robert11
door robert11 Feb 10, 2012 om 19:30
Computers & telefonie

Filmen

Besten,
Ik ben op zoek naar een programma om films die genomen zijn tijdens de training kan afspelen beeld voor beeld, dus echt vertraagd kan afspelen.
De bedoeling is om te kijken naar de stand positie van de sporter en zijn beweging afloop in verband met het verbeteren van zijn/haar techniek op het juiste moment.
Films die wij zetten op de computer kunnen we idd stoppen met de pauze toets, maar dit is niet voldoen.

m.v.g. Robert

1065 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2012 om 19:42
11607 Antwoorden / 51 Vragen

Is het een idee om de film te copieëren naar een dvd en die op een dvd speler die beeld voor beeld kan weergeven af te spelen?

robert11
door robert11 - Feb 10, 2012 om 19:52
310 Antwoorden / 25 Vragen

Nee mahadma, de camera wordt na afloop op de computer gezet. Wij hebben de film ook op de televisie aangekoppeld, maar telkens als wij pauze/spelen/pauze etc, missen we telkens enkele beelden die wel belangrijk zijn.

m.v.g. robert

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2012 om 20:45
11607 Antwoorden / 51 Vragen

Kan je niet een dvd speler vinden die wel beeld voor beeld kan weergeven? Dan kan je een dvd maken via je pc van de opgenomen film.

freya
door freya - Feb 10, 2012 om 21:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens, met een DVD-afspeelprogramma kun je meestal beeldje-voor-beeldje afspelen. Met PowerDVD kan dat in ieder geval. Dit programma speelt niet alleen DVD-schijfjes af, maar ook filmpjes in verschillende 'formaten'. Het is alleen niet gratis, maar wordt soms wel meegeleverd bij nieuwe computers.

Freya

freya
door freya - Feb 10, 2012 om 21:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo robert11,

Ik weet niet hoe kritisch het is, maar als je de VLCmediaplayer *[u]klik[/u]* gebruikt voor het afspelen van de filmpjes, dan kun je daarmee de afspeelsnelheid vertragen tot ongeveer 1 beeldje per seconde. Met de muiscursor bij de pauzeknop moet je het beeld dan toch op het juiste moment stil kunnen zetten.

m.vr.gr. Freya

robert11
door robert11 - Feb 10, 2012 om 21:40
310 Antwoorden / 25 Vragen

Bedank Freya, een goed antwoord op mijn vraag en het werk uitstekend.

m.v.g. Robert

freya
door freya - Feb 10, 2012 om 21:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=robert11 schreef op vrijdag 10 feb 2012, 21:40]Bedank Freya, een goed antwoord op mijn vraag en het werk uitstekend.

m.v.g. Robert
Dat is heel mooi. ?
Veel succes ermee!

Freya