pi
door pinda Aug 21, 2008 om 19:51
Computers & telefonie

Flatscreen blijft zwart bij prompt.

Op mijn pc (Windows XP) werk ik met een beokhoudprogramma, dat werkt onder het vroegere MS-DOS (huidige prompt) Ik heb nu een flatscreen gekocht (Philips Billiance 150P4) Als ik het programma aanklik hoor ik wel het bekende piepje, maar er komt geen programma te voorschijn, het schem blijft zwart. Hoe kan dit?

413 4 Rapporteer

freya
door freya - Aug 21, 2008 om 20:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo pinda,

Met het oude beeldscherm werkte het programma op deze computer wel goed? Het zou een resolutieprobleem kunnen zijn. Wellicht op te lossen door de oude applicatie in een venster te laten werken en niet 'full screen'.
Je kunt dit bereiken door de snelkoppeling van het betreffende programma aan te passen of, als je dat zwarte scherm ziet, even op [Ctrl] + [Enter] te drukken.

m.vr.gr. Freya

er
door erky - Aug 22, 2008 om 17:40
243 Antwoorden / 2 Vragen

Ho iPinda,

Als Freya het antwoord niet heeft is het volgende te proberen. Start Windows, klik op 'start' en dan op uitvoeren. In het venster typ je zonder de aanhalingstekens 'cmd' en klik OK. Op dit moment zou je een zwart venster moeten zien met zo iets als C:\Documents en Settings\jouw naam>.

Als je daarna klikt op maximaliseren rechts boven in het venster wordt het veld groter. Nog steeds zou de monitor het moeten doen. Als je het Dos venster weg wilt hebben kan je achter de prompt 'exit' typen en enter geven. Of klik kruisje.

Als het flatscreen het nu al laat afweten is er meer aan de hand. Anders is de Philips niet in staat de 'lage' resolutie van het boekhoudprogramma weer te geven.

Een ander testje om te doen kan zijn dat je met rechts klikt op een lege plek van het bureaublad. Kies dan 'Eigenschappen' en het tabblad 'instellingen'. Haal het schuifje bij Beeldschermresolutie maar naar links toe en ik ben benieuwd welke resolutie daar bij staat. Als dat bijvoorbeeld 800x600 is en het boekhoudprogramma wil op 640x480 dan zal je in het vervolg alleen in een venster kunnen werken in plaats van beeldvullend.

Je zou misschien wel onder dit nieuwe ongemak uit kunnen, maar dan moet je WinXP voor de gek houden, zodat het systeem denkt dat je nog steeds de oude monitor er aan hebt hangen. Ik zie dat alleen gebeuren als er ingegrepen wordt in het register en dat voert hier te ver.

Groet,
Erky

ro
door ronlau9 - Aug 22, 2008 om 19:37
46 Antwoorden / 0 Vragen

Moderne monitoren werken met refresh rate van 60 tot 65 HRZ
Beeldbuis monitoren (CRT) met 80 tot 100 HRZ
Dit betekent dat je moet proberen of de refresh rate van je programma naar beneden moet brengen.
Echte goede moderne monitoren blijven wel werken maar komen
met de boodschap INPUT NOT SUPPORTED

keessie1
door keessie1 - Aug 24, 2008 om 19:06
138 Antwoorden / 9 Vragen

Start het programma en als je Zwart beeld hebt,

druk je de ALT toets in en houd deze ingedrukt en druk dan tevens op de ENTER toets.

Gebeurt er een klein wonder????

Denk het wel toch.

SUC6

Groetjes Keessie