tu
door tukkertje Feb 20, 2021 om 15:57
Computers & telefonie

Fietsroute overzetten

Een vraagje als aanvulling op mijn eerdere vraag over gpx bestanden op mijn GPS. GPX op mijn Garmin Edge bleek geen bezwaar, maar nu loop ik tegen een probleem aan. In de afgelopen tijd kwamen door mij gedownloade fietsroutes van de site van Fietsersbond automatisch in de opgeslagen koersen van de Garmin terecht, maar nu niet meer. Ik doe iets fout nu denk ik, maar wat?
Als ik op de site van Fietsersbond de route heb gedownload wordt mij gevraagd hoe ik deze wil opslaan. Ik sluit de Garmin aan op de laptop en klik op de site van de Fietsersbond op opslaan als gpx. Normaliter stond de route dan automatisch op mijn Garmin in Opgeslagen Routes, maar nu vind ik deze route alleen terug in de map Garmin Edge Explore (F). Hoe krijg ik deze weer automatisch op de Garmin?

5065 5 Rapporteer

ma
door malty - Feb 20, 2021 om 18:26
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt me dat u op het gedownloade gpx bestand kunt rechtsklikken en voor kopiëren kunt kiezen.
Daarna met de verkenner naar de map Opgeslagen Routes van de aangesloten Garmin Edge gaan en daar het gpx bestand plakken.
Of plakken kan ook met de toetsen ctrl+ V, als u met de verkenner de map opgeslagen Routes hebt geselecteerd de Ctrl-toets en de V toets tegelijk indrukken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 21, 2021 om 09:54
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Als de al gegeven tip niet lukt, is het een idee om dan de Fietsersbond te benaderen met uw vraag. Mogelijk zijn er daar meer vragen bekend en dus ook de oplossing.

gerbera
door gerbera - Feb 21, 2021 om 10:44
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Als een bestand in de verkeerde map terecht komt lijkt het mij toch echt dat het "pad" verkeerd wordt aangegeven.

tu
door tukkertje Feb 21, 2021 om 11:27
176 Antwoorden / 159 Vragen

Dank voor de snelle antwoorden van jou en de anderen. Ik zou van jou  graag willen weten hoe ik "het pad" kan wijzigen.

gerbera
door gerbera Feb 21, 2021 om 11:58
7364 Antwoorden / 14 Vragen

bij Crome, klik op de 3 puntjes,(rechts boven) instellingen, links in de colom ziet u staan geavanceerd klik daarop en daaronder staat "download". Klik daar op u kunt daar het pad wijzigen. Let wel dat alle downloads dan daar naartoe gaan en dient u zelf bij downloaden van overige bestanden een andere map te kiezen.

so
door souden - Feb 22, 2021 om 13:16
1 Antwoorden / Vragen

Als F: je Garmin is, dan moet het gpx bestand geplaatst worden in f:\Garmin\GPX\