ab
door abracke Sep 11, 2005 om 09:49
Computers & telefonie

Garantie,moet er voor betaald worden?

ik ben in het bezit van een ALDI (MEDION) computer,als daar stukken aan zijn moet er gebeld worden met een duur 0900 nummer,dat is toch geen garantie meer?ik las in Tips & Trucs van September, blz 90 :"gevolgschade moet worden vergoed"maar hoe krijg je dat als kleine gebruiker voor elkaar?


Een zelfde geval heb ik ook meegemaakt met mijn ADSL modem van KPN wat stuk ging,na voor € 30 te hebben verbeld was de zaak weer in orde,ik heb toen een brief naar klantenservice geschreven,die hebben tot op de draad uitgezocht wat er precies was gebeurd,zelfs hoelang ik bij de verschillende vebindingen in de wachtstand had gestaan,om een lang verhaal kort te maken:er is € 90 van mijn telefoonrekening afgetrokken,want ze wilden tevreden klanten,dus dat is netjes opgelost.

534 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ro
door roetman - Sep 11, 2005 om 15:34
4 Antwoorden / 7 Vragen
0

Ik heb ook verschillende producten van Medion( via Aldi)nooit geen problemen met de garantie.Laast ging mijn 19"flat screen kapot na 10 maanden.Gebeld met het nummer .Toen werd mij verzocht het op te sturen.4 dagen later ontving een nieuw screem.Beter ken het niet.

ab
door abracke - Sep 11, 2005 om 18:02
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

De service is niet het probleem daar krijgen ze van mij ook een 10+ voor,maar dat daar voor betaald moet worden daar klopt wettelijk niets van,kijk eens in het computerblad Tips & Trucs van Sept-2005 op Blz: 90,dat zal e.e.a. verduidelijken.


AMB

ma
door marcmannetje - Sep 11, 2005 om 18:03
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Garantie is iets wat je afspreekt met degene met wie je een overeenkomst sluit: in dit geval de Aldi. Garantie is eigenlijk in korte bewoordingen: de leverancier garandeert dat het product voldoet aan je verwachtingen. Die verwachtingen moeten redelijk zijn, en GARANTIE MOET VRIJ BESCHIKBAAR ZIJN, dus daar hoor je geen kosten voor te maken!


Stel voor dat als de garantie wordt toegekend, hierbij OOK DE GEMAAKTE KOSTEN worden vergoed. Zeg als ze moeilijk doen dat je de Consumentenbond en KASSA in het verhaal betrekt, bedrijven willen dan vaak wel inschikkelijk zijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer