIBEL wordt ook een bedrag gevraagd. Wat betreft de techniek: Je hoeft geen PC aan te hebben staan. Je plugt een kastje die je in bruikleen hebt (borg) in op je LAN poort van je router via bijgeleverde kabel, niet draadloos dus. Je hoeft echt niets in te stellen en het werkt nadat de router meestal automatisch (DHCP) een IP uitdeelt aan het optibel modem. Op het modem plug je dan een telefoon in en bellen maar. Let wel op dat je Uplinksnelheid (>256kb/s) hoog genoeg is zodat ook jouw spraak goed verstaanbaar wordt weergegeven. Mijn ervaring is dat als je bijvoorbeeld zelf ook aan het internetten bent de spraak aan de andere kant erg hakkelend overkomt terwijl je zelf alles prima verstaat. De downlinksnelheid is vaak beduidend hoog (bijvoorbeeld 2014kb/s) Al met al het verschil tussen alleen 2 koperdraden houden van de KPN en het budget abonnement is niet zo groot. Ik voor de altijd werkende lijn KPN aanhouden terwijl je voor een €12,95 / maand dan toch onbeperkt kunt bellen. Zelfs voor klein bedrijven is dit zeer interessant.

jj
door jjgroningen - Apr 10, 2006 om 18:38
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo,


ik heb sinds 3 week optibel, maar het werkt verre van ideaal. je moet een goede up en dowmload en hebben. en tijdens het bellen moet je niet down of uploaden want anders vallen er stukken weg tijdens tijdens de gesprekken. Vooral diegene die jij belt heeft daar last van. Het nummer van optibel is niet te bereiken voor mensen die via Essent of upc bellen. Ik word hierbij van het kastje naar de muur gestuurt.


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer