ro
door rosanne3 Feb 18, 2008 om 19:19
Computers & telefonie

Excel

Hoi!

Ik heb een vraag over excel, en heb het antwoord nog nergens kunnen bemachtigen... Wie o wie kan mij helpen... Ik ben een bibliotheek aan het maken in Excel. Op de eerste regel heb ik dingen staan als naam, auteur, uitgeverij enz. Ik wil nu dat deze regel bovenaan blijft staan, ook als ik verder naar beneden scroll. Ik weet dat het mogelijk is, maar heeft iemand enig idee hoe???

Alvast bedankt,

Rosanne

824 9 Rapporteer

door 4711 - Feb 18, 2008 om 19:22
885 Antwoorden / 2 Vragen

In de tabel in elk office programma, dus ook open office is dit hetzelfde...

Als je het op EERSTE regel zette zal deze weg vallen!
Als je het als koptekst erboven zette buiten de tabel blijft deze zichtbaar, dus aparte regel die niet mee gaat met de rest.

ro
door rosanne3 - Feb 18, 2008 om 19:24
18 Antwoorden / 20 Vragen

en hoe moet ik dat doen dan?

gr rosanne

door 4711 - Feb 18, 2008 om 19:37
885 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas heb ik alleen de Exel viewer nog en de Star Office is toch anders, dus even wachten op collega expert want je moet dezelfde Exel hebben voor foutloos advies, maar het moet dus altijd een aparte balk zijn!

ro
door rosanne3 - Feb 18, 2008 om 19:39
18 Antwoorden / 20 Vragen

dankjewel voor je antwoord. wat je zegt over die tabel zet me wel aan het denken. alhoewel in de andere file, staat de informatie op regel 1, en blijft die toch constant bovenaan staan, maar alvast bedankt voor het reageren

gr rosanne

ro
door rosanne3 - Feb 18, 2008 om 20:05
18 Antwoorden / 20 Vragen

je antwoord klinkt helemaal geweldig, maar ik heb 1 moeilijkheidsgraadje en dat is dat ik in Mexico zit en ik heb een spaanse versie. dit is wat ik heb gedaan: ik ben naar het achtste ding van rechts gegaan ´ventana´(vertaling voor venster), zeg maar eentje voor het vraagteken. Vervolgens staan er drie opties onder elkaar, waarvan ik alleen de middelste kan aanklikken ´ocultar´. Echter als ik dit doe, wordt het hele scherm zwart, alsof ie afsluit. Enig idee?

Alvast bedankt,

Gr Rosanne

ro
door rosanne3 - Feb 18, 2008 om 20:06
18 Antwoorden / 20 Vragen

ik heb het uitgevonden! super dankjewel! het is gelukt...

gr rosanne

ja
door jansoetens - Feb 18, 2008 om 20:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de eerste rij wilt vastzetten ga je staan op cel A2 en daarna ga je in het menu naar Venster en dan kies je voor Titels blokkeren. Wil je bijvoorbeeld de eerste rij en de eerste kolom vastzetten dan ga je staan in cel b2 en daarna ga je ook weer naar Venster en Titel blokkeren. Wil je de blokkering opheffen dan kies je voor Venster en dan Blokkering opheffen
<SCRIPT type=text/javascript>

edwardus
door edwardus - Feb 18, 2008 om 21:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hihi, ik vind dit wel grappig. Excel in het Spaans.

Misschien heb je iets aan OpenOffice? Dat is gratis te gebruiken en in alle talen beschikbaar. Is misschien makkelijker dan Office in het Spaans leren.

ro
door rosanne3 - Feb 18, 2008 om 21:20
18 Antwoorden / 20 Vragen

ach, is goed voor mn spaans!