je
door jessica25 Feb 19, 2006 om 18:15
Computers & telefonie

Fujistsu siemens amilo L6825 valt steeds uit!!!

Ergens in augustus september heb ik bovenstaande laptop besteld via wehkamp voor 999,00 euro. Nu is het volgende probleem opgetreden. Ik kan alleen nog achter de laptop op netstroom maar als ik niet uitkijk en per ongeluk het kabeltje aanraak gaat mijn hele laptop uit. Hij laad dus ook niet meer bij. Ook heb ik dat mijn laptop bijna alles in een venster opent. daarvoor heb ik hem opgestuurd gehad naar de siemens die hem vervolgens na 2 weken doodleuk terugsturen met als antwoord dat mijn laptop dat niet ondersteunt. Maar vanaf dat hij terug is heb ik dus het probleem erbij dat hij steeds uitvalt.

 In de winkel hebben ze mij al een andere adapter aangesmeerd waar het helemaal niet aan ligt want met die adapter heb ik hetzelfde probleem. Nu kon ik hem gelukkig terug brengen maar ze weten niet zeker waar het probleem zit maar ze vermoeden niet in de batterij maar iets anders  ( wat weten ze ook niet dat zouden ze moeten uitzoeken) en als ze dat zouden moeten repareren kon ik net zo  goed een nieuwe laptop kopen.

Wie heeft hetzelfde probleem of kan mij aan de oplossing helpen?

Groetjes Jessica

1637 15 Rapporteer

freya
door freya - Feb 19, 2006 om 18:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Jessica,

Als je het hebt over augustus/september, dan bedoel je 2005? Je hebt toch op z'n minst één jaar garantie, dus met de opmerking 'dan kun je net zo goed een nieuwe kopen' neem je natuurlijk geen genoegen. Het zal gewoon gerepareerd moeten worden.

m.vr.gr. Freya

je
door jessica25 - Feb 19, 2006 om 19:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik bedoel 2004. helaas. was het maar 2005 dan hqd ik inderdaad nog garantie gehad.

freya
door freya - Feb 19, 2006 om 20:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dan nog, als de laptop anderhalf jaar oud is mogen ze je zeker niet voor alle reparatiekosten laten opdraaien en zal het zeker de moeite waard zijn om hem te laten repareren. Wat dat openen in één venster betreft, dat is een software instelling en is zeker geen mankement van de laptop. Probeer dus een regeling te treffen over de hoogte van de reparatiekosten. Een reparatie hoeft naar mijn mening niet zo extreem veel te kosten dat het de aanschaf van een nieuw exemplaar rechtvaardigd, Freya

je
door jessica25 - Feb 19, 2006 om 20:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

Allereerst wil ik je bedanken voor je reacties. Die winkel waar ik het over heb is niet de winkel waar ik de laptop gekocht heb dus die winkel kan er niks aan doen. Naar de wehkamp bellen schiet niet op want die zegt dat je naar de fujitsu siemens moet bellen. Mijn zwager is nogal handig in computers en die heeft meerdere malen met fujitsu aan de telefoon gezeten maar ze komen er niet uit. Met andere woorden ik heb er geen garantie meer op dus nu is het gewoon mijn probleem. Dat openen  in een venster hoor ik net van mijn zwager dat mijn laptop dat echt inet ondersteunt want hij had alle drivers ge-upgraded maar dat hielp ook niet. Maar u heeft nergens gehoord of gezien iemand die hetzelfde probleem wat uitvallen betreft heeft? of weet u niet waar het aan zou liggen?

groetjes jessica

freya
door freya - Feb 19, 2006 om 20:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Om te beginnen moet er met Siemens best wel iets te regelen zijn. Anderhalf jaar is gewoon te kort om je voor alle kosten op te laten draaien. Wat het probleem betreft, dat kan aan verschillende dingen liggen. Een los kontakt waardoor er niet geladen kan worden, het laadcircuit is defekt (een stukje electronika) of een defekte accu. In al die gevallen hoeft reparatie géén honderden euro's te kosten en is het dus de moeite waard. Het uitvallen van de laptop is alleen maar een gevolg, immers de accu is leeg, dus als het kabeltje losraakt is er geen spanning meer en valt de laptop uit. Dus als het oplaadprobleem is opgelost, heb je ook geen last meer van het uitvallen. En ik blijf erbij dat het al of niet openen in één venster niet aan de laptop ligt. Freya

ja
door javel47 - Feb 20, 2006 om 16:28
11 Antwoorden / 9 Vragen

Zelfde had ik bij mijn notebook (ander merk). Mogelijk dat probleem een hardware probleem is. Ik vond een " koude las" bij de aansluitconnector van voeding op het moederbord. Heb zelf op moederbord voeding contacten opnieuw gesoldeerd.  (Even aanraken met hete soldeerbout zodat soldeer opnieuw vloeit.)
Daarna geen uitvallen meer en accu laadt perfect op!
Als je dit niet zelf durft vraag dan reparateur eens te kijken of jouw Amilo zelfde probleem heeft.
Succes gewenst.

ja
door javel47 - Feb 20, 2006 om 16:28
11 Antwoorden / 9 Vragen

Zelfde had ik bij mijn notebook (ander merk). Mogelijk dat probleem een hardware probleem is. Ik vond een " koude las" bij de aansluitconnector van voeding op het moederbord. Heb zelf op moederbord voeding contacten opnieuw gesoldeerd.  (Even aanraken met hete soldeerbout zodat soldeer opnieuw vloeit.)
Daarna geen uitvallen meer en accu laadt perfect op!
Als je dit niet zelf durft vraag dan reparateur eens te kijken of jouw Amilo zelfde probleem heeft.
Succes gewenst.

r14voges
door r14voges - Feb 20, 2006 om 17:05
12 Antwoorden / 3 Vragen

Je  heb zoal drie jaar garantie waarvan 1 jaar thuis.En heb je ook al eens een nieuwe baterij geprobeerd,of de kabel door laten meten.En als je dit heb gedaan  En hij doet het nog niet, Alles er opnieuw op zeten dus terug naar de fabrieks instelingen.En als het dan nog niet werkt naar p.c bedrijf gaan die zelf een werkplaats hebben mag wel   iets kosten  maar dan moet het goed werken

sl
door slempie - Feb 20, 2006 om 17:23
58 Antwoorden / 2 Vragen

Dag Jessica,

Klik de onderstaande link eens aan; er staat informatie over problemen zoals jij die ondervindt.

http://www.computerconsument.nl/pages/redartikelendetail.php?redartID=140

Fabrikant/importeur heeft na afloop van (1) jaar garantie wel degelijk de plicht om er voor te zorgen dat jij een goed werkend apparaat hebt en dat evt. storingen worden verholpen.
Wanneer je telefonisch of schriftelijk contact hebt met een importeur verwijs dan naar de informatie over die garantiebepalingen en dreig desnoods om Kassa/de Ombudsman of de Consumentenbond in te schakelen.
Het is een bekend probleem dat je na dat ene jaar vaak afgescheept wordt; o.a. Dell was hier berucht om.

succes ermee en zet je schrap!

Hans

op
door ops110 - Feb 20, 2006 om 18:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jessica,

Ik heb het zelfde probleem gehad met een siemens laptop, deze was wel is waar iets ouder maar het klinkt het zelfde.

Bij mij was de ingang van de stroomvoorziening (laptop kant) kapot, hier zit een kleine connector die na voorloop van tijd afbreekt van het moederboard.

schrik niet de reparatie kostte mij 0,50 eurocent moet je wel iemand kennen die het erop kan solderen.

Het vergt wat moeite om de laptop te demonteren maar het loont wel.

Mochten de andere voorstellen niets opleveren moet je hier maar eens naar kijken.

Groeten Nico

vr1944
door vr1944 - Feb 20, 2006 om 18:29
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo  Jessica,

Ik denk dat het toch een hardware probleem is.Je hebt 2 jaar  pick-up and return  garantie bel de helpddesk van Fujitsu en meld de klacht nogmaals met  verhaal dat je notebook zonder verklaarbare reden   steeds uitvalt.Overigens wil het opnieuw installeren van Windows (resetten) verrassend veel oplossen.Ik heb een soortgelijk probleem op deze manier opgelost

   Een fujitsu gebruiker

bu
door bugs1975 - Feb 20, 2006 om 21:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Jij bent een koopovereenkomst aangegaan met wehkamp en niet met siemens. Ik zou dus zeggen Wehkamp moet je helpen, bovendien is de laptop kapot gegaan binnen een termijn waarin het product onder normale omstandigheden niet defect hoort te gaan. Dus blijven aankloppen bij Wehkamp, want zij hebben je dus eigenlijk een product verkocht wat niet voldoet aan de eisen (onder normale omstandigheden) die bij het product past. anderhalf jaar oud en dan al kapot, voor die prijs?? Zet je schrap

vr1944
door vr1944 - Feb 21, 2006 om 10:10
1210 Antwoorden / 5 Vragen

 @Bugs 1975

Klopt helemaal  je verhaal,maar Wehkamp stuurt het ook naar de fabrikant,  Als    een reparatie niet mogelijk is moet Wehkamp je een vervangend en gelijkkwaardig apparaat geven.Wettelijk zit er 2 jaar garantie op het apparaat en uit ervaring weet ik dat Fujitsu Siemens zich deze garaantie periode houdt

marijke77
door marijke77 - Feb 21, 2006 om 18:47
159 Antwoorden / 3 Vragen

Wehkamp is hier de verantwoordelijke want dat is de verkoper, of Wehkamp het dan doorstuurt naar de fabriekant moet ze zelf weten maar de verkoper moet voor de garantie zorgen en van een laptop mag je verwachten dat hij langer dan anderhalf jaar meegaat.

je
door jessica25 - Apr 2, 2006 om 22:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het is al weer een tijdje geleden maar het gaat over mijn laptop die steeds uitvalt. We zijn winkel in winkel uit geweest. Kabels door laten meten, gevraagd of ie de batterij ook door kan meten maar dat kon niet. De verkoper zegt: ik denk dat het aan het moederboard ligt maar het kan ook een heel simpel stekkertje zijn. Nu kan ik hem op laten sturen en dat alleen kost me al 32,50 dan is ie alleen maar weg. Ze kunnen me dan opbellen of ik hem dan wil laten maken dan zeggen ze hoeveel het gaat kosten. Nu dacht ik ineens aan wat jij mij geschreven had met dat stekkertje. Weet je ook hoe dat stekkertje heet en waar het verkrijgbaar is?

Alvast bedankt Groetjes jessica