edjeraketje123
door edjeraketje123 Jan 18, 2012 om 17:04
Computers & telefonie

Garantie

mijn laptop heb ik 4 weken geleden gekocht voor 450 euro. Ik heb het apparaat normaal gebruikt maar nu al laat een letter van het toetsenbord los. Saturn stelt dat dat niet onder de garantie valt want het defect is veroorzaakt door 'onheil van buitenaf'. Ik stel dat een ondeugdelijk product is geleverd.
Kan ik Saturn dwingen tot gratis herstel en als dat niet mogelijk is tot vervanging?

578 2 Rapporteer

abarth
door abarth - Jan 20, 2012 om 15:02
845 Antwoorden / 19 Vragen

Gebrek binnen 6 maanden na aanschaf

Als consument mag u ervanuit gaan dat als een gebrek/storing etc zich voordoet binnen de eerste 6 maanden na aankoop dit gebrek reeds bestond bij aanschaf
Het is dan aan de verkoper om te bewijzen dat u dit gebrek heeft veroorzaakt.
Enkel roepen dat het onheil van buitenaf is is niet voldoende.
Ze moeten het bij wijze van spreken op video hebben vastgelegd dat u de schade veroorzaakt heeft.
Schrijf een aangetekende brief of geef deze af bij het inleveren van delaptop waarin u zich op bovenstaande beroept.
Bovenstaande staat beschreven in Wet BW 7 art 18 lid 2
Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende zaken

Probeer als dit niet helpt via uw rechtsbijstand of juridisch loket hulp te krijgen.
Anders staat alleen een gang naar de rechter open.

VoorbeeldbriefConsuwijzer

edjeraketje123
door edjeraketje123 - Jan 27, 2012 om 16:49
7 Antwoorden / 4 Vragen

Abarth,
Bedankt voor het antwoord. Gisteren brief van Saturn ontvangen met eerst wat 'bla-bla-bla' en "uit coulance" hadden ze besloten 100% van de reparatiekosten voor rekening te nemen.