driemaaldrie
door driemaaldrie Oct 27, 2008 om 15:09
Computers & telefonie

Firefox

Het is mij onmogelijk om via Firefox vragen te beantwoorden binnen dit forum van de VARA.

De cursor verschijnt niet.

917 20 Rapporteer

pavoordf
door pavoordf - Oct 27, 2008 om 15:18
519 Antwoorden / 73 Vragen

Heb ik ook (daar heb je dus niet zoveel aan). Maar vreemde is dat ik er op mijn wek geen last van heb. Daar gebruik ik XP professional, thuis de Home edition van XP.
Probleem heeft zich thuis niet altijd voorgedaan

flipjeburum
door flipjeburum - Oct 27, 2008 om 15:35
155 Antwoorden / 6 Vragen

Gebeurt mij ook wel eens. Even 'pagina verversen', of terug en opnieuw proberen. Meestal verschijnt de cursor dan wel..

Flipje

jos-euro
door jos-euro - Oct 27, 2008 om 15:37
244 Antwoorden / 91 Vragen

Vervolg:
Installeer IE Tab als volgt:

>Start Firefox

>Klik op  Extra  en klik vervolgens op Extensies

>Klik rechts onder in het scherm dat dan zichtbaar wordt op
"meer extensies verkrijgen"

>Klik op de link naar IE Tab in het venster van Firefox dat nu
wordt geopend (je moet misschien naar beneden scrollen).

>Klik in het volgende venster van Firefox dat zichtbaar
zichtbaar wordt op Install now.

>Klik in het volgende venster op Nu installeren. De software
wordt geïnstalleerd.

>Sluit Firefox af

>Start Firefox opnieuw (dit kan even duren)

IE Tab is nu geïnstalleerd, maar je moet de knop naar IE tab nog
zichtbaar maken.

>Klik met de rechter muisknop op een lege plaats op de
knoppenbalk boven in beeld van Firefox.

>Klik op aanpassen. Er verschijnt nu een venster. U ziet een
pictogram IE Tab met een Internet Explorer symbool in het beeld staan.

>Klik hierop met de linker muisknop en houd deze knop
ingedrukt terwijl je het pictogram naar een lege plaats op de knoppenbalk
sleept.

  Het pictogram is nu toegevoegd aan de knoppenbalk.

>Klik op Klaar in het venster.

 IE Tab is klaar voor gebruik.

Als u nu op een site komt die het niet goed doet in Firefox klikt
u op het IE-icoontje in de knoppenbalk.

De site wordt dan opnieuw geladen met de instellingen van
Internet Explorer en wordt daarmee weer goed weergegeven.

IE Tab automatisch laden

Je kunt ook instellen, dat een bepaalde website iedere volgende keer
automatisch geladen wordt met de instellingen van Internet Explorer.

>Start Firefox

>Klik met de rechter muisknop op het IE Tab icoon op de knoppenbalk. Het
venster IE Tab opties gaat open

>Klik op Site-filter en vul in het vakje de gewenste URL in. Voor HMC is
dat:  http://www.hmcdenbosch,nl

>Klik op Toevoegen, klik op OK en sluit het venster.

>Laat het icoontje van IE Tab voortaan op de positie Internet Explorer
ingesteld staan.

freya
door freya - Oct 27, 2008 om 15:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo driemaaldrie,

In principe moet het gewoon kunnen werken. Ik werk zelf altijd met Firefox (laatste versie van de versie 2 serie, momenteel 2.0.0.17), ook nu dus. Controleer in ieder geval of via Extra -> Opties -> tabblad: Inhoud de vinkjes gezet zijn bij: Javascript inschakelen en Java inschakelen.

m.vr.gr. Freya

tdehond
door tdehond - Oct 27, 2008 om 17:18
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als de cursor niet verschijnt in Ff, dan op F5 drukken = beeld vernieuwen. Dan verschijnt bij mij de cursor als ik problemen heb op deze site met de cursor.

driemaaldrie
door driemaaldrie - Oct 27, 2008 om 17:20
229 Antwoorden / 15 Vragen

Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken. de F5 toets lost het probleem op onder Firefox.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 27, 2008 om 18:13
3809 Antwoorden / 46 Vragen

dag 3 x 3,

Soms moet je wel 3 of 4 keer drukken op F5 voor je de cursor ziet.
Heb ik vandaag tenminste gemerkt, doch het werkt wel.

Hardware ERror MAN.

pavoordf
door pavoordf - Oct 27, 2008 om 18:34
519 Antwoorden / 73 Vragen

Inderdaad, na 3x F5 doet ie het. Hoef ik IE niet meer op te starten. Thnx

gsm
door gsm - Oct 27, 2008 om 18:47
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Firefox heeft dat probleem als de verbinding te traag is.
Even de groene < knop en dan de groene > knop klikken om de cursor in je antwoordscherm te krijgen.

GSM

edwardus
door edwardus - Oct 27, 2008 om 19:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hmmm ... vindt Firefox een 11Mbit lijn te traag?
Hier hetzelfde namelijk. Volgens mij is het gewoon een bugje, of in Firefox, of in de scripts van de Kassa site, want ik heb het nergens anders.

gsm
door gsm - Oct 27, 2008 om 20:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het gaat niet om de lokale verbindingssnelheid, maar om de snelheid waarmee de pagina geladen wordt. Duurt dat wat langer, dan heb je geen cursor en ook geen mogelijkheid om iets in te tikken.
Ik heb er zelf echter maar zelden een probleem mee.

Opmerking:
Met Opera lukt het altijd wel om iets te typen, echter helaas werkt dan de knop reactie geven niet, zodat je alles voor niets intikt.
Ik denk dat het aan een bug in de kassa site te wijten is.

GSM

holpen
door holpen - Oct 28, 2008 om 20:31
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft niets te maken met trage verbindingen. Het gaat hier om een eigenaardigheid die zich voordoet in Firefox op websites die gebruik maken van een bepaalde Rich Text Editor-component. Het probleem doet zich overigens niet alleen voor op Windows-machines; ook onder Linux bestaat hetzelfde probleem.
Of het nu te wijten is aan een fout in de Rich Text Editor, of een bug in Firefox is niet geheel duidelijk.

surfsmurf
door surfsmurf - Oct 29, 2008 om 19:05
5 Antwoorden / 0 Vragen

Idem als GSM.
Boven het antwoordvenster ontbreken tevens de 4 sneltoetsen (ordered list, bolt, italic en underline)

driemaaldrie
door driemaaldrie - Oct 29, 2008 om 20:38
229 Antwoorden / 15 Vragen

Gezien de vele op elkaar gelijkende problemen in de diverse browsers en/of besturingssystemen hoop ik dat de webmaster van deze site meeleest.

Ik krijg de indruk dat de wijze waarop de website functioneerd niet voor alle browsers geschikt is.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 30, 2008 om 00:10
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ GSM:

Quote: ...helaas werkt dan de knop reactie geven niet, zodat je alles voor niets intikt. Daar hebben we het volgende op gevonden: [ctrl C] vóórdat je op [reactie geven] klopt. Doch ergerlijk blijft dat wel, vooral in wat langere stukken.

Zelf voel ik ook dat het een bug in de programmatuur van de kassasite moet zijn. Dat gevoel heeft me professioneel ook nooit in de steek gelaten en bleef dan verder zoeken in Executecode, Assembler, Cobol of whatever tot ik het gevonden had. Het patchen is nog moeilijker, omdat iedere patch de kans in houdt dat er nieuwe bug(s) geïntroduceerd worden.

De laatste tijd merk ik ook op dat in een stuk tekst dat ik hier inklop ineens de cursor weg is. Nu klop ik blind, dus daar heb ik niet veel last van. Maar soms wil ik wel weten waar de cursor is, als ik m'n tekst aan het "patchen" ben.

H.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 30, 2008 om 00:15
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ smurfsmurf:

Quote: Idem als GSM.

Bedoel je daarmee: (Quote GSM:) Ik heb er zelf echter maar zelden een probleem mee.  ??

Dat kan kloppen, gezien dat dit je eerste reactie is.
Welkom aan boord.

H.

edwardus
door edwardus - Oct 30, 2008 om 00:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hetzelfde probleem doet zich nu ook voor op de Midas Demo van Mozilla, zou dus toch een bug van Mozilla kunnen zijn.

surfsmurf
door surfsmurf - Oct 30, 2008 om 00:36
5 Antwoorden / 0 Vragen

@ hrdwerrorman:

N.a.v. van je reactie op GSM, herlas ik mijn eigen bijdrage en kreeg prompt jou reactie op die van mij die idd terecht is. Zeer alert!

Mijn "idem" heeft slechts betrekking op de tweede alinea, GSM's Opmerking.

Problemen met inkloppen en de zichtbaarheid van de cursor heb ik niet.

Even terug naar je eigen mij bekende oplossing.

[ctrl]C laat zeker wel vooraf gaan door [ctrl]A,

m.a.w. alles kopiëren naar klembord?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 30, 2008 om 01:00
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ smurf, off topic:

Nee, ik markeer de tekst en dan [ctrl] C. Als de reactietekst weg is dan gebruik ik niet wat onder de [ctrl] C(opy) staat. Wordt vanzelf overschreven bij een volgende copy.
[ctrl] A(ll) gebruik ik haast niet.

H.

jos-euro
door jos-euro - Nov 7, 2008 om 12:28
244 Antwoorden / 91 Vragen

Beste Driemaaldrie, Ik heb ook problemen bij sommige sites. Heb hiervoor onderstaand programmaatje geïnstalleerd. Werkt perfect. Succes, Jos
Dit is een programmamodule, die het mogelijk maakt dat Firefox kan werken onder de afwijkende Internet Explorer modules. Je kunt dus gewoon de site blijven bekijken met behulp van Firefox.
Hierna zul je ook in Firefox onze site goed kunnen bekijken.
Klik IE tab.om het bestand IE Tab te downloaden en kies dan voor Opslaan. Sla het op op het bureaublad.