ls
door lstienen Jan 13, 2013 om 15:25
Computers & telefonie

Foto's overzetten met i tunes van pc naar i pad

De foto's overzetten van mijn pc naar de i pad via i tunes lukt goed alleen als ik het volgende album op de i pad heb is het vorige album weer verdwenen.
Weet iemens raad a.u.b.

3857 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 13, 2013 om 16:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo istienen,

Koppel de iPad aan de computer.
Open iTunes.
Kies links in het menu de iPad in de lijst met apparaten.
Ga naar het tabblad Foto's.
Kies Synchroniseer foto's uit.
Kies de map waar je foto's staan. Pas toe.
De foto's worden overgezet.

Informatie overgenomen van: http://www.pepermunt.net/mobiel/fotos-op-ipad-zetten.html#ixzz2Hrw1FEDX

Suc6

ls
door lstienen - Jan 13, 2013 om 16:53
15 Antwoorden / 20 Vragen

De foto's worden overgezet tot zover gaat het goed maar zet ik een volgende album over is het eerste weer weg. Hoe kan dat???

edrick3
door edrick3 - Jan 13, 2013 om 17:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@istienen,

Lees ook eens bij dezelfde vraag hier.

Suc6

freya
door freya - Jan 13, 2013 om 17:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lstienen,

Dan heb je waarschijnlijk die eerste map met foto's van je computer verwijderd of verplaatst?

Even een uitleg voor wat betreft het plaatsen van foto's op een iDevice (iPad, iPhone, iPod).
Mensen zijn vaak gewend om "foto's op een apparaat te zetten", maar het idee van Apple is "Apparaten met elkaar synchroniseren" en dat is toch iets anders.
Het idee van Apple is, zet op je computer in een bepaalde map (of bibliotheek) je media en synchroniseer die met je apparaat (iPad). Haal je daarna de media uit die map en synchroniseer je opnieuw, dan verdwijnt de media van je apparaat.

Kortom, als je in iTunes onder het tabblad 'foto' de map(pen) met foto's hebt geselecteerd, dan worden die mappen steeds met je iPad gesynchroniseerd. Je kunt er dus rustig mappen aan toevoegen, maar laat de andere mappen staan!

m.vr.gr. Freya

ls
door lstienen - Jan 14, 2013 om 09:52
15 Antwoorden / 20 Vragen

Alvast bedankt voor het reageren maar ik kan maar één map tegelijk aanklikken.
maar ik moet die map laten staan.
Ben maar een leek maar ga het vandaag alsnog proberen.Ik kan geselecteerde map niet aanvinken.
In de hoop dat het me een keer lukt.

freya
door freya - Jan 14, 2013 om 10:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@lstienen:

Het klopt dat je maar één 'fotomap' hebt, maar binnen die fotomap kun je wel verschillende submappen maken. In iTunes kun je dan die ene fotomap selecteren om alles te synchroniseren, maar je kunt ook de optie eronder selecteren en dan kun je per submap selecteren welke map(pen) je wel en niet wil synchroniseren.
Maar voor alles wat je doet geldt: Als je het in iTunes niet (meer) selecteert, wordt het van je iPad verwijderd.

Freya

ls
door lstienen - Jan 14, 2013 om 17:05
15 Antwoorden / 20 Vragen

Dat is het probleem de optie meer mappen selecteren kan ik niet gebruiken.

freya
door freya - Jan 14, 2013 om 17:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@lstienen:

Dat lijkt me vreemd, want dat moet gewoon werken....
Even een kort stappenplan:
- Maak op je computer (met de Windows Verkenner) een map met b.v. de naam 'C:\fotomap'.
- Dubbelklik op die map om 'fotomap' te openen en maak binnen die map een paar submappen (b.v. 'map1' en 'map2')
- Start iTunes en sluit je iPad aan.
- Selecteer links in het scherm je iPad en klik dan rechts op het scherm op het tabblad: foto's
- Op dit tabblad selecteer je in het pulldownmenu achter: Foto's synchroniseren uit de map 'fotomap' (je zal de map even moeten opzoeken)
- Selecteer vervolgens daaronder de optie: Geselecteerde mappen.
- Als het goed is zie je nu in het vak daaronder de mappen 'map1' en 'map2' staan met een aanvinkvakje ervoor.

Je kunt nu dus selecteren welke map(pen) je wil synchroniseren. Voeg je op een later tijdstip met de Windows Verkenner een nieuwe map toe (b.v. 'map3'), dan zie je die ook weer in iTunes terug en kun je die map aanvinken.

Freya