kanty
door kanty Jan 12, 2015 om 13:45
Computers & telefonie

Fout in Windows

Hallo,
Wij kregen gisteren het volgende in beeld: 2 Fouten in Windows. En die zouden ze wel even oplossen. Heb het weggedrukt omdat ik het niet vertrouw. Had ik ze wel moeten gebruiken?
Vr gr Kanty

1421 18 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 12, 2015 om 13:56
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Kanty
zulke berichten verwijder ik ook, daarna maar even voor de zekerheid scannen.
Vr. gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 12, 2015 om 14:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Had ik ze wel moeten gebruiken?.....
Nee.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 12, 2015 om 14:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

IK kreeg ook via defender een bericht met info erbij wat er fout was maar het voor mij duidelijk genoeg om de boel recht te laten zetten. Maar het kwam via een scherm van microsoft / En inderdaad toen het klaar was alles weer in orde. Volgens het bericht was opstart functie geweizicht. En kreeg ik aldoor geen contact met de site die ik wou hebben.. Daarna werkte alles weer prima, en was ik de site ASK weer kwijt enz.

tenormin
door tenormin - Jan 12, 2015 om 16:16
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Wat is nu het "goede" antwoord: sjoppie en edrick3 of valerius-2. Want ik heb 'um gisteren ook weggedrukt.

Cookies
door Cookies - Jan 12, 2015 om 16:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waar komen die berichten vandaan dan????

tenormin
door tenormin - Jan 12, 2015 om 17:01
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Kreeg hem "gewoon" op email binnen met als afzender Microsoft.com alleen dat ik 3 fouten had in Windows en dat kon ik herstellen door op link te drukken. Ik heb 'um dus weggegooid maar als ik dan lees dat valerius-2 wel is "geholpen" weet ik het niet meer. Heb vandaag alleen probleem met deze site gehad, (proxy error telkens) maar verder werkt alles gewoon. Dus moet ik dat ding uit de prullenbak vissen of niet? Ik laat hem liever daar.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 12, 2015 om 17:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 12 jan 2015, 17:01]Kreeg hem "gewoon" op email binnen met als afzender Microsoft.com alleen dat ik 3 fouten had in Windows en dat kon ik herstellen door op link te drukken. Ik heb 'um dus weggegooid maar als ik dan lees dat valerius-2 wel is "geholpen" weet ik het niet meer. Heb vandaag alleen probleem met deze site gehad, (proxy error telkens) maar verder werkt alles gewoon. Dus moet ik dat ding uit de prullenbak vissen of niet? Ik laat hem liever daar. Nu dat is geen van computer, want ik heb dit vandaag ook gekregen. Maar dat is nu weer in orde.De andere fout was dus via DEFENDER die dat dus opgaf aan mij. Maar via een email moet u beslist niet op afgaan.

gerbera
door gerbera - Jan 12, 2015 om 17:09
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Even logisch nadenken. Hoe kan Microsoft zien dat u fouten in Windows hebt en u daar vervolgens een mail over stuurt. Bij valerius-2 is het een ander verhaal, deze kreeg de melding d.m.v. Defender, een beveiligingsprogramma van Windows, wat op de PC staat.

Cookies
door Cookies - Jan 12, 2015 om 17:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: die proxy error had ik ook weer eens op Kassa. Ligt aan de belabberde/slechte site.

Laat die mail maar lekker in de prullenbak zitten.

holpen
door holpen - Jan 13, 2015 om 03:02
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Meldingen die je van onbekende bronnen via de e-mail binnenkrijgt, zijn per definitie onbetrouwbaar. Dus negeren en weggooien en ZEKER NIET op een van de linkjes klikken: dikke kans dat die je leiden naar een site die via een achterdeurtje probeert allerlei rommel op je pc te installeren.

Kijk overigens ook heel erg uit als je gewoon op het internet rondsurft. Voor je het weet, krijg je daar soms ook allerlei nep-meldingen, die soms bedrieglijk echt lijken.

Alleen wanneer de door jou geïnstalleerde antivirussoftware een melding geeft, moet je die serieus nemen. Gebruik ook regelmatig een malwarescanner, zoals bijvoorbeeld Malwarebytes Anti-Malware (MBAM) (www.malwarebytes.org), deze scant je computer op de aanwezigheid van advertentiesoftware en andere soorten rommel die niet onder de "virussen" vallen, maar wel allerlei vervelende dingen op je pc kunnen aanrichten.

Zodra je ergens een melding krijgt dat er fouten op je pc zitten en dat een of ander raar programmaatje dat wel even zal oplossen "als je hier klikt", dan is dat meestal nep. Dat is het moment dat je onmiddellijk op virussen en malware moet gaan scannen! Een gezonde dosis wantrouwen is in dit geval heel verstandig. En als je twijfelt, laat dan iemand met verstand van zaken ernaar kijken (of plaats hier weer een berichtje :-D).

kanty
door kanty - Jan 13, 2015 om 08:45
284 Antwoorden / 69 Vragen

Hartelijk bedankt voor de antwoorden.
Vr gr KAnty.

Ma
door Max75 - Jan 14, 2015 om 15:21
11 Antwoorden / 16 Vragen

Ik krijg ook de melding 2 fouten in windows.
Ook dat ik een i phone kan winnen.
Krijg het niet uit de computer,heb avg virusscan gedaan en McAfee gescand + Malwarebytes Anti-malware. Weet iemand een oplossing?

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 14, 2015 om 16:26
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Lullo,
hoe heet het programma dat u ongewild hebt gedownload?

reflecs
door reflecs - Jan 14, 2015 om 16:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=sjoppie schreef op woensdag 14 jan 2015, 16:26]Hallo Lullo,
hoe heet het programma dat u ongewild hebt gedownload?

Heeft u de melding bij elk gebruik van de computer of alleen als u van internet gebruik maakt? Mocht dat laatste het geval zijn dan zou u gebruik kunnen maken van "Adblock plus" (gratis). Dan heeft u geen last van zogenaamde meldingen.

Ma
door Max75 - Jan 14, 2015 om 16:43
11 Antwoorden / 16 Vragen

Alleen als ik van internet gebruik maak.

reflecs
door reflecs - Jan 14, 2015 om 17:03
1859 Antwoorden / 4 Vragen

O.k. dan zijn er twee mogelijkheden:
1 U negeert die meldingen; u weet dat ze u gewoon proberen te misleiden en dat het gevaarlijk is om erop te klikken.
2 U kunt de meldingen/pop-ups blokkeren zodat ze onzichtbaar zijn voor u. Bijvoorbeeld hier:
https://adblockplus.org/
U kunt dan kiezen voor Internet Explorer, Firefox enz. De meeste andere advertenties zijn dan ook niet te zien.

Ma
door Max75 - Jan 14, 2015 om 17:24
11 Antwoorden / 16 Vragen

ok ik probeer nu adwcleaner. bedankt in ieder geval.

reflecs
door reflecs - Jan 14, 2015 om 18:41
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Graag gedaan. Succes ermee.

Ik vind trouwens dat Holper om dinsdag 13 jan 2015, 03:02 een goede, algemene, uitleg heeft gegeven over het omgaan met deze foutmeldingen.
Plus of duim omhoog :)